Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MB

Filmerna nedan är sådana som har dubbats men dubbningarna har inte släppts fysiskt och kan inte ses på streaming längre och några hade väl bara premiär på TV4. så de är otillgängliga. 

Pokémon: Genesect och den återuppväckta legenden

Pokémon – Filmen: Diancie och förstörelsens kokong

Pokémon – Filmen: Hoopa och tidernas sammandrabbning

Pokémon – Filmen: Volcanion och det mekaniska undret

Pokémon – Filmen: Jag väljer dig!

Pokémon – Filmen: Vår styrka

gstone

Citat från: MB skrivet 20 juli 2024 kl. 23:40:08Filmerna nedan är sådana som har dubbats men dubbningarna har inte släppts fysiskt och kan inte ses på streaming längre och några hade väl bara premiär på TV4. så de är otillgängliga.

Undrar varför just TV4

Kam det vara för att TV4 var den kanal som visande Pokémon när jag var barn 

typ 2001/2002/2003/2004
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 21 juli 2024 kl. 09:22:11Undrar varför just TV4

Kam det vara för att TV4 var den kanal som visande Pokémon när jag var barn

typ 2001/2002/2003/2004
Det var de som tog serien till Sverige

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Idag fick jag svar på att Peter Rangmar och Jan Rippe tillfrågades men hade förhinder i samband med Timon och Pumbaa, tack vare Oscar Isaksson.

Då är jag nyfiken på hur det ligger till med de bytta rösterna i Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien, Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet, Jafars Återkomst, Aladdin TV-serien, osv. (jag kan vara tålmodig och vänta på svar tills augusti när Oscar Isaksson är klar med sin semester, vill inte stressa upp honom)

Oskar

Citat från: MB skrivet 20 juli 2024 kl. 23:40:08Filmerna nedan är sådana som har dubbats men dubbningarna har inte släppts fysiskt och kan inte ses på streaming längre och några hade väl bara premiär på TV4. så de är otillgängliga.

Vissa säsonger på pokémon på Amazon Prime video visa med engelska tal utan svensk text och vissa säsonger är dubbar på svenska från tv4. Det kan bero på Amazon Prime video och tv4 inte kommerens om dubbning eller vissa säsonger inte har streaming rättigheter t.ex inte sparat dokumentet om medverkan i timmar i studien då kan man inte betala ersättning till streaming rättigheter som teater förbundet som kräver.

BPS

Citat från: Oskar skrivet 21 juli 2024 kl. 19:37:07Vissa säsonger på pokémon på Amazon Prime video visa med engelska tal utan svensk text och vissa säsonger är dubbar på svenska från tv4. Det kan bero på Amazon Prime video och tv4 inte kommerens om dubbning eller vissa säsonger har streaming rättigheter t.ex inte sparat dokumentet om medverkan i timmar i studien då kan man inte betala ersättning till streaming rättigheter som teater förbundet som kräver.
TV4 äger inte rättigheterna till Pokémon dubbningarna inte längre i alla fall. The Pokémon Company verkar ha köpt upp dem kanske i samband med att de tog över internationellt.

Varför vissa avsnitt inte är dubbade på Amazon Prime är för att de aldrig dubbades till svenska.

Oskar

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2024 kl. 19:39:33TV4 äger inte rättigheterna till Pokémon dubbningarna inte längre i alla fall. The Pokémon Company verkar ha köpt upp dem kanske i samband med att de tog över internationellt.

Varför vissa avsnitt inte är dubbade på Amazon Prime är för att de aldrig dubbades till svenska.
Jag tror att inte tv4 har köpt in vissa säsonger.

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2024 kl. 19:39:33TV4 äger inte rättigheterna till Pokémon dubbningarna inte längre i alla fall. The Pokémon Company verkar ha köpt upp dem kanske i samband med att de tog över internationellt.

Citat från: Oskar skrivet 21 juli 2024 kl. 20:09:00Jag tror att inte tv4 har köpt in vissa säsonger.
Disney har även licensierat dom tidigare för Jetix och Disney XD.
- what.

BPS

Citat från: Will Siv skrivet 21 juli 2024 kl. 21:47:01Disney har även licensierat dom tidigare för Jetix och Disney XD.
Har de svenska Pokémon dubbningarna verkligen gått på Disney XD? Jag vill minnas att när det kommer till TV så har de bara gått på TV4...

Daniel Hofverberg

Det råder väl ingen tvekan om att TV4 har ägt rättigheterna till de första säsongerna av Pokémon, då det ju var de som beställde dubben från början, men nuförtiden verkar det ju ganska solklart att The Pokemon Company har köpt loss rättigheterna - mest troligt i samband med att de tog över ansvaret för alla världens dubbningar, vilket då i Sverige sammanföll med att Eurotroll inte längre fick dubba serien.

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2024 kl. 23:50:38Har de svenska Pokémon dubbningarna verkligen gått på Disney XD? Jag vill minnas att när det kommer till TV så har de bara gått på TV4...
När det kommer till svenska Pokémon dubbningar så var det Disney som beställde den fjärde filmens då de distribuerade den internationellt. Det är anledningen till att just den filmen dubbades av Sun Studio trots att de andra dubbades av Eurotroll som serien.

Jag är osäker men har för mig att de kan ha visat Pokémon Diamond and Pearl på Disney XD.

TBT_STR_QR

Ja, Pokémon DP: Galactic Battles visades på Disney XD på svenska.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Mathilda Gustafsson

Vem är det som sjunger den här versionen? Han låter bekant men ändå inte så pass att jag känner igen honom.

Oscar Isaksson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 23 juli 2024 kl. 01:54:29Vem är det som sjunger den här versionen? Han låter bekant men ändå inte så pass att jag känner igen honom.

Balladsångaren är Magnus Rongedal.