Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frost

Startat av TonyTonka, 30 januari 2014 kl. 18:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 december 2020 kl. 14:35:59
Ta det lite lungt nu, jag förstår om du gillar Broadway-musikaler, men det där med att du ska smiska mig låter inte vidare snällt...

//smisk smisk

Disneyfantasten

#61
Citat från: Lilla My skrivet 27 december 2020 kl. 16:00:50
//smisk smisk

Ha! Det känns inte alls för det är bara text! Mig skrämmer eller lurar du inte!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2020 kl. 23:01:26
Jag personligen brukar aldrig gå och se Broadway-musikaler av Disneys filmer, har aldrig gått på sådana, är inte vidare intresserad av att göra det helt enkelt, tycker de ser jättefula ut, att välja mellan det och Disneys remake-spelfilmer är ju ärligt talat som att välja mellan pest och kolera...
Jag gillar både Disneys remake-spelfilmer och musikalerna . Jag har sett både lejonkungen och skönheten och odjuret.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 december 2020 kl. 23:43:23
Du får såklart tycka vad du vill och jag har själv vänner som inte ser tjusningen med musikaler, men snälla jämför inte Disney's remake skit-filmer som obviously är gjorda för att tjäna pengar på nostalgi och fucking broadway musikal-perfomances som kräver oerhörd repetition, dans, sång, koreografi, samklang och så jävla mycket kärlek och passion. Jag kommer fan smiska dig annars.






Spelfilmerna är bättre för dom har stora film stjärnor i sig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

På extramaterialet till bluray utgåvan så är det  med så gjordes filmen. (Enligt baksidan på fodralet) Jag trodde att det var en behind the scenes, där de visar bakom kulisserna, men det var ju bara en sång.   ??? 

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 december 2020 kl. 17:02:40
Ha! Det känns inte alls för det är bara text! Mig skrämmer eller lurar du inte!  ;)
Hon skojar ju bara fattar du väl

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 december 2020 kl. 10:19:18
Hon skojar ju bara fattar du väl

Så jag skojade tillbaka!

Förresten så borde vi hålla oss till ämnet!

Elios

Som en katt på rosor.  ::)

Daniel Hofverberg

Idag publicerade lokaltidningen Norran (Norra Västerbotten) en artikel om kändisar från Skellefteå med omnejd, och i artikeln reagerade jag på ett intressant uttalande. Där står det att magikern/illusionisten John Houdi (som ju ursprungligen kommer från Skellefteå) också medverkat som skådespelare i flera filmer och "bland annat lånat ut sin röst till Disneys Frost". Samma sak står även på John Houdis officiella webbsida:
https://johnhoudi.se/om/

CitatSom skådespelare har han dykt upp i dramakomedier som Lite Som Du, Solsidan, Torpederna samt som röstskådespelare gjort röst i Disneys Frost mm.

Men stämmer det verkligen...? Varken i Dubbningshemsidans mig veterligen fullständiga rollista eller i den officiella creditlistan på bio, Blu-Ray och Disney+ hittar jag några spår av John Houdi, eller ens någon med samma förnamn... Han är ju folkbokförd som Erik John Scheel Houdi, men jag hittar ingenting i creditlistan som ens kommer i närheten av det namnet.

Samtidigt kan man ju tycka att åtminstone John Houdis egen webbsida inte borde publicera så felaktiga uppgifter - även fast han säkerligen är för stor nuförtiden för att underhålla sin egen webbsida, så borde ju personalen på hans företag inte publicera helt obekräftade uppgifter... ???

Jag är förstås väl medveten om att John Houdi medverkade i Modig, men fler dubbningar än så kan i alla fall inte jag hitta några spår av - och jag tycker ärligt talat inte att någon borde blanda ihop Modig med Frost, som ärligt talat inte har särskilt mycket gemensamt...

gstone

Jag vill så gärna se musikalen av Frost i London !

Men jag kan inte :'(

Jag som verkligen verkligen vill se den ! :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Frost karatärna lär ha samma röster i Disney on Ice.

Dom skådspelaena är ju fortfrande högst aktiva.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har sönat in lie på Frost dubbningar(pun not intended) i dom nordiska länderna så jag har kollat upp vilka som spelat huvudrollerna på Norska, Danska och Finska.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det var bra att dom valade skådspelare med musikal teater bakground (Kristen Bell, Idina Menzel,Jonathan Groff, Josh Gad och Santino Fontana) låterna fröst kräver ju väldigt musikaliskt talangfulla människor.

Du kunde ju bara gått för jätte kända skådspelar som hade svagar sångröst.
Men sådan tor var valade dom väl trännad människor.

Visste ni förseetten att Megan Mullally skulle spela Elsa från början när klaratären var tänkte att var en skurk.

Men när dom ändrade karatäre( gjord henne mer symatisk och yngre) valade dom Idina Menzel isället.

Vilket är bra för Idina Menzel är fantastisk.Skönheten och Odjuret var också rollsat med folk med musikal bakgrund.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag älskar Mimmi Sandén ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Gillar att första filmen är nordiskt inspirerad  :D