Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Sången från södern har jag aldrig sett, men Sången om södern önskar jag verkligen skulle dyka upp på Disney+ och/eller släppas på DVD eller Blu-Ray...

Tyvärr tror jag dock inte sannolikheten är särskilt stor inom överskådlig tid... :(

Adam Larsson


Grimner

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 januari 2021 kl. 19:16:58
Har inte ensam hemma 3 dubbats?
Det verkar minsann så! https://www.dubbningshemsidan.se/credits/ensam-hemma-igen/
Aldrig hört talas om att den filmen dubbats tidigare, men jag skulle gärna vilja se den med svenskt ljudspår.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 januari 2021 kl. 19:16:58
Har inte ensam hemma 3 dubbats?
Ja det har den men som det står på creditslistan så har den bara använts på VHS.

Daniel Hofverberg

Ja, tyvärr saknas den svenska dubbningen av Ensam hemma igenDisney+; precis som den också gjort på DVD. :(

Så för att se den med svenskt tal får man vackert hitta åt den gamla utgångna VHS-utgåvan, och hoppas att man faktiskt har en fungerande videobandspelare...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 januari 2021 kl. 15:16:30
Sången från södern har jag aldrig sett, men Sången om södern önskar jag verkligen skulle dyka upp på Disney+ och/eller släppas på DVD eller Blu-Ray...

Tyvärr tror jag dock inte sannolikheten är särskilt stor inom överskådlig tid... :(

Jag håller med. Det vore trevligt och önskvärt med en riktig officiell release av Sången om Södern (som för övrigt fyller 75 år i år), inte bara på Disney+, utan även på DVD och Blu-ray. Tyvärr tror jag att cheferna som bestämmer på Disney har en så stark beröringsskräck för den här filmen att det inte låter sig göras. Och det finns högljudda extremister i USA som inget hellre skulle vilja än se alla exemplar av filmen i hela världen brännas på ett stort bål, så att ingen någonsin skulle kunna få se den mer.

Disneys tidigare VD Bob Iger har sagt (hämtat från songofthesouth.net):
CitatI've felt, as long as I've been CEO that Song of the South was, even with a disclaimer, was just not appropriate in today's world. That's actually true with some of the other things that we've made as well. It's just hard to, given the depictions in some of those films, to bring them out today without, in some form or another, offending people. So we've decided not to do that.

Men för den som vill se filmen är den inte svår att få tag på, så egentligen behöver den inte alls läggas upp på Disney+. Sen några år tillbaka finns den på archive.org i en version som kvalitetsmässigt tål att jämföras med många av Disneys officiella utgåvor:
https://archive.org/details/SongOfTheSouthHD

När den lades upp trodde jag att Disney skulle agera för att snabbt få den borttagen, men så har inte skett. Jag gissar att Disney i tysthet låter den ligga kvar eftersom de egentligen vill att den ska vara tillgänglig, men inte själva vågar publicera den.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 januari 2021 kl. 07:42:18
Jag håller med. Det vore trevligt och önskvärt med en riktig officiell release av Sången om Södern (som för övrigt fyller 75 år i år), inte bara på Disney+, utan även på DVD och Blu-ray. Tyvärr tror jag att cheferna som bestämmer på Disney har en så stark beröringsskräck för den här filmen att det inte låter sig göras. Och det finns högljudda extremister i USA som inget hellre skulle vilja än se alla exemplar av filmen i hela världen brännas på ett stort bål, så att ingen någonsin skulle kunna få se den mer.

Disneys tidigare VD Bob Iger har sagt (hämtat från songofthesouth.net):
Men för den som vill se filmen är den inte svår att få tag på, så egentligen behöver den inte alls läggas upp på Disney+. Sen några år tillbaka finns den på archive.org i en version som kvalitetsmässigt tål att jämföras med många av Disneys officiella utgåvor:
https://archive.org/details/SongOfTheSouthHD

När den lades upp trodde jag att Disney skulle agera för att snabbt få den borttagen, men så har inte skett. Jag gissar att Disney i tysthet låter den ligga kvar eftersom de egentligen vill att den ska vara tillgänglig, men inte själva vågar publicera den.

Dock har filmen aldrig givits ut imhemvideoformat i USA...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2021 kl. 14:15:19
Jag önskar Musses Verkstad fanns :'( :'(
Hos Musse är viktigare för mig då jag gör listor där jag bedömer disneykaraktärers röster.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 januari 2021 kl. 14:24:54
Hos Musse är viktigare för mig då jag gör listor där jag bedömer disneykaraktärers röster.

Samma här, dessutom så förekommer där massor av Disney-karaktärer från andra filmer, och är man en så stor Disney-nörd som jag är så är det betydligt intressantare om det är blandat...

gstone

Jag tycker för att undvika att vara kontroversiella så kan Disney kanske släppa enbart dom tecknad delarna av Sången från södern på Dinsey Plus.

Det är ändå dom delarna jag helst vill se  :D

Som jag förstår är det mesta av dom kontroversiella ras grejerna  i live action delarna.

Så jag tycker att att en bra kompromiss är att enbart släppa dom tecknad delarna, eftersom dom flesta där är talande djur borde det var inte var så problematiska   :-\

Jag tycker också det är kul att alla röster till djuren görs av svarta människor , vilket jag tycker borde uppmärksam mer och bevaras delvis därför,

Det är lite förolämpande till Johnny Lee, James Baskett och Nick Stewart att deras lysande röst insatser inte bevaras.

Särskilt James Baskett  som  Br'er Fox som är helt makalös !

Jag är ändå lite impade på att det på 40-talet gjord en film där alla röstrollerna gjord av afroamerikaner !

Så jag tycker dom tecknad bitarna av Sången om Södern borde finnas på Disney Plus

Jag tycker det vore en rätt bra hyllning till Johnny Lee, James Baskett och Nick Stewart .

Dom tecknad bitarna värkar ju vara tecknad slapstick i allmänhet mycket ofarligt av det slag du kan se i Looney Tunes.

Så jag tror dom tecknad britterna är harmlösa nog att släppa på Disney Plus ! >:(

Jag tycker all bitar med Br'er Rabbit, Br'er Fox, och Br'er Bea borde släppoas för alla att se på Disney Plus !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

I går såg jag de två första avsnitten av WandaVision på Disney+. Det är nog det konstigaste jag har sett på TV sen Twin Peaks på nittiotalet. Men WandaVision har ändå en rejäl dos charm som jag tror kommer att göra den till en riktig snackis, och något av det mest sedda på streamingtjänsten.

Det ska bli spännande att se hur serien utvecklas efter hand som de lägger upp fler avsnitt.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 januari 2021 kl. 08:36:24
I går såg jag de två första avsnitten av WandaVision på Disney+. Det är nog det konstigaste jag har sett på TV sen Twin Peaks på nittiotalet. Men WandaVision har ändå en rejäl dos charm som jag tror kommer att göra den till en riktig snackis, och något av det mest sedda på streamingtjänsten.

Det ska bli spännande att se hur serien utvecklas efter hand som de lägger upp fler avsnitt.

Jag hann bara se det första avsnittet, mina föräldrar var inte riktigt lika sålda på den som jag.


Jag skulle tro att de som kanske inte uppskattar den så värst mycket i början kan komma att uppskatta den mer allt med seriens gång, det kommer ju inte bara vara en svartvit sitcom.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 januari 2021 kl. 21:16:37
Ja, tyvärr saknas den svenska dubbningen av Ensam hemma igenDisney+; precis som den också gjort på DVD. :(

Så för att se den med svenskt tal får man vackert hitta åt den gamla utgångna VHS-utgåvan, och hoppas att man faktiskt har en fungerande videobandspelare...

Är det för att FOX gjorde den och Disney äger inte suben för den filmen gjordes långt före Disney köpte FOX?

Zenon

Någon som vet vilka avsnitt av kim possible som saknas på disney+, alltså avsnittsnamnen!
Då disney inte verkar ha samma ordning som andra ställen!