Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Winx Club

Startat av Samlaren, 13 december 2018 kl. 22:24:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Vilka har dubbat den här serien - finns säsong 7 på svenska?

Alexander

#1
Citat från: Samlaren skrivet 13 december 2018 kl. 22:24:53
Vilka har dubbat den här serien - finns säsong 7 på svenska?

Winx Club dubbades från början av KM Studio i Karlskoga (säsong 1 & 2) , hädanefter av Dubberman i Stockholm och dubbas fortfarande där fast under deras nya namn BTI Studios (säsong 3-7, World of Winx och de tre långfilmerna.)

Ja, säsong 7 finns på svenska, men det var rätt länge sedan den sändes på TV.  :)

Elios

Och jag har precis börjat kolla på detta. Är inne i mitten på andra säsongen nu.  ;D

Alexander

#3
Citat från: Elios skrivet 14 december 2018 kl. 03:57:09
Och jag har precis börjat kolla på detta. Är inne i mitten på andra säsongen nu.  ;D

Vad roligt. Säsong 2 är min favorit tätt följd av säsong 1, 3 och 4.

Serien har många etablerade röstskådespelare som Jessica Andersson, Jenny Wåhlander, Mia Kihl, Zara Zimmerman, Emma Iggström, Frida Nilsson, Guy de la Berg, Ewa Fröling, Claes Ljungmark, Fredrik Hiller, Leo Hallerstam, Irene Lindh, Elina Raeder, Gunnar Ernblad, Mikaela Tidermark, Daniel Sjöberg, Figge Norling, Gunilla Orvelius och Jennie Jahns m.fl

För att se serien på bästa sätt är det bra att även se långfilmerna eftersom det händer viktiga ögonblick som påverkar berättelsen i dem också.

Allt finns med svenskt tal
Ordningen man ska se:
Säsong 1
Säsong 2
Säsong 3
Winx Club- Hemligheternas slott
Säsong 4
Winx Club- Magiska äventyr
Säsong 5
Winx Club- Mystery of Abyss
Säsong 6
Säsong 7

:)

Elios

Hur långt har du sett då Alexander?^^

Alexander

#5
Citat från: Elios skrivet 14 december 2018 kl. 19:58:08
Hur långt har du sett då Alexander?^^

Jag har sett allt, 
Det var en av många TV-program jag tyckte om att titta på när jag var mindre och följer upp den här på de nya avsnitten med jämna mellanrum.  :)
Det är kul att se hur serier man växte upp med utvecklas genom åren, om det är till det bättre eller till det sämre.

Elios

Citat från: Alexander skrivet 14 december 2018 kl. 21:17:31
Jag har sett allt, 
Det var en av många TV-program jag tyckte om att titta på när jag var mindre och följer upp den här på de nya avsnitten med jämna mellanrum.  :)
Det är kul att se hur serier man växte upp med utvecklas genom åren, om det är till det bättre eller till det sämre.

Och här är det väl med det bättre!?

Alexander

#7
Citat från: Elios skrivet 14 december 2018 kl. 21:38:56
Och här är det väl med det bättre!?

Både ja och nej men det är upp till varje person att avgöra, men det är så med alla serier tycker jag.  :)

Utav Winx medlemmarna har Tecna varit min favorit. :)

Samlaren

Bloom är min favorit den som jag stör mig mest på är Stella och ibland Flora.

Men vet ni om filmen från 2014 har dubbats?

Den från 2007 har det.

Winx Club det förtrolladae slottet.

Sedan undrar jag vilka rösterna är, då det inte står eftertexter


Finns filmerna att hyra/köpa någonstans då netflix konstigt nog endast har första filmen.

Alexander

#9
Citat från: Samlaren skrivet 14 december 2018 kl. 22:20:44
Bloom är min favorit den som jag stör mig mest på är Stella och ibland Flora.

Men vet ni om filmen från 2014 har dubbats?

Den från 2007 har det.

Winx Club det förtrolladae slottet.

Sedan undrar jag vilka rösterna är, då det inte står eftertexter


Finns filmerna att hyra/köpa någonstans då netflix konstigt nog endast har första filmen.


Jag vet med säkerhet att de 2 första filmerna (Hemligheternas slott och Magiska äventyr) finns på svenska och är lite osäker med exakt hur det ligger till med den tredje (Mystery of Abyss)


Den tredje från 2014 har jag själv inte sett på svenska, och jag är inte helt säker om den fanns tidigare på Netflix. Det var tänkt att filmen skulle komma ut på DVD, men den blev aldrig av eftersom Noble Entertainments kontrakt med Winx Club inte blev förnyat om jag har för mig rätt.

Vilket var varför säsong 4 boxen och säsong 6 volym 1 också inte kom ut på DVD som planerat. På DVD omslaget står det att filmen har svenskt tal. Förmodligen kan den blivit dubbat men då inte blivit utgiven.

Dessa planerade DVD utgåvor av Winx Club kom aldrig ut.
https://www.discshop.se/filmer/dvd/winx_club_the_mystery_of_the_abyss/P131280
https://www.discshop.se/filmer/dvd/winx_club_sasong_6_volym_1/P139084

Här är de svenska rösterna för Winx Club- Hemligheternas slott.  ;)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/winxclub-hemligheternasslott/

Elios

Tycker att alla är bra på sin kvalité. Ska jag välja vem jag gillar mest är det nog Musa. Jag gillar annars Bloom med, Stella är bra, Flora likaså, Techna är också bra.  ;D

Men alla säsonger fram tills nu är väl alla dubbade?
Sen tänker jag är dem nyare säsongerna mer barnvänliga än dem första? Sen vilka är det som har bytit ut sina röster genom åren?
Det är väl som så att Mikaela Tidermark numera spelar Bloom va?

Samlaren

Det beror på vad man menar med barnvänliga....

Jag tycker dock att de är vänliga från åldrarna 8 eller kanske 10. Förstår en 8åring all romantiken m.m som

Ah alla säsonger till säsong 7 är dubbade. Men vet ej om säsong 8 kommer dubbas, men hoppas det.

Elios

Citat från: Samlaren skrivet 15 december 2018 kl. 00:33:36
Det beror på vad man menar med barnvänliga....

Jag tycker dock att de är vänliga från åldrarna 8 eller kanske 10. Förstår en 8åring all romantiken m.m som

Ah alla säsonger till säsong 7 är dubbade. Men vet ej om säsong 8 kommer dubbas, men hoppas det.

Har inte säsong 8 kommit än? När kommer den isåfall?

Alexander

#13
Citat från: Elios skrivet 14 december 2018 kl. 23:48:35

Men alla säsonger fram tills nu är väl alla dubbade?
Sen tänker jag är dem nyare säsongerna mer barnvänliga än dem första?
Det är väl som så att Mikaela Tidermark numera spelar Bloom va?

Ja, alla säsonger finns dubbade.

Nej faktiskt, Bloom spelas fortfarande av Jessica Andersson, som har gjort Bloom sedan säsong 1.  :)

Mikaela Tidermark spelar bl.a Daphne från säsong 5 och framåt.

Ja, de nya säsongerna är mildare än de första säsongerna.

Säsong 8 är tänkt att ha premiär i Italien (seriens hemland) under 2019.

Elios

Vilka har bytt ut rösterna då?