Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Det här JÄVLA KRIGET!!!

Startat av Goliat, 25 februari 2022 kl. 19:06:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

#45
Citat från: Jabberjaw skrivet  2 mars 2022 kl. 00:15:15
Du verkar inte läskunnnig. Att censurera sånt som Putin själv står och säger i ett video utlåtande är ju rent utsagt korkat. Det finns på Youtube av en anledning. Sedan om du väljer att tro på sånt som SVT, Expressen eller Aftonbladet skrivit det är väl upp till dig som individ? Vi lever trots allt INTE i en diktatur där endast en sida får synas. Så vill du börjar censurera saker och ting så föreslår jag att du flyttar till just ... Ryssland eller Nordkorea.  ::)

Ämnet är just Off-topic av en anledning.

Jag har bott i Ryssland, så jag har upplevt livet där. Men du som tror på propagandan kanske borde bo där istället.  ???  ;)

Han är övertygade, pratar om andra saker som är sant och slänger in lite lögner och det är precis vad som är farligt. Skapa en falaktig bild. Men han utesluter också mycket fakta och därför är dessa videor av Putin inte en bra källa, o jag ser vad skrivit, de är inte källkritiska utan tror på det, så de är offer av Putin och mycket kan nog vara fejkade inlägg under också skulle jag tro, det är vanligt.

Men flera sticker ut som vänder också och ifrågasätter Putin och de bombarderas med svar för att försvinna i mängden, också klassiskt. SVT har inte censurerat utan tagit ut de viktigaste. Det står källa och man kan enkelt söka upp och hitta också och skaffa en egen bild. Det gör sällan Rysk media om ens någonsin.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 mars 2022 kl. 01:15:46
Det är inget fel med att posta sådana länkar, men som du skriver är det oerhört viktigt att alla är källkritiska och inte tror på allt de ser, hör och läser. Det här är som sagt ren och skär propaganda, avsett för Rysslands egen befolkning och de statskontrollerade ryska TV-kanalerna. En gång i tiden var det inte så, men numera är Ryssland som sagt tyvärr i praktiken en ren diktatur. :(

Men om Putin däremot avsiktligt ljuger eller om han i sitt förvridna sinne på något plan faktiskt tror på vad han själv säger kan inte jag avgöra...


Absolut, det är den sidan de själva visar. Och bara sin egna sida.

Han har alltid haft ja-sägare runt sig, aldrig hört att han gjort fel. Han avbryter de han inte tycker följer hans ideologi tyvärr. Men nej, det är så mycket och titta upp allt är jobbigt och tar tid för att skaffa sig en bild av situationen. Och det är precis meningen med mycket information och intensivt, det är väl planerat. Glass och sprinkla över lite musbajs, vad som är vad är svårt om det är samma färg på allt. Man får inte bort allt musbajs, så bättre att gå efter andra källor som man vet vad man får.

Yngre generationen har tillgång till andra medier, men äldre ser fortfarande på det styrda och tror på det blint.

Rufus

Hitler släng dig i väggen! Nu har du blivit utbytt som den ondaste av Putin!

Disneyfantasten

Citat från: Rufus skrivet 27 april 2022 kl. 14:26:06
Hitler släng dig i väggen! Nu har du blivit utbytt som den ondaste av Putin!

Han klår t.o.m. alla fiktiva skurkar tillsammans på lång väg, t.o.m. de allra värsta fiktiva skurkarna bleknar i jämförelse med honom...


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Oskar

Det kan bli militärkupp/statskupp eller revolution i ryssland om folket eller militär och andra politikerna i ryssland är trötta på putin. Det får vi se om blir så.

Will Siv



Goliat

Stötte på #Z betyder inte det att de står på Rysslands sida? Följer ett par på instagram och valde att avfölja dessa pga av detta, men blev osäker på om jag förstod vad #Z betyder.

Tyvärr har jag "bekanta" i Ukraina (som dock bor i städer som än så länge inte blivit utsatta för attentat). 

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 oktober 2022 kl. 12:02:50Stötte på #Z betyder inte det att de står på Rysslands sida? Följer ett par på instagram och valde att avfölja dessa pga av detta, men blev osäker på om jag förstod vad #Z betyder.

Tyvärr har jag "bekanta" i Ukraina (som dock bor i städer som än så länge inte blivit utsatta för attentat).
Du behöver inte vara osäker.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2022 kl. 12:43:47Du behöver inte vara osäker.
Ah då gjorde jag rätt i att sluta följa då! ☺️


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 oktober 2022 kl. 13:06:53Eh?
Det är den ryska flaggan utan det röda denna version av flaggan symboliserar ett fredligt Ryssland utan krig.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2022 kl. 14:27:03Det är den ryska flaggan utan det röda denna version av flaggan symboliserar ett fredligt Ryssland utan krig.
Men de ju bara blått