Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den fantastiska Ivan (The One and Only Ivan)

Startat av Disneyfantasten, 27 november 2019 kl. 00:16:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2020 kl. 20:24:27
Hoppas alla roller får bra svenska röster  ;D


Borde var SDI Media som står för dubbningen ;D

Då dom dubbade Live-Action lady och Lufsen

Det tror jag säkert att de får, Disney Character Voices brukar vara noggranna med att godkänna röster och i 9 av 10 fall blir det bra resultat!  ;)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 20:30:19
Det tror jag säkert att de får, Disney Character Voices brukar vara noggranna med att godkänna röster och i 9 av 10 fall blir det bra resultat!  ;)

Vilka filmer anser du råkat ut för scenario 10?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 juni 2020 kl. 20:46:48
Vilka filmer anser du råkat ut för scenario 10?
Jan Modin som Långben  och Jan Jönsson som Nalle Puh

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 juni 2020 kl. 20:48:45
Alltså dåligt resultat...

För att det inte ska bli tjatigt så citerar jag ett stycke där jag redan nämnt några

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2020 kl. 21:09:47
Tyvärr förekommer en del insatser hos Disney som jag nämnt förut här som jag anser vara katastrofala; Olli Markenros/Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan/Måsart/Uggla/Albert, Christel Körner som Ursula, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok/Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brise som Lena, Mikaela Tidermark som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider/Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, samt 3/4 av rollintatserna i 1996-års dubbning av Dumbo...

Och bland äldre exempel finns Inga Tidblad som Pinocchio, samt Marie Isedal/Gunnel Fred som Nasse...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2020 kl. 19:39:12
Kollade förresten upp den nu uppdaterade sidan på Wikipedia och har snappat upp följande;

(tog med allt för helhetens skull)

- Mack, ägaren för Big Top Mall, spelas av Bryan Cranston

- George, Julias pappa och en väktare på Big Top Mall, spelas av Ramón Rodríguez

- Julia, Georges dotter, spelas av Ariana Greenblatt

- Indira Varma

- Eleanor Matsuura

Röster;

- Ivan, en Gorilla (i det fallet gissningsvis av Västlig Låglandsgorilla, som i sin tur är underart till arten Västlig Gorilla), spelas av Sam Sockwell

- Stella, en Elefant (i det fallet gissningsvis av Indisk Elefant, som i sin tur är underart till arten Asiatisk Elefant), spelas av Angelina Jolie (som tidigare lånat ut sin röst i bl.a. Hajar som Hajar, Kung Fu Panda filmerna, osv.)

- Ruby, en Elefant-unge (i det fallet gissningsvis samma som ovannämnda), spelas av Brooklyn Prince

- Bob, en Hund, spelas av Danny DeVito (som tidigare lånat ut sin röst i bl.a. Herkules)

- Snickers, en Hund, spelas av Helen Mirren

- Henrietta, en Höna, spelas av Chaka Khan

- Frankie, en säl (i det fallet gissningsvis av arten Kaliforniskt Sjölejon), spelas av Mike White

- Murphy, en Kanin, spelas av Ron Funches

- Thelma, en Papegoja, spelas av Phillipa Soo

Jag hoppas att det snart tillkommer klipp på YouTube så att man kan få se...

Jag hade tydligen fel om Stella och Ruby, båda är av arten Afrikansk Savannelefant... (anledningen till att jag gissade Asiatisk Elefant är för att det oftast är den arten som varit med på cirkusar, även om det också förekommit Afrikanska där också)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2020 kl. 19:33:33
Jag hade tydligen fel om Stella och Ruby, båda är av arten Afrikansk Savannelefant... (anledningen till att jag gissade Asiatisk Elefant är för att det oftast är den arten som varit med på cirkusar, även om det också förekommit Afrikanska där också)

Ariana Greenblatt är med i serien Harley i mitten  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är några poster för filmen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Lilla My


Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 13 augusti 2020 kl. 23:43:05
En massa djur

Nja, en massa djur var väl ändå att överdriva, det är 9 stycken för att vara exakt, inget vidare stort antal med andra ord, 9 är lätt att räkna till för i princip vem som helst...