Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lucky Luke - Insamlingstråd

Startat av Goliat, 16 juli 2022 kl. 17:20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2022 kl. 20:44:04Är det något personligt? Är personen kanske villig att dela med andra?
Inte villig att dela med andra, vill väl bara ha för sig själv. 🙄

Edit: var nog mer skryt att ha. 🤷

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 21:00:59Inte villig att dela med andra, vill väl bara ha för sig själv. 🙄

Edit: var nog mer skryt att ha. 🤷
Såna här människor är anledningen till att olika produktioner blir Lost Media.

Racnar

Citat från: Goliat skrivet 14 augusti 2022 kl. 21:00:59Inte villig att dela med andra, vill väl bara ha för sig själv. 🙄

Edit: var nog mer skryt att ha. 🤷
Någon annan kanske har, det kan vara en god idé att efterlysa TV1000s dubbning av Lucky Luke.

Goliat

Citat från: Racnar skrivet 14 augusti 2022 kl. 21:09:53Någon annan kanske har, det kan vara en god idé att efterlysa TV1000s dubbning av Lucky Luke.
Kan efterlysa också, men det var så länge sedan det gick, så mina förhoppningar är rätt låga på att få ta del av dem, speciellt eftersom nog så få verkade spelade in dem.

Konstigt nog finns inget sällskap för Lucky Luke i Sverige. Sådana brukar få skänkt till sig udda material.


Goliat

Updatering, dessa avsnitt har fått bättre ljud nu:

S01E10 - Phil Defer – revolvermannen (Phil Defer)
S01E12 - Storfursten (Le grand duc)
S01E16 - Skumt spel i Texas (Le cavalier blanc)

Henrik Karlsson

Får man fråga I vilken kvalitet ljudet är? Eftersom att du just skrevet inlägg där du säger att du har fått bättre ljudkvalitet på några avsnitt

Goliat

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 15 augusti 2022 kl. 19:51:29Får man fråga I vilken kvalitet ljudet är? Eftersom att du just skrevet inlägg där du säger att du har fått bättre ljudkvalitet på några avsnitt
Skulle säga mellan 8/10 och 10/10 av alla avsnitt i kvalité. Just de tre avsnitten var 1/10 = mycket dålig, var lofi och hårt komprimerade, så tur de kunde bytas ut.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Goliat skrivet 15 augusti 2022 kl. 21:13:44Skulle säga mellan 8/10 och 10/10 av alla avsnitt i kvalité. Just de tre avsnitten var 1/10 = mycket dålig, var lofi och hårt komprimerade, så tur de kunde bytas ut.
Varför var filerna komprimerade?

Henrik Karlsson

Citat från: BPS skrivet 14 augusti 2022 kl. 16:53:33Om det är mig han menar vet jag inte men är det  så skulle det vara intressant om man kunde få tag på rollnistorna som visas i själva avsnitten sådana som Goliat delat med sig av tidigare idag. Då jag skulle kunna tänka mig att göra en svensk bildversion precis som med Bröderna Daltons hämnd.
Är planen att ladda upp alla avsnitt som inte släppts på DVD? För DVD utgåvorna är i viss mån fortfarande tillgängliga i Musikservice DVD backar.

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 augusti 2022 kl. 21:20:22Varför var filerna komprimerade?
Antagligen har de konverterats till väldigt litet format för att bli mindre och ta upp mindre plats, eller för de skulle gå att skicka enklare. Då inte att glömma att de kanske var inspelade i början runt 2000 och stora hårddiskar var mycket dyra. Då prioriterade man inte alltid kvalité först. :)

Detta gällde dock enbart 3 avsnitt. De flesta är från dvd och de som saknar från vhs.

Zebastian

Citat från: Goliat skrivet 16 augusti 2022 kl. 07:25:12Antagligen har de konverterats till väldigt litet format för att bli mindre och ta upp mindre plats, eller för de skulle gå att skicka enklare. Då inte att glömma att de kanske var inspelade i början runt 2000 och stora hårddiskar var mycket dyra. Då prioriterade man inte alltid kvalité först. :)

Detta gällde dock enbart 3 avsnitt. De flesta är från dvd och de som saknar från vhs.
Komprimeras inte filerna när du skickar dem till bps då?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Zebastian skrivet 16 augusti 2022 kl. 08:59:04Komprimeras inte filerna när du skickar dem till bps då?
Har han ens gjort det?

Goliat

#117
Citat från: Zebastian skrivet 16 augusti 2022 kl. 08:59:04Komprimeras inte filerna när du skickar dem till bps då?
Nej, de kommer inte konverteras till lägre upplösning när jag skickar dem för att få dem mindre. :)

Bredband idag är bättre än uppkopplat modem som fanns förr.

Racnar

#118
Citat från: Goliat skrivet 16 augusti 2022 kl. 18:17:12Nej, de kommer inte konverteras till lägre upplösning när jag skickar dem för att få dem mindre. :)
När ska du skicka dem? Lite nyfiken bara på när det kommer laddas upp.

Goliat

Citat från: Racnar skrivet 16 augusti 2022 kl. 18:22:08När ska du skicka dem? Lite nyfiken bara på när det kommer laddas upp.
Under dagarna. Har lite andra projekt. :)