Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skogsfamiljen

Startat av TonyTonka, 5 augusti 2010 kl. 15:11:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vet någon rösterna i Skogsfamiljen? En serie jag såg som mindre.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Sorry, såg inte att en rollista sedan fanns på sajten  :-[
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Serien heter Skogsfamiljerna och inte Skogsfamiljen, så det kanske är anledningen till att du missade creditlistan...

Däremot står ju creditsen bara utsatt i grupp, och därför vore det fortfarande värdefullt att kunna kartlägga vem som spelar respektive rollfigur. Somliga är ju solklara (däribland Ingemar Carlehed som den där skogsvaktarfiguren eller vad han nu var), men ett flertal har jag inte lyckats att identifiera. Dock var det ganska länge sen jag såg serien, så kanske kan jag känna igen fler i dagens läge.

Anders

Fladde - Peter Wanngren
Krockesmocke - Ulf Källvik

Jag är osäker på övriga, men dessa är jag 100% säker på.

onyx86

Monica Forsberg, Anne Nylen, Birgitta Fernström Christel Körner och Robert Andersson medverkade bl.a.

Daniel Hofverberg

Ja, vilka som medverkade är ju solklart - det står utsatt i creditlistan, och angavs även under förtexterna. Frågan är som sagt vem som spelade respektive karaktär.

Cadpig

Har inte den här serien haft typ 20 svenska titlar? "Skogsfamiljerna", "Önskeskogen", "Lyckliga familjerna" osv.

onyx86

såg inte att det var där. Men jag vet att Monica och Birgitta dela på rollen som mamma räv. har inte skogsfamiljerna här så kan inte kolla.

Erika

Jag har en fråga ... När "Skogsfamiljerna" visades på TV4 för flera år sedan, var det KM Studios dubb som användes? Jag kommer nämligen inte alls ihåg och har undrat över detta ett tag. Däremot vet jag att tv-serien fick en ny dubbning inför visningarna på TV3 och Fox Kids.

Dessa har jag lyckats identifiera i KM:s dubb:   

Ashley - Christel Körner
Preston - Christel Körner/Ulf Källvik
Hollie - Monica Forsberg
Rusty - Ulf Källvik
Daisy - Christel Körner
Roger - Peter Wanngren
Myrtle - Monica Forsberg/Christel Körner
Buster - Ingemar Carlehed
Scarlett - Christel Körner
Ashleys och Prestons mormor - Birgitta Fernström
Chrissie - Anna Nylén
Maria - Anna Nylén
Joey - Robert Andersson

Signaturmelodin framförs av Monica Forsberg.

Daniel Hofverberg

Ja, det var KM Studios dubbning som användes på TV4. De hade rentav behållit exakt samma master och bildversion som de gamla VHS-utgåvorna, med rullande dubbcredits under startvinjetten.

Jag visste däremot inte om att serien visats på TV3; än mindre att den hade mer än en dubb. Var det Mediadubb International/SDI Media som gjorde den dubben?

Anders

Jag kommer ihåg att Fladde hette "Fladderfax" i en dubbning som gick på TV.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2010 kl. 16:30:25
Ja, det var KM Studios dubbning som användes på TV4. De hade rentav behållit exakt samma master och bildversion som de gamla VHS-utgåvorna, med rullande dubbcredits under startvinjetten.

Tack för svaret!

Citat
Jag visste däremot inte om att serien visats på TV3; än mindre att den hade mer än en dubb. Var det Mediadubb International/SDI Media som gjorde den dubben?


Ingen aning, för det står tyvärr inga credits utsatta. :( Det är förresten omdubben som används på dvd-filmerna.

Daniel Hofverberg

Jaså? Jag var så säker på att det var KM Studios originaldubb på DVD-utgåvorna, så att jag inte ens brytt mig om att kolla... Lite tråkigt, då det är den dubbning jag är van vid av serien.

Väldigt irriterande att kanalerna inte kan sätta ut dubbcredits jämt - det borde vara en självklarhet...

moviefan

Har sett en del av denna serie på youtube. 

TonyTonka

Jag vet att jag kollade på denna serien som liten faktiskt, men jag minns knappt någonting alls, bara den tjocka skogvaktarsnubben. xD

Kommer jag ihåg fel, eller förekom en stillbild på Skogvaktaren samtidigt som varningstexter visades på somliga vhs-filmer? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D