Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilken tvserie/film skulle du vilja dubba om och varför?

Startat av clash, 21 oktober 2005 kl. 11:56:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

PAAATE

Svävande tangentbord!?  :o

Det låter sannerligen läskigt...

Och så håller jag med. :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Jag gillar egentligen inte omdubbningar (även om det förekommer sådana som har varit mycket bättre än originaldubben).

Men några serier/filmer jag gärna skulle vilja se omdubbade är:

Justice League, ut med bl. a. Reuben Sallmander, Dan Bratt,
och in med bl. a. Mattias Knave, Per Sandborgh.

Janne Långben - The Movie, bort med Jan Modin!

Ulysses 31, dubbningen är egentligen inte så kass, men jag tycker faktiskt att Ulysses 31 förtjänar bättre svenska röster.

Det var väl vad jag kunde komma på förtillfället.



 

Daniel Hofverberg

Jag har rensat upp lite i tråden, och tagit bort några av inläggen som gått ifrån ämnet alltför mycket. Håll er till ämnet, är ni snälla. Diskussioner om My Little Pony passar bättre i någon av trådarna om det, istället för här...  :)

clash

Kanske, men har man rätt att inte gilla Jan Modin hgar man också rätt att inte gilla Louise Reader eller någon från Pangljud.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Men om man vill dubba om serierna, båda två, måste man ju ha rätt att säga det här, även om du inte tycker det behövs. Jag förklare varför jag inte gillar My little pony tales svenska dubbning.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Ja, att säga att du tycker att serien behöver dubbas om är det inget fel med - men det gjordes i det första inlägget. Sen gick det över till enbart tyckande om Louise Raeders talanger, utan något direkt samband med filmer eller serier. Och det tycker jag hellre hör hemma i lämpligare ämnen.

I fortsättningen, försök också att motivera era åsikter. Annars är det farligt nära att det här går över till personangrepp...

clash

Men jag tycker hon saknar inlevelse, låter tråkig och dessutom har hon en obehaglig röst(enligt mig)
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

håller med gabbe om att hon är som ett tangentbord. Bra sagt.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Okej, nu har ni sagt era åsikter. Vill ni diskutera Louise Raeder mer ingående, så starta ett nytt ämne eller hitta ett lämpligare annat ämne. Diskussionen i den här tråden gällde trots allt filmer/serier som ni vill dubba om, och mig veterligen är Louise Raeder inte en egen film...  ::)

Carl Barks lover

Citat från: GaBBe skrivet 27 oktober 2005 kl. 00:06:56
Hans Lindgren är väldigt, väldigt tråkig som Långben.. :'(
Tycker du att Hans Lindgren är tråkig som Långben?(Talar till mig själv:Lugna ner dig nu, han har väl rätt att påpeka. Jamen han tycker ju att Hans Lindgren är tråkig. Vi tar upp det här på balkongen.)
Så nu är jag mer sansad. Men vad tycker du är tråkigt med Hans Lindgern när det gäller hans Långbenröst. Är det dialekten eller är det dålig inlevelse?
För att återgå till ämnet så skulle jag vara med i Ducktales som statiströst.

PAAATE

Då vill jag vara med i Duck Tales som knattarna. :P

Det är de enda i Duck Tales som jag kan imitera bra, vad jag kan komma på nu. :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Jag skulle gärna vara med i The Simpsons ... men det är ju en dröm det också .. :D
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Om vi ska gå SÅ långt, så ska jag gå ett steg längre. Jag vill vara med i en dubbning av Arkiv X.  Fast nu blev det helt plötsligt off-topic...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

clash

Kom på en till. krambjörnarna. Och många i Sailor Moon. Jag skulle ta in behagliga röster istället för tråkiga
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: Sun Studio skrivet 28 oktober 2005 kl. 16:14:13
Citat från: GaBBe skrivet 27 oktober 2005 kl. 00:06:56
Hans Lindgren är väldigt, väldigt tråkig som Långben.. :'(
Tycker du att Hans Lindgren är tråkig som Långben?(Talar till mig själv:Lugna ner dig nu, han har väl rätt att påpeka. Jamen han tycker ju att Hans Lindgren är tråkig. Vi tar upp det här på balkongen.)
Så nu är jag mer sansad. Men vad tycker du är tråkigt med Hans Lindgern när det gäller hans Långbenröst. Är det dialekten eller är det dålig inlevelse?
För att återgå till ämnet så skulle jag vara med i Ducktales som statiströst.
Ja..  jag tycker Hans Lindgren är tråkig som Långben. Han har tråkig röst som Långben och gör hela karaktären lite småtråkig. Hes och kvävd röst. Jan Modin var underbar som Långben.  :)