Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Häxan Winnie(Winsome Witch)

Startat av gstone, 28 september 2021 kl. 13:28:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vem är den svenska rösten till Häxan Winnie?

Och vilka är dom andra rösterna på Häxan Winnie kassett filmen ?

Fast mest vill jag veta vem som är röst åt Winnie själv !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Detta måste va en av Hanna Barberas mest bortglömda program

Daniel Hofverberg

Jag har VHS-filmen här hemma någonstans i röran, så jag kan försöka leta fram filmen och kolla upp saken. :)

Såvitt jag vet är det väl bara denna enda VHS-film som dubbats till svenska av Häxan Winnie. Serien sändes ju på SVT som del av Toffelhjältarna 1984 (och ett enda avsnitt i Toffelhjältarna går igen 1986), men var där endast i textad originalversion. Jag tror aldrig att serien sänts på någon annan kanal, och jag kan inte ens minnas att den gått på Cartoon Network trots att de sände väldigt mycket annat från Hanna-Barbera under 1990-talet... :(

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 september 2021 kl. 13:58:19
Jag tror aldrig att serien sänts på någon annan kanal, och jag kan inte ens minnas att den gått på Cartoon Network trots att de sände väldigt mycket annat från Hanna-Barbera under 1990-talet... :(

Jag har undersökt saken men "ongoing investigation" eftersom jag inte hittat någon mer information och att detta fallit i glömskan..  ::) :(

Det jag vet i dagsläget är att TV3 iallafall sände Atom Ant, The Hillbilly Bears, Precious Pupp och Secret Squirrel i Barntrean. Alla dessa fyra är delsegment ur det entimmeslånga blocket The Atom Ant/Secret Squirrel Show som sändes som Saturday-Morning barnprogram på NBC 1965 - 1967. Och dom sista två segmenten ur detta "block" är Squiddly Diddly, och just Winsome Witch:)

Mycket har ju trots allt sänts på TV3 ifrån Hanna-Barbera. Många tecknade serier och segment som man aldrig ens sett någon nämna på svenska forum. Så nog finns det en chans alltid att även dessa två segmenten blev dubbade av Media Dubb International alternativt Sun Studio. Antar att dom fyra första serierna ovan även sänts på Cartoon Network ???

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 september 2021 kl. 13:58:19
Jag tror aldrig att serien sänts på någon annan kanal, och jag kan inte ens minnas att den gått på Cartoon Network trots att de sände väldigt mycket annat från Hanna-Barbera under 1990-talet... :(

Vill minnas ha sett ett par avsnitt på Cartoon Network för gäng år sedan, dock var det endast på engelska (och utan text).

Jabberjaw

Med största sannolikhet dubbades Winsome Witch och sändes tillsammans i The Secret Squirrel Show i barntrean mellan år 1996 - 1998. Dom flesta sändningarna pågick 1998 men hittar enstaka avsnitt även dom tidigare åren. Och avsnitten jag hittat i mina inspelningar av Atom Ant har segmenten med de övriga.

Vilket betyder att när TV3 sände Secret Squirrel som 23-minuters "episod", så sände man The Secret Squirrel Show där delsegmenten bestod utav Winsome Witch och Squiddly Diddly. Den svenska tv-tablå titeln var Agent Kurre, och bör således vara gjord utav Media Dubb International med klassiska rösterna medverkande från denna tidsperioden. :)

Man kan väl anta att rösterna inte skiljer alltför mycket från exempelvis Jabberjaw(Hajaru), Atom Ant Show(Atommyran) och Magilla Gorilla som också sändes på TV3 i samma tid, ifrån Hanna-Barbera.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet 28 september 2021 kl. 18:17:50
Med största sannolikhet dubbades Winsome Witch och sändes tillsammans i The Secret Squirrel Show i barntrean mellan år 1996 - 1998. Dom flesta sändningarna pågick 1998 men hittar enstaka avsnitt även dom tidigare åren. Och avsnitten jag hittat i mina inspelningar av Atom Ant har segmenten med de övriga.

Vilket betyder att när TV3 sände Secret Squirrel som 23-minuters "episod", så sände man The Secret Squirrel Show där delsegmenten bestod utav Winsome Witch och Squiddly Diddly. Den svenska tv-tablå titeln var Agent Kurre, och bör således vara gjord utav Media Dubb International med klassiska rösterna medverkande från denna tidsperioden. :)

Man kan väl anta att rösterna inte skiljer alltför mycket från exempelvis Jabberjaw(Hajaru), Atom Ant Show(Atommyran) och Magilla Gorilla som också sändes på TV3 i samma tid, ifrån Hanna-Barbera.
Agent Kurre :D

Jabberjaw


TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 28 september 2021 kl. 13:28:42Vem är den svenska rösten till Häxan Winnie?

Och vilka är dom andra rösterna på Häxan Winnie kassett filmen ?

Fast mest vill jag veta vem som är röst åt Winnie själv !
Gammalt ämne, men jag kollat på bandet idag, och det är Beatrice Järås som gör rösten till Häxan Winnie. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D