Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Audio Building + PANG Studios = Sant?

Startat av Christian Hedlund, 9 december 2004 kl. 19:35:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Christian Hedlund



Fick just en inbjudan av Aduio Building till en fika om en vecka. tydligen går de nu ihop med PANG Studios. Intressant. 
:o

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

GaBBe

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 december 2004 kl. 19:35:43


Fick just en inbjudan av Aduio Building till en fika om en vecka. tydligen går de nu ihop med PANG Studios. Intressant. 
:o


Fint namn på rubriken...=P

Christian Hedlund

Citat från: GaBBe skrivet 10 december 2004 kl. 12:18:50
Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 december 2004 kl. 19:35:43


Fick just en inbjudan av Aduio Building till en fika om en vecka. tydligen går de nu ihop med PANG Studios. Intressant. 
:o


Fint namn på rubriken...=P

tack. Är detta bra eller dåligt för Dubb?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Daniel Hofverberg

Det borde kunna vara en fördel. Då Audio Building har Sveriges största röstarkiv, så borde det kunna innebära att Pangstudios kan variera sig lite och få in mer och bättre skådisar, förutsatt att de då kommer att börja använda sig av arkivet.

Diana

Mycket intressant.  :o

Men varför går dom ihop med pangstudios? Är det enbart pga att Audio Building har det största röstarkivet, eller tror ni att det är något mer som ligger bakom?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 12 december 2004 kl. 18:40:45
Konspirationsteori:
BAKGRUND: För 800 år sedan tvingades en, för oss, ännu okänd art aliens nödlanda på jorden när deras skepp förstördes. Deras uppdrag var att frakta universums farligaste brottsling till ett svart hål i närheten av jorden och där tillintetgöra fången. Men fången lyckades ta sig fri och förstöra en av motorerna. De fredliga rymdvarelserna nödlandade i 1200-talets feodala Japan, där de lyckades utveckla ett exoskelett, för att på så vis kunna smälta in på jorden, men de överfölls av brottslingen som tog exoskelettet ifrån de. De lyckades utveckla fler fast då hade brottslingen redan lejt en här av ninjor och förstörde gång på gång rymdisarnas arbete. Så fortsatte kriget mellan de i 800 år* tills nyligen.

Stockholm, 1988: De snälla rymdisarna har lyckats utveckla en transmat-maskin som ska ta hem de. (transmat står för transportera materia) Deras täckmantel är att de bedriver ett företag som i dagsläget heter Pangstudios.   En underlig vätska blir slaggprodukt vid skapandet av transmaten. De förpackar vätskan i burkar, fyller en lastbil och transporterar iväg dem (burkarna). Samtidigt har den elaka rymdisen byggt upp ett gigantiskt imperium, numera känt som Audio Building. De båda motståndarna strider fortfarande mot varandra.

Stockholm, idag: De snälla rymdisarnas ledare Quoork, mer känd som Hans-Henrik Engström, bestämmer sig för att sluta fred med Ifbara, mer känd som Lars Bergh. Och därmed fick allting ett lyckligt slut! :)

*alla varelser, inkl. brottslingen, är av samma långlivade ras.

Hmmm... Varför skriver jag så'na här saker!? ;D
Asså...skrev du allt själv eller hade du en färdig text och bytte ut namnen? ...om du nu skrev dt själv..hur lång tid tog dt och var dt värt det?=P

PAAATE

Ja, jag skrev allt själv. Det tog ung. 20min. att göra, och det var det definitivt inte värt!  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 12 december 2004 kl. 20:13:13
Ja, jag skrev allt själv. Det tog ung. 20min. att göra, och det var det definitivt inte värt!  ;D
..du har mkt fantasi iaf..=).....=P

PAAATE

Mmmm, jag vet! Lite för mycket för mitt eget bästa! :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet 13 december 2004 kl. 11:10:54
Mmmm, jag vet! Lite för mycket för mitt eget bästa! :D


Och lite för mycket tid också.  ::)

Får reda på varför de går ihop på en sammankomst på fredag. Rapporterar sen.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Var på frukostmötet idag. Både Andreas Nilsson, Lennart Jäkhel, Annlie Berg, Maz Lorentz och Gunnar Ernblad var där. och förstås en hel uppsjö av både dubbare och speakers till.
Sammanslagningen kommer betyda att de försöker bli störst i Sverige på adaptioner och dubb.
Studion kommer att flytta från Wittstocksgatan till PANG Studios lokaler vid Rådmansgatan.

Jag pratade med några av de andra rösterna och de flesta inklusive mig och Gunnar, tror att det kan vara mycket givande för branschen att dessa två tidigare kombatanter går samman!  ;D

Mvh

Christian

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Oseriöst: Var Quorrk och Ifbara där? (se mitt tidigare inlägg!)

Seriöst: Coolt!  :o Jag skulle också vilja träffa alla de där! Väldigt gärna!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Citat från: Patrik skrivet 17 december 2004 kl. 15:20:57
Jag skulle också vilja träffa alla de där! Väldigt gärna!
Samma här. De enda dubbningsskådisar jag träffat i verkligheten är Claes Månsson, Vivian Cardinal, Leo Hallerstam och Louise Raeder...

Erika

Jag vill också få träffa dem! Varför har inte jag sådan tur?  ;)