Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 juli 2024 kl. 12:11:24Balladsångaren är Magnus Rongedal.
Tack, har du mer information om dubbningen eller är det röstidentifikation baserat på klippet?

gstone

Jag undrar över vilka dom svenska rösterna i Tramsfomers Prime är ?

Och för en gångs skulle har jag faktiskt klipp  ;D😀🥳❗️

Klipp av i stort sett allt faktiskt 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2024 kl. 00:56:14Jag undrar över vilka dom svenska rösterna i Tramsfomers Prime är ?

Och för en gångs skulle har jag faktiskt klipp  ;D😀🥳❗️

Klipp av i stort sett allt faktiskt
Som jag sa allt 
https://youtube.com/playlist?list=PLp7uHNjWmIFrObvDUMK7uLt6qsJ32pBpR&si=4H9heKPzUP0rZ3bW
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Vem spelar Sten i Sten, Sax, Papper på svenska ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Mathilda Gustafsson

Vad säger William i det här klippet? Averell säger A som i Averell och Jack säger j som i Jack men vad säger William? Han borde säga w som i William men han gör inte det

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 juli 2024 kl. 20:25:16

Vad säger William i det här klippet? Averell säger A som i Averell och Jack säger j som i Jack men vad säger William? Han borde säga w som i William men han gör inte det
Tennelvev? Fattar ingenting

Lillefot

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 juli 2024 kl. 20:25:16

Spontant låter det som "Ten of F", vad nu det ska betyda.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Lillefot skrivet 27 juli 2024 kl. 21:20:57Spontant låter det som "Ten of F", vad nu det ska betyda.
Håller med att det låter som det, men jag fattar inte heller vad det ska betyda. Är det en referens till något? Den engelska ljudkvaliteten var mycket dålig men jag tror faktiskt han helt enkelt säger W is for William.

Mathilda Gustafsson

Vem är det här? Hon låter bekant 

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 29 juli 2024 kl. 17:08:33Vem är det här? Hon låter bekant
Det är väl Nina Nelson, låter i alla fall som att det skulle kunna vara hon.

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juli 2024 kl. 18:02:24Det är väl Nina Nelson, låter i alla fall som att det skulle kunna vara hon.
Har jämfört med hur hon låter som mormor i Kompisar på nätet, och håller med om det låter som henne.

Disneyfantasten

Kom att tänka på det, någon som vet vem som spelar karaktären Tycoon i Wuzzlarna?

Karaktären dyker nämligen upp i avsnitt 13 som är det sista avsnittet, men karaktären står inte alls crediterad i rollistan som finns på @Alexander Lundahls blogg;

https://nouw.com/magicgold/dubbcredits-wuzzlarna-29471050

https://nouw.com/magicgold/episodlista-wuzzlarna-1985-30546432

Enligt vad jag läst i episod-listan verkar karaktären heta Tviger på svenska.

Karaktären är en korsning mellan tvättbjörn och tiger, alla karaktärer i Wuzzlarna är en korsning mellan två olika sorters djur.

BPS

Känner någon igen denna rösten? Dubbningen är utförd av Eurotroll om det hjälper...

Dubintrested

Citat från: BPS skrivet 30 juli 2024 kl. 15:03:27Känner någon igen denna rösten? Dubbningen är utförd av Eurotroll om det hjälper...

Vet du om det kanske är en tekniker?

MOA

Citat från: BPS skrivet 30 juli 2024 kl. 15:03:27Känner någon igen denna rösten? Dubbningen är utförd av Eurotroll om det hjälper...

Vars kommer det ens ifrån? Inga jag känner igen i alla fall