Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 april 2024 kl. 23:11:22Har du tankat ner filmen, eller ser du den i den inbyggda spelaren på Archives webbsida?
.
inbyggda spelaren på Archives webbsidan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 april 2024 kl. 23:11:22Har du tankat ner filmen, eller ser du den i den inbyggda spelaren på Archives webbsida?

Jag testade lite med Firefox och då blev ljudet väldigt osynkat. Sen testade jag med Chrome, och då blev det rätt. Möjligen kan det bero på vilken webbläsare man använder, men man ska nog inte streama direkt från Archive om man kan undvika det. Deras bandbredd är inte dimensionerad för att alla ska streama on-line därifrån. Bättre att tanka ner och köra med en egen spelare.
pappa var inte hemma kunde inte avända Chrome :-\
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 19 april 2024 kl. 23:20:56inbyggda spelaren på Archives webbsidan.
Då är det nog där felet ligger. Archives webbspelare är inte helt pålitlig. Jag vet inte om det generellt fungerar bättre i Chrome, eller det bara var slumpen som gjorde det. Men testa gärna!

Jag har precis tankat ner filmen nu, och såvitt jag kan se är det inget fel på den. Dubbningen är väl inte precis läppsynkron, men ändå någorlunda acceptabel.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 april 2024 kl. 23:43:07Då är det nog där felet ligger. Archives webbspelare är inte helt pålitlig. Jag vet inte om det generellt fungerar bättre i Chrome, eller det bara var slumpen som gjorde det. Men testa gärna!

Jag har precis tankat ner filmen nu, och såvitt jag kan se är det inget fel på den. Dubbningen är väl inte precis läppsynkron, men ändå någorlunda acceptabel.
Får se hur i alla världen jag löser detta.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag testade lite med Firefox och då blev ljudet väldigt osynkat. Sen testade jag med Chrome, och då blev det rätt. Möjligen kan det bero på vilken webbläsare man använder, men man ska nog inte streama direkt från Archive om man kan undvika det. Deras bandbredd är inte dimensionerad för att alla ska streama on-line därifrån. Bättre att tanka ner och köra med en egen spelare.
Det vore 100 % gånger enklare om dubbningen bara fanns med på DVDn 😣😖😫🤬😏😒🥺❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Har Thomas Engelbrektson någon relation to Charlotta Engelbrektson som brukade jobba på Malmö Stadsteater under 80-talet ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Vad gjord Maude Cantoreggi Pedersen när hon inte dubbade ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Här är det nya svaret (citat);

Ja tyvärr kan de vara svåra att få tag i, vi har inte någon kontakt med de i nuläget heller, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Jag tror inte att vi haft någon kontakt med Alexander eller Oscar, vi brukar vanligtvis inte lämna ut information om projekt på grund av sekretessregler som vi tyvärr är tvungna att följa.

Med denna inställning verkar det som att de blivit alltför snåla med info och häver ur sig dåliga bortförklaringar, jag menar, hur svårt kan det egentligen vara att dela ut korrekt info bakom dubbningar samt medverkande som röster? Och vad är det som är så hemlighetsfullt med att lämna ut uppgifter om dubbningar och låta folk ta del av det? Jag är så utledsen på den här idiotin, det här går inte längre, jag måste hitta ett sätt att agera för jag tänker inte för fem öre ge mig förrän jag löst svaren på alla dessa gåtor, om bara någon vänlig skäl kunde dela med sig av kompletterad info till mig, då hade jag sluppit undra, jag har undrat mer än tillräckligt länge, jag är trött på att undra, de borde lägga av med sin idiotiska oacceptabla sekretess en gång för alla.

Vad ska jag ta mig till nu?!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 april 2024 kl. 19:45:51Här är det nya svaret (citat);

Ja tyvärr kan de vara svåra att få tag i, vi har inte någon kontakt med de i nuläget heller, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Jag tror inte att vi haft någon kontakt med Alexander eller Oscar, vi brukar vanligtvis inte lämna ut information om projekt på grund av sekretessregler som vi tyvärr är tvungna att följa.

Med denna inställning verkar det som att de blivit alltför snåla med info och häver ur sig dåliga bortförklaringar, jag menar, hur svårt kan det egentligen vara att dela ut korrekt info bakom dubbningar samt medverkande som röster? Och vad är det som är så hemlighetsfullt med att lämna ut uppgifter om dubbningar och låta folk ta del av det? Jag är så utledsen på den här idiotin, det här går inte längre, jag måste hitta ett sätt att agera för jag tänker inte för fem öre ge mig förrän jag löst svaren på alla dessa gåtor, om bara någon vänlig skäl kunde dela med sig av kompletterad info till mig, då hade jag sluppit undra, jag har undrat mer än tillräckligt länge, jag är trött på att undra, de borde lägga av med sin idiotiska oacceptabla sekretess en gång för alla.

Vad ska jag ta mig till nu?!
det är mycket väre med serier och filmer där inget alls förekommer om rösterna( SkyShowtime och SF Anytime) det gör mig så galen>:( >:(

I dom dubbningarna som du frågar om vet vi ju ändå ganska många av rösterna ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 april 2024 kl. 19:45:51Här är det nya svaret (citat);

Vilka är svart från ?

Vill bara lite mer kontext ;) ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 april 2024 kl. 19:56:08det är mycket väre med serier och filmer där inget alls förekommer om rösterna( SkyShowtime och SF Anytime) det gör mig så galen>:( >:(

I dom dubbningarna som du frågar om vet vi ju ändå ganska många av rösterna ;)
Fast det är ju bara ifrån röstidentifiering och sådana kan man ju inte vara 100% säker på utan det är bättre att bidra med verifierade uppgifter, detsamma gäller även uppgifter bakom dubbningarna.

Disneyfantasten

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 april 2024 kl. 19:58:35Fast det är ju bara ifrån röstidentifiering och sådana kan man ju inte vara 100% säker på
fast dvderna har väl ändå bågonslags credits ?

Eller står det inget alls ? ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]