Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 september 2020 kl. 18:10:57
Dan spelar ju Dr Dofensmith som Andreas Nilsson gör i den svenska dubbningen och Jeff spelar ju Major Monogram som Jan Åström spelar i den svenska dubbningen

Precis, men finns det inte ett eller flera avsnitt där Dan och Swampy är med som sig själva där de är dubbade av andra? Specifikt avsnittet som utspelar på stenåldern där grottmanna-Phineas och grottmanna-Ferb uppfinner hjulet om jag inte minns fel...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 september 2020 kl. 18:10:57
Dan spelar ju Dr Dofensmith som Andreas Nilsson gör i den svenska dubbningen och Jeff spelar ju Major Monogram som Jan Åström spelar i den svenska dubbningen

Jag gillar Jan Åström :D

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson


Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 september 2020 kl. 19:49:11
Jag gillar Jan Åström :D

Ja, han är fan bra. Han har dubbat minst 3 Disney-roller som jag gillar starkt, möjligtvis fler...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Har High School Musical: The Musical: The Series dubbats?

Samlaren

Finns Bonkers nu på Disney +? Finns en Jycke i Klassen på disney+? Och har alla de animerade Marvel serierna svensk dub?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  2 september 2020 kl. 14:17:36
Har High School Musical: The Musical: The Series dubbats?
Ja det har den och creditlistan finns på Dubbningshemsidan.

Det är kul att Nick Atkinson är dialogregissör då han ju var den svenska rösten till Ryan i filmerna

Anders M Olsson

Citat från: Samlaren skrivet  2 september 2020 kl. 14:22:47
Finns Bonkers nu på Disney +? Finns en Jycke i Klassen på disney+? Och har alla de animerade Marvel serierna svensk dub?

Ja, både Bonkers och En jycke i klassen finns på Disney+. Bonkers har svensk text men inte svenskt tal. En del avsnitt verkar dock vara maskinöversatta (Google Translate el. dyl.), så textningen kan vara ganska konstig.

En jycke i klassen har varken svenskt tal eller svensk text.

Beträffande Marvel får jag passa på den frågan. Jag är inte intresserad av Marvel och har ingen koll på deras serier. Om det är någon speciell serie du är intresserad av kan jag såklart kolla upp om just den har svensk dubbning.

Zenon

#1298
Riktig illa att utbudet med svenskt tal mer lr mindre stått still i flera månader borde vara tvärt om, borde nu öka dag för dag, nya grejer, men flixable ser fan mörkt ut :///
1 serie i augusti.
1 i juli.
Bara ut med allt, fan man har ju mer själv hemma......

gstone

Citat från: Zenon skrivet  2 september 2020 kl. 17:11:48
Riktig illa att utbudet med svenskt tal mer lr mindre stått still i flera veckor, borde vara tvärt om, borde nu öka dag för dag, nya grejer, men flixable ser fan mörkt ut :///
Bara ut med allt, fan man har ju mer själv hemma......

Mycket av det som dom har inte släppets på dvd så jag är ändå tacksam  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Jag har hört att Disney ska gå ut med det svenska utbudet på Disney + nu i veckan, huruvida detta stämmer vet jag inte, men det gör det förhoppningsvis. Får vi reda på det svenska utbudet lär vi väl i princip få reda på vad som kommer finnas med svenskt tal
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Zenon

det svenska lär knappast vara större än i dom stora länderna ! men hoppas jag har fel.

Daniel Hofverberg

Min bästa gissning är att utbudet på Disney+ i Sverige/Norge/Danmark/Finland kommer vara samma som i Storbritannien (vilket inte är samma som i USA), så att det är samma innehåll per världsdel; men det är förstås inte alls säkert att jag har rätt... Jag hittar tyvärr ingen fungerande VPN i Tyskland, Frankrike, Spanien eller Italien, men skulle utan något att gå på gissa att de har ungefär samma som i Storbritannien.

Lite märkligt att det fortfarande är ett flertal serier som saknar svenskt tal eller text, medan man kan tycka att det mesta borde vara på sin plats nu när det bara återstår två veckor till release...

Men med detta sagt så är det helt klart ändå ett ganska stort utbud, och det som finns nu lär åtminstone hålla en sysselsatt i flera månader framöver - så kampanjpriset på helårsabonnemang (som blir just under 50 kr per månad) måste vara väl värt pengarna. :)

E

#1303
Här är allt som ska finnas på tjänsten här i Sverige https://www.moviezine.se/nyheter/sa-blir-svenska-disney-plus-alla-filmer-och-serier

Det ska bli kul att få nostalgi av alla gamla serier som finns där och även att uppleva Djungel-George på svenska igen :) Fast Stargirl och Noelle var inte med, den sistnämnda kanske släpps i december eftersom det är en julfilm men ändå

EDIT: Stargirl står med

Fred

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 september 2020 kl. 12:43:21
Här är allt som ska finnas på tjänsten här i Sverige.

Det ska bli kul att få nostalgi av alla gamla serier som finns där och även att uppleva Djungel-George på svenska igen :) Fast Stargirl och Noelle var inte med, den sistnämnda kanske släpps i december eftersom det är en julfilm men ändå

Kul! Men....VAR ÄR TALESPIN??