Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Synkning Räddningspatrullen, KM Studio & Media Dubb

Startat av salle, 6 maj 2020 kl. 09:29:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Åh, älskar serien. Den finns på Amazon i USA (HD), har lyckats samla på mig nästan alla avsnitt på svenska också, eller är det så att alla inte har dubbats? Lite osäker på vem som dubbat vilken, för det finns väl fler än en dubbning?

Så underbar!

Tog ett bra tag att synka till den bra bilden bara. Men det gick!

Btw, en hyrkassett med Piff och Puff som det står på den, är det konstigt med ljudet, på introt ligger låten två gånger, en i synk och en en halv sekund senare så det låter för dj*blogg rent ut sagt.

Edit: Det mesta är från hyr-vhs, köp-vhs, samt tv1 och ett fåtal från tv3

salle

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 juli 2020 kl. 23:11:26
Bara så att jag har koll, det här är för räddningspatrullen på svenska?
Detta avser den svenska originaldubbningen som av Räddningspatrullen som sändes på TV3 dubbat av Media Dubb.

salle

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 14 juli 2020 kl. 11:46:53
Åh, älskar serien. Den finns på Amazon i USA (HD), har lyckats samla på mig nästan alla avsnitt på svenska också, eller är det så att alla inte har dubbats? Lite osäker på vem som dubbat vilken, för det finns väl fler än en dubbning?

Så underbar!

Tog ett bra tag att synka till den bra bilden bara. Men det gick!

Btw, en hyrkassett med Piff och Puff som det står på den, är det konstigt med ljudet, på introt ligger låten två gånger, en i synk och en en halv sekund senare så det låter för dj*blogg rent ut sagt.

Edit: Det mesta är från hyr-vhs, köp-vhs, samt tv1 och ett fåtal från tv3

Du får gärna dela med dig av de avsnitt som du har från TV3. Är de från de tidigare visningarna så är det Media Dubbs dubbning som då kan användas i detta projekt.

Så vitt jag känner till så har KM Studio dubbat 60 av 65 avsnitt.

Steffan Rudvall

Citat från: salle skrivet 14 juli 2020 kl. 14:22:28
Detta avser den svenska originaldubbningen som av Räddningspatrullen som sändes på TV3 dubbat av Media Dubb.
Fast TV3 har sänt KM Studios dubbning också

Steffan Rudvall

Citat från: salle skrivet 14 juli 2020 kl. 14:29:29
Så vitt jag känner till så har KM-studio dubbat 60 av 65 avsnitt.
Jag har för mig att de ska ha dubbat alla 65 avsnitten

salle

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2020 kl. 14:30:12
Fast TV3 har sänt KM Studios dubbning också
Det stämmer av de senare övergick till att visa KM Studios dubbning långt senare.
Det emotsäger dock inte att TV3 visade originaldubbningen mellan 1990-1991  ;).
Ett förtydligande skadar dock inte  :)

salle

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2020 kl. 14:32:31
Jag har för mig att de ska ha dubbat alla 65 avsnitten
Vore roligt om samtliga 65 avsnitt har dubbats.
Enligt D-Zine så visades 58 på SVT.
https://www.d-zine.se/tv/rpatrullen.htm
Jag vet med säkerhet att ytterligare 2 till har dubbats då jag har sett dem.

Men men... tänkte dock inte spinna iväg på KM-Studios dubbning i denna tråd  :)

Alexander

Jag har för mig att:
Vid Piff och Puff Räddningspatrullen dubbades dom flesta avsnitten på 90-talet men inte alla, och därför dubbade man resterande avsnitt som var kvar under början på 2000-talet.

Steffan Rudvall

Citat från: Alexander skrivet 14 juli 2020 kl. 15:05:38
Jag har för mig att:
Vid Piff och Puff Räddningspatrullen dubbades dom flesta avsnitten på 90-talet men inte alla, och därför dubbade man resterande avsnitt som var kvar under början på 2000-talet.
Ja exakt som de flesta av Disney serierna

Scoobydoofan1

#24
Citat från: Alexander skrivet 14 juli 2020 kl. 15:05:38Jag har för mig att:
Vid Piff och Puff Räddningspatrullen dubbades dom flesta avsnitten på 90-talet men inte alla, och därför dubbade man resterande avsnitt som var kvar under början på 2000-talet.
Förstår inte vad det var Disney gjorde under den tiden? När det handlar om sina klassiks serier så är det inte klokt med att dom dubbade nästan alla avsnitt men hoppade över vissa avsnitt från alla serier. Tycker ni att det är konstigt med hur dom behandlade sina serier i Sverige med dubbning?

Goliat

Citat från: salle skrivet 14 juli 2020 kl. 14:29:29
Du får gärna dela med dig av de avsnitt som du har från TV3. Är de från de tidigare visningarna så är det Media Dubbs dubbning som då kan användas i detta projekt.

Så vitt jag känner till så har KM Studio dubbat 60 av 65 avsnitt.

Svarade på ditt pm. ☺️

Scoobydoofan1

Citat från: salle skrivet 14 juli 2020 kl. 14:29:29
Du får gärna dela med dig av de avsnitt som du har från TV3. Är de från de tidigare visningarna så är det Media Dubbs dubbning som då kan användas i detta projekt.

Så vitt jag känner till så har KM Studio dubbat 60 av 65 avsnitt.
Brukade inte Disney visa dom avsnitten som dubbades av mediadubb?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 juli 2020 kl. 20:23:02
Brukade inte Disney visa dom avsnitten som dubbades av mediadubb?
Nej det är bara TV3 som har visat den

Scoobydoofan1

#28
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2020 kl. 20:29:52Nej det är bara TV3 som har visat den
Synd, skulle ha viljat se hur skillnaden är mellan dubbningarna, gissar på att TV3 mediadubb var bättre än Disney dubbningen.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 juli 2020 kl. 20:41:49
Synd, skulle ha viljat se hur skillnaden är mellan dubbningarna, jag gissar på att TV3 mediadubb var bättre än Disney dubbningen.
Här kan du jämföra samma låt ur båda dubbningarna båda är inspelade från TV3.

Media Dubb

https://youtu.be/vyJXEBZ-6U8

KM Studio

https://youtu.be/OTBPBVs65yQ