Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2024 kl. 23:01:09Jag vill veta mer om vad Våra Vänner Djuren är ?
ett program, som troligtvis ska lära ut kunskap till barn.

Finns på DVD fortfarande till salu: https://www.kvarnvideo.se/se/art/vara-vanner-djuren-del-1.php
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 maj 2024 kl. 23:07:04ett program, som troligtvis ska lära ut kunskap till barn.

Finns på DVD fortfarande till salu: https://www.kvarnvideo.se/se/art/vara-vanner-djuren-del-1.php
tänker köpa på tradera isället
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 maj 2024 kl. 23:07:04ett program, som troligtvis ska lära ut kunskap till barn.

Finns på DVD fortfarande till salu: https://www.kvarnvideo.se/se/art/vara-vanner-djuren-del-1.php
Är det svenskt ?

är det en docuimäter eller vanligt animerad program ?

Är bara en berättarröst ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MB

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2024 kl. 23:16:12Är det svenskt ?

är det en docuimäter eller vanligt animerad program ?

Är bara en berättarröst ?
Bilden på baksidan är ganska suddig men det verkar som att flera röster står listade där. Dessutom har väl samma serie gott på SVT eller?

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet  1 maj 2024 kl. 23:22:38Bilden på baksidan är ganska suddig men det verkar som att flera röster står listade där. Dessutom har väl samma serie gott på SVT eller?
Inte på SVT vad jag kan se, men däremot verkar Våra vänner djuren ha sänts på TV4 en gång i tiden.

Serien har väldigt korta avsnitt på runt två minuter styck, men i Svensk Mediedatabas listas åtminstone fyra röster: Mi Ridell, Göran Gillinger, Björn Granath och Torsten Wahlund. Jag har inte själv sett serien, så om den listan är komplett eller om det är fler än så som medverkar har jag ingen aning om...

MOA

Tror ni att Guri Schanke spelar Prinsessan Flusopp i Super Mario Bros Super Shows norska VHS dubb?
Här kommer ljudklipp på Pärlan & Prinsessan

gstone

Finns det en svensk dubbning av Hugo the Hippo (Hugo och hajarna) ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2024 kl. 22:45:50Finns det en svensk dubbning av Hugo the Hippo (Hugo och hajarna) ?
Mest troligt inte. Vid premiären 1977 hade filmen 11-årsgräns i Sverige, vilket särskilt på den tiden var ett ganska säkert tecken på att det inte fanns svenskt tal. Jag har även kollat i bioannonser från 1977, och ingen nämner ett ord om svenskt tal (eller svensk text, för den delen).

Till sist har jag även läst Svenska Dagbladets recension av Hugo och hajarna från mars 1977, som heller inte nämner ett ord om någon svensk dubbning och som också betonar att filmen inte är lämplig för barn. Här är deras recension:
Recension Hugo och hajarna SvD 1977-03-06.jpg

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 maj 2024 kl. 01:08:59Mest troligt inte. Vid premiären 1977 hade filmen 11-årsgräns i Sverige, vilket särskilt på den tiden var ett ganska säkert tecken på att det inte fanns svenskt tal. Jag har även kollat i bioannonser från 1977, och ingen nämner ett ord om svenskt tal (eller svensk text, för den delen).

Till sist har jag även läst Svenska Dagbladets recension av Hugo och hajarna från mars 1977, som heller inte nämner ett ord om någon svensk dubbning och som också betonar att filmen inte är lämplig för barn. Här är deras recension:
Recension Hugo och hajarna SvD 1977-03-06.jpg
Bra att veta 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Känner ni till  kriminalfarsen Arsenik och gamla spetsar ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: BPS skrivet  9 maj 2024 kl. 13:48:09Vet någon vem StannisTheMannis1 är? Personen har länkat till mitt konto i en av uppladdningarna på Internet Archive så det borde väl vara någon härifrån?
Aldrig sett namnet här, säkert en anonym användare som uppskattar ditt innehåll

Will Siv

Citat från: BPS skrivet  9 maj 2024 kl. 13:48:09Vet någon vem StannisTheMannis1 är? Personen har länkat till mitt konto i en av uppladdningarna på Internet Archive så det borde väl vara någon härifrån?
Det är @Baron von Nein Lederhosen 
- what.

gstone

Kommer IF: Låtsaskompisar gå på Filmstaden Råsunda ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Citat från: Baron von Nein Lederhosen skrivet  9 maj 2024 kl. 20:04:13det är jag!

Vill du att jag ska ta bort länken?
Nej, jag ville bara tacka eftersom att du skrev "denna mycket fina Archive-kanal".