Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skurkar som ni tycker borde bli snälla?

Startat av Skokaka, 10 juli 2022 kl. 21:36:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Tycker ni att någon skurk från vilken media som helst borde bli snäll? Detta ämnet gäller skurkar som fortfarande är onda, men som ni tycker borde bli goda av några anledningar. Om ni har några förslag, motivera gärna!

Några exempel som jag kommer på är Disney skurkar. Vi börjar med den som jag kommer på först: Sir Väs från Robin Hood.

Jo, jag vet att han är lojal mot Prins John, och när han upptäcker att Robin Hood har klätt ut sig till en stork så tänker han att säga det till Prins John. Men jag tycker själv att han förväntade sig att bli belönad om han berättade det tidigare, och Prins John är en dålig påverkan för Väs. Dessutom så försöker Väs att varna honom hela tiden, men Prins John (eller PJ) tror att han är dum och lyssnar aldrig på honom. Han blir ju också illa behandlad väldigt ofta av PJ, och jag tycker ganska synd om Väs när han inte behövs längre. Det låter som att han är på väg att gråta.

Tänk på att när PJ tänker hänga Broder Tuck så tycker Väs att det är riktigt skockande, även om han slog Väs i huvudet och stoppade in honom i en tunna tidigare. Han må bli rädd för att om en präst dör så skulle det kanske bli krig över hela landet, men jag tror att han är orolig över båda anledningarna. Jag tycker att han inte borde sitta i fängelse i slutet, han borde ha blivit fri eftersom att hans boss är ju helt kränkande mot honom. Väs må inte vara lika snäll som till exempel Hjärter Kung eller Herr Smee, men han är åtminstone hästlängder snällare än andra Disney skurkars medhjälpare, i min åsikt...

De andra två som jag kan komma på är Ärlige John och Gideon från Pinocchio.

Okej, det dom gjorde är ju inte direkt snällt, men jag tycker att de är roliga och mindre elaka än de andra skurkarna i filmen. Ingen av skurkarna besegras dock, förutom Monstro, förstås... Ärlige John är ju dock lite artig, och Gideon ser ju dock inte helt ond ut... Tänk också på att när Kusken säger vad han tänker göra så tycker båda två att det är väldigt läskigt, de såg ju jätterädda ut. De tyckte nog att Kusken har gått för långt, men de gjorde ju det han sa i hela fall. Jag tycker inte ens att de är 100% elaka, bara missuppfattade... Dom är väl bara två lurendrejare, så de är nog mer i den neutrala sidan av att vara skurkar, tycker jag...

Men i hela fall, vad tycker ni? Finns det några skurkar som ni tycker borde förtjäna en andra chans? Det kan vara hur många som helst som ni kommer på, och motivera gärna om ni kan.

Steffan Rudvall

En Disney skurk som ska bli snäll, Herr Smee är den första jag tänker på för han är ju redan snäll även fast han jobbar för Kapten Krok.

Lillefot

Kvickrot från Darkwing Duck i så fall. Stackaren hade det inte lätt, hans forskning fick inget stöd och blev konstant mobbad av 2 andra forskare. Och typiskt nog missuppfattande han stödet från Dr. Rhoda Dendron som större känslor än vad det var, i sin nedstämdhet. Så långt att han använde sig själv som testkanin för ett nöd-experiment, vilket gjorde honom till St. Canards version av Poison Ivy.

Sedan får man inte glömma att han trots allt ändå är ett hot mot både Darkwing och staden, och kan åstadkomma stor skada. Men det är svårt att se på Kvickrot och tycka att han inte förtjänar en kram och någon som respekterar honom för den han är, och kanske hjälper honom att hitta något som kan få honom att bli en allierad. Eller kanske låta honom forska fram växter som kan slöa ner klimatförändringarna.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2022 kl. 22:10:15
Jon Voight
Gstone, med all respekt, är det inte smidigare att skriva allt du vill i ett enda inlägg, istället för att posta flera korta?

Kommer du på flera kan du ju alltid redigera ditt inlägg.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

#4
För mig; Bellwether samt Doug, Woolter, Jesse och de 2 polisklädda fåren i Zootropolis!

Förklaringen är det att Judy Hopps hade en så tuff barndom då hon blev mobbad av rovdjur, förmodligen kan samma sak ha hänt Bellwether, då hon kunde behandlas med respekten hon behöver, hon måste ha haft ett jättetufft liv.

Eller varför inte Rapunzel i Shrek Den Tredje, då hon var med i Prinsessan Fionas kompanjon-gäng (tillsammans med Snövit, Askungen och Törnrosa), innan hon sedan förrådde dem och gick ihop med Drömprinsen. Hon kunde ha blivit snäll och gått ihop med Artie, de hade passat så jättebra ihop.

Kanske också Gabriella då Petronella blev det.

Saleen i Aladdin TV-serien borde nog också bli snäll då hon liksom Sadira försökte att få Aladdin för sig själv medans Sadira reformerades och blev vän både med Aladdin och Jasmine, därför tycker jag att detsamma även borde ha hänt med Saleen så jag inte tycker att hon ser ut eller låter särskilt elak oavsett hur elak hon än är.

Kommer kanske på fler senare...

Skokaka

Nåja, då hela ämnet är inte bara om Disneys skurkar så kan jag även ta upp själva huvudskurken i SvampBob Fyrkant: Plankton!

Okej, hur ska jag förklara allt det här? Det är en massa anledningar varför jag tycker att han borde bli snäll. Förresten, han är ju ändå så liten, så han är ju inte direkt ett jättestort hot i hela fall... Men det visar sig att han och Herr Krabba brukade faktiskt vara bästa vänner när de var små, och det är därför det är väldigt synd att de inte var vänner längre mycket senare... :(

I ett annat avsnitt så upptäcker Herr Krabba att Plankton är rädd för valar, vilket är också ett av seriens mest inhemska avsnitt. Herr Krabba har ju en dotter som är en val och klär ut sig till henne för att skrämma Plankton. Problemet? Han gör INTE det för att försvara krabburgar receptet, utan för att skrämmas för skojs skull! Senare så blir Plankton så rädd att han börjar att gråta och tänker ta självmord, och Herr Krabba SKRATTAR åt detta... Jag kan inte hjälpa att tycka synd om Plankton varje gång han gråter, och han har gråtit ganska många gånger, till och med...

Nu för tiden så verkar han dock vara mer av en "anti-hero" också... Äventyr på torra land och Svamp på rymmen är två bra exempel på detta, men tyvärr så är han fortfarande ond efter händelserna i dessa filmerna... Och tyvärr så tar den första filmen plats efter hela serien, då har Plankton blivit ännu mer elak och faktiskt nästan lyckats, sen så blev han arresterad, så jag undrar verkligen om han någon gång kommer att bli god eller inte...

Värt att nämna så har han en liten gnutta "snäll" sida, som han till exempel visar till sitt husdjur. Han har hjälpt huvudfigurerna i en del tillfällen, så det borde nog inte vara så konstigt kanske trots allt om han senare blir fri från fängelset och jobbar tillsammans med Herr Krabba. Plankton må ha ljugit en del gånger att han har reformerats, men han borde verkligen förtjäna bättre än att försöka stjäla ett recept hela tiden. Han lyckats aldrig med det...

Jag försökte förklara varför jag tycker att Plankton borde bli snäll, men detta är ju ändå bara min åsikt och jag vet inte om det är mer anledningar än dessa, men i hela fall... ::)       

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2022 kl. 23:30:14
Nåja, då hela ämnet är inte bara om Disneys skurkar så kan jag även ta upp själva huvudskurken i SvampBob Fyrkant: Plankton!

Okej, hur ska jag förklara allt det här? Det är en massa anledningar varför jag tycker att han borde bli snäll. Förresten, han är ju ändå så liten, så han är ju inte direkt ett jättestort hot i hela fall... Men det visar sig att han och Herr Krabba brukade faktiskt vara bästa vänner när de var små, och det är därför det är väldigt synd att de inte var vänner längre mycket senare... :(

I ett annat avsnitt så upptäcker Herr Krabba att Plankton är rädd för valar, vilket är också ett av seriens mest inhemska avsnitt. Herr Krabba har ju en dotter som är en val och klär ut sig till henne för att skrämma Plankton. Problemet? Han gör INTE det för att försvara krabburgar receptet, utan för att skrämmas för skojs skull! Senare så blir Plankton så rädd att han börjar att gråta och tänker ta självmord, och Herr Krabba SKRATTAR åt detta... Jag kan inte hjälpa att tycka synd om Plankton varje gång han gråter, och han har gråtit ganska många gånger, till och med...

Nu för tiden så verkar han dock vara mer av en "anti-hero" också... Äventyr på torra land och Svamp på rymmen är två bra exempel på detta, men tyvärr så är han fortfarande ond efter händelserna i dessa filmerna... Och tyvärr så tar den första filmen plats efter hela serien, då har Plankton blivit ännu mer elak och faktiskt nästan lyckats, sen så blev han arresterad, så jag undrar verkligen om han någon gång kommer att bli god eller inte...

Värt att nämna så har han en liten gnutta "snäll" sida, som han till exempel visar till sitt husdjur. Han har hjälpt huvudfigurerna i en del tillfällen, så det borde nog inte vara så konstigt kanske trots allt om han senare blir fri från fängelset och jobbar tillsammans med Herr Krabba. Plankton må ha ljugit en del gånger att han har reformerats, men han borde verkligen förtjäna bättre än att försöka stjäla ett recept hela tiden. Han lyckats aldrig med det...

Jag försökte förklara varför jag tycker att Plankton borde bli snäll, men detta är ju ändå bara min åsikt och jag vet inte om det är mer anledningar än dessa, men i hela fall... ::)     

När man då ändå går in på Svampbob Fyrkant så tänker jag Kim Sulocky och Humpty Thrumpty i Mästerkatten jag minns inte så liksom hela filmen men jag tycker han har en bättre sida och också var lite missförstådd.

Sen är det ju en karaktär som nämns som skurk fast jag tycker bara han är ett egoistiskt rövhål. Amos Slade
Han är jägaren som vill åt Micke och försöker sköta gården med Molle och Chiefen. Så han är ju en jägare som mest bara vill åt att skjuta djuren som jägare gör.
Visst är han ju mer en antagonist men jag tycker mer som det slutar att han blir ju kanske inte snäll men inte direkt den onda typen heller.  ??? ::)

TonyTonka

Helga från Atlantis. Skulle kunna skriva en lång motivering, men skriver via min surfplatta, så pallar inte just nu.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 18 juli 2022 kl. 14:23:37
När man då ändå går in på Svampbob Fyrkant så tänker jag Kim Sulocky och Humpty Thrumpty i Mästerkatten jag minns inte så liksom hela filmen men jag tycker han har en bättre sida och också var lite missförstådd.

Sen är det ju en karaktär som nämns som skurk fast jag tycker bara han är ett egoistiskt rövhål. Amos Slade
Han är jägaren som vill åt Micke och försöker sköta gården med Molle och Chiefen. Så han är ju en jägare som mest bara vill åt att skjuta djuren som jägare gör.
Visst är han ju mer en antagonist men jag tycker mer som det slutar att han blir ju kanske inte snäll men inte direkt den onda typen heller.  ??? ::)

Båda "skurkarna" som du nämnde blev dock på några sätt goda i slutet, på sätt och vis...


TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Jag kräver att du tar tillbaka det jag skrev !!

Jag skrev en massa skrukar som borde bli goda ! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 18 juli 2022 kl. 19:10:15
Ska du också börja nu?  ::)

Håller med.

Snälla, sluta spamma. Om ni behöver leka av er, så gör det i den här tråden.

gstone

Jag kräver att ni stätter tillbaka alla raderade inlägg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Elios

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2022 kl. 19:21:24
Jag kräver att du tar tillbaka det jag skrev !!

Jag skrev en massa skrukar som borde bli goda ! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Vad skrev du? Måste ha missat det.  :o

BPS


Disneyfantasten

Kanske Shenzi, Banzai & Flin och de andra hyenorna, de var ju inte direkt välkomna i Lejonriket och Scar lovade dem att de att de aldrig skulle behöva vara hungriga mer, men han bröt det löftet och i slutet tog de hand om honom genom att attackera honom, sen ser man dem inte mer efter det då de lämnade Lejonriket för att hitta bättre jaktmarker, de kanske kunde bli förlåtna och förtjäna en andra chans.

Kanske också Randall Boggs, vet att han försökte ta död på filmens huvudpersoner, men med tanke på att han kände sig förrådd i filmens prequel så tycker jag han kunde förtjänat en andra chans.

Kanske också Mor Gothel, hon kidnappade Rapunzel för att hon ville hålla sig evigt ung, man kanske kunde hitta en lösning på det så att hon inte ska behöva utnyttja Rapunzel för att hålla sig ung.

Kanske också Hans, han måste ha haft en hemsk backstory som gjorde honom så hämndlysten och ville ta över andras kungarike.

Kanske också Eris i Sinbad, hon kanske kunde sona alla sina dåd i havet och göra goda gärningar.

Kanske också Dr Zara i Den Förfärlige Snömannen, hon var en alkemist, som i slutändan visade sig vara en ondskefull vetenskapskvinna, jag hade gärna velat veta vad som fick henne att vilja ta död på djur och människor.

Kanske också Kaa i Djungelboken, att han ständigt försöker hypnotisera Mowgli beror på att han mest går hungrig, dessutom är han en av Mowglis vänner i boken.

Vad tycker ni om mina åsikter? Håller ni med?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juli 2022 kl. 22:15:34För mig; Bellwether samt Doug, Woolter, Jesse och de 2 polisklädda fåren i Zootropolis!

Förklaringen är det att Judy Hopps hade en så tuff barndom då hon blev mobbad av rovdjur, förmodligen kan samma sak ha hänt Bellwether, då hon kunde behandlas med respekten hon behöver, hon måste ha haft ett jättetufft liv.

Eller varför inte Rapunzel i Shrek Den Tredje, då hon var med i Prinsessan Fionas kompanjon-gäng (tillsammans med Snövit, Askungen och Törnrosa), innan hon sedan förrådde dem och gick ihop med Drömprinsen. Hon kunde ha blivit snäll och gått ihop med Artie, de hade passat så jättebra ihop.

Kanske också Gabriella då Petronella blev det.

Saleen i Aladdin TV-serien borde nog också bli snäll då hon liksom Sadira försökte att få Aladdin för sig själv medans Sadira reformerades och blev vän både med Aladdin och Jasmine, därför tycker jag att detsamma även borde ha hänt med Saleen så jag inte tycker att hon ser ut eller låter särskilt elak oavsett hur elak hon än är.

Kommer kanske på fler senare...

Vad tycker ni om mina åsikter? Håller ni med?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 18 juli 2022 kl. 16:08:51Helga från Atlantis. Skulle kunna skriva en lång motivering, men skriver via min surfplatta, så pallar inte just nu.

Ursäkta att jag frågar sent men jag är nyfiken: har du kommit på någon motivering ännu?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 januari 2023 kl. 18:51:38Kanske Shenzi, Banzai & Flin och de andra hyenorna, de var ju inte direkt välkomna i Lejonriket och Scar lovade dem att de att de aldrig skulle behöva vara hungriga mer, men han bröt det löftet och i slutet tog de hand om honom genom att attackera honom, sen ser man dem inte mer efter det då de lämnade Lejonriket för att hitta bättre jaktmarker, de kanske kunde bli förlåtna och förtjäna en andra chans.

Kanske också Randall Boggs, vet att han försökte ta död på filmens huvudpersoner, men med tanke på att han kände sig förrådd i filmens prequel så tycker jag han kunde förtjänat en andra chans.

Kanske också Mor Gothel, hon kidnappade Rapunzel för att hon ville hålla sig evigt ung, man kanske kunde hitta en lösning på det så att hon inte ska behöva utnyttja Rapunzel för att hålla sig ung.

Kanske också Hans, han måste ha haft en hemsk backstory som gjorde honom så hämndlysten och ville ta över andras kungarike.

Kanske också Eris i Sinbad, hon kanske kunde sona alla sina dåd i havet och göra goda gärningar.

Kanske också Dr Zara i Den Förfärlige Snömannen, hon var en alkemist, som i slutändan visade sig vara en ondskefull vetenskapskvinna, jag hade gärna velat veta vad som fick henne att vilja ta död på djur och människor.

Kanske också Kaa i Djungelboken, att han ständigt försöker hypnotisera Mowgli beror på att han mest går hungrig, dessutom är han en av Mowglis vänner i boken.

Vad tycker ni om mina åsikter? Håller ni med?
Jag tycker också att hyenorna kunde ha reformerats. De behövde dock äta för att överleva. De kunde ha blivit goda efter att de attackerade Scar. Förresten, det var Scar som dödade Mufasa, inte hyenorna.

Tycker också synd om Randall, då han var trevlig i Monsters University (i hela fall i början) och sen blev helt galen. Osäker om han kommer tillbaka, dock...

Precis som du säger så tycker jag att Kaa borde ha blivit god eftersom han var snäll i original berättelsen, men blev ond i filmen. Visst behöver han dock äta, och jag tror att han vore mer lekfull och busig om han kom till den goda sidan. 

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 januari 2023 kl. 14:09:31Jag tycker också att hyenorna kunde ha reformerats. De behövde dock äta för att överleva. De kunde ha blivit goda efter att de attackerade Scar. Förresten, det var Scar som dödade Mufasa, inte hyenorna.

Tycker också synd om Randall, då han var trevlig i Monsters University (i hela fall i början) och sen blev helt galen. Osäker om han kommer tillbaka, dock...

Precis som du säger så tycker jag att Kaa borde ha blivit god eftersom han var snäll i original berättelsen, men blev ond i filmen. Visst behöver han dock äta, och jag tror att han vore mer lekfull och busig om han kom till den goda sidan.

Även om Kaa hade reformerats så tror jag att han fortfarande hade hypnotiserat Mowgli och Shanti och virat in dem med sin långa kropp, dock av bus och lekfullhet.

Precis som du säger är även jag osäker på om Randall kommer tillbaka...

Du har rätt i att hyenorna (liksom Kaa) behöver äta föra att överleva (liksom allt annat levande), de märker t.o.m. själva att saker var bättre när Mufasa regerade och att Scar är en värre kung.

Och jag håller med om vad du tidigare sagt med Sir Väs och Ärlige John & Gideon.

Förlåt om jag är nyfiken: hur tänker du kring Bellwether, Doug, Woolter, Jesse, de 2 polisklädda fåren, Rapunzel i Shrek, Petronella och Saleen?

Elios


Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2023 kl. 18:26:33Även om Kaa hade reformerats så tror jag att han fortfarande hade hypnotiserat Mowgli och Shanti och virat in dem med sin långa kropp, dock av bus och lekfullhet.

Precis som du säger är även jag osäker på om Randall kommer tillbaka...

Du har rätt i att hyenorna (liksom Kaa) behöver äta föra att överleva (liksom allt annat levande), de märker t.o.m. själva att saker var bättre när Mufasa regerade och att Scar är en värre kung.

Och jag håller med om vad du tidigare sagt med Sir Väs och Ärlige John & Gideon.

Förlåt om jag är nyfiken: hur tänker du kring Bellwether, Doug, Woolter, Jesse, de 2 polisklädda fåren, Rapunzel i Shrek, Petronella och Saleen?
Och jag antar att Kaa får dom att kyssa varandra eller något, hehe.

OM Bellwether har blivit mobbad i sin barndom så tycker jag att hon också kunde ha reformerats, tillsammans med de andra fåren.

Denna varianten av Rapunzel borde faktiskt ha bytt sida. Jag håller med att hon och Artie vore ett gulligare par än med Drömprinsen, och det vore mer hälsosamt...

Jag antar att du menar Gabriella? Men om hennes syster kan bli god, så kan hon väl det hon också...

Var väl flera år sedan jag såg serien, men på grund av beskrivningen så kan jag hålla med dig om Saleen. Och ja, hon ser inte heller elak ut i min åsikt heller.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 januari 2023 kl. 19:04:09Och jag antar att Kaa får dom att kyssa varandra eller något, hehe.

OM Bellwether har blivit mobbad i sin barndom så tycker jag att hon också kunde ha reformerats, tillsammans med de andra fåren.

Denna varianten av Rapunzel borde faktiskt ha bytt sida. Jag håller med att hon och Artie vore ett gulligare par än med Drömprinsen, och det vore mer hälsosamt...

Jag antar att du menar Gabriella? Men om hennes syster kan bli god, så kan hon väl det hon också...

Var väl flera år sedan jag såg serien, men på grund av beskrivningen så kan jag hålla med dig om Saleen. Och ja, hon ser inte heller elak ut i min åsikt heller.

Jo, jag menar Gabriella, jag skrev fel i hastigheten.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

På tal om Quack Pack, jag tycker även att Soo Ling i avsnittet Kolosser på lerfötter kunde ha reformerats, hon visade sig senare vara boven i dramat i avsnittet, fast hon är bara en pre-teen (en pre-teen är en person som är sisådär 10-12 år), så jag tycker hon är lite för ung för att vara skurk.

Elios


gstone

I den nya Ariel tv serien på Disney Junior nästa år  kommer Ursula var god.

Hon kommer också vara Ariels faster( som live action filmen  :D) och bo i slottet tror jag,

Hon kommer hjälpa Ariel med olika problem under seriens gång.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka


MOA

Jag kan se Bowser som snäll,i alla fall när Fawful e i närheten

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2023 kl. 10:09:50Jag kan se Bowser som snäll,i alla fall när Fawful e i närheten
Bowser har ju samarbetat med Mario många gånger, så detta visar att han är inte helt "pure evil" och han har ju förlösande egenskaper, såklart.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 oktober 2023 kl. 19:45:17Bowser har ju samarbetat med Mario många gånger, så detta visar att han är inte helt "pure evil" och han har ju förlösande egenskaper, såklart.
Fawful e den som e pure evil

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2023 kl. 21:54:46Fawful e den som e pure evil
Har annars hört att den titeln passar även till Dimentio.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 oktober 2023 kl. 22:05:53Har annars hört att den titeln passar även till Dimentio.
Ja han också & Shroob syrrorna,tror även att Cackletta e pure evil

Disneyfantasten

Den där katten i Bamse och Vulkanön, vad hon nu hette, hon hade ju stulit massa och gjort många människor upprörda, sedan hängde hon med Bamse, Lille Skutt och Skalman för att rädda Bianka bara för att få en hittelön, hon visste inte heller ens att Bamse är en av de väldigt få som blir stark av dunderhonung (tillsammans med sitt tama bi surre och sin dotter Nalle-Maja, även hon får samma biverkningar som alla andra), medans alla andra bara får ont i magen i tre dagar. (Nalle-Maja blir som sagt stark av dunderhonung även om hon också får ont i magen i tre dagar, medans Brumma varken blir stark eller får ont i magen)

(sedan kan jag toppa med att Vargen en gång var världsmästare i elakhet innan han blev en av Bamses vänner)