Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mulan 2

Startat av DisneyTLK, 21 oktober 2012 kl. 21:42:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Vilken regissör är det hon prata om? Om det inte finns någon film så kan det väl inte finnas någon regissör...

clara liljeberg

i sverige som dubbar rösterna och om de gillar min ide så har jag rätt och du fel så att det blir en uppföljare bebodda av antropomorfa djur.för jag har skickat brevet till de.

clara liljeberg

så jag vann!!!!! för jag hade rätt och du hade fel.och när dvd kommer så blir det bonusmaterial med disneypedi med fakta om kina berättad av två drakar som berättar allt om kinas djur som finns som elefanter,krokodiler,noshörningar,fiskar,rävar och delfiner. jag tror kanske att drakar sitter på äggen för att hålla de varma som fåglarna gjorde eller som hos velociraptorerna gör i en tid när de första drakarna kom.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 22:23:51
så jag vann!!!!! för jag hade rätt och du hade fel.och när dvd kommer så blir det bonusmaterial med disneypedi med fakta om kina berättad av två drakar som berättar allt om kinas djur som finns som elefanter,krokodiler,noshörningar,fiskar,rävar och delfiner. jag tror kanske att drakar sitter på äggen för att hålla de varma som fåglarna gjorde eller som hos velociraptorerna gör i en tid när de första drakarna kom.
Vad är det du pratar om? Tror du att Disney gör filmer bara för att en person frågar om det?

clara liljeberg

jag pratar om att jag har skickat brev till regissören på disney sverige om att göra en uppföljare där kinas befolkning är antropomorfa djur och att det finns en svart kvinnlig drake vid namn jenny som är störtkär i mushu för att han är stark och stilig och kanske beskydda henne från några hemska vargar som sänts av en ondsint kobra som vill ta över kina. kanske blir det en musikalnummer om hur det var om drakarna fanns från när och fjärran och draken som dejtar ping är jennys tvillingsyster lulu.kanske ta en titt på mushus släktträd för att ta reda på mer om hans familj för han har ju en kusin. kobrans röst var hanna ferm.jennys röst är lizette pålsson.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 23:05:39
jag pratar om att jag har skickat brev till regissören på disney sverige om att göra en uppföljare där kinas befolkning är antropomorfa djur och att det finns en svart kvinnlig drake vid namn jenny som är störtkär i mushu för att han är stark och stilig och kanske beskydda henne från några hemska vargar som sänts av en ondsint kobra som vill ta över kina. kanske blir det en musikalnummer om hur det var om drakarna fanns från när och fjärran och draken som dejtar ping är jennys tvillingsyster lulu.kanske ta en titt på mushus släktträd för att ta reda på mer om hans familj för han har ju en kusin. kobrans röst var hanna ferm.jennys röst är lizette pålsson.
Disney Sverige har inga filmregissörer.

clara liljeberg

så vilka bestämmer i disney sverige som ska få läsa mitt brev om den nya filmen med antropomorfa djur.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 23:22:59
så vilka bestämmer i disney sverige som ska få läsa mitt brev om den nya filmen med antropomorfa djur.
Ingen på Disney Sverige kan bestämma något om vilka fimer som ska skapas.

clara liljeberg

du bestämmer inte över mig,om disney sverige såg mitt brev så skickar de över det till usa för att förstå vad min film ska handla om och då kanske disney sverige bara dubbar rösterna och inget mer och nu är jag besviken på dig att den nya filmen inte blir av där befolkningen är djur istället för människor och om disney sverige skriver ett svar till mig att de gillar min filmideer som är mycket bättre än det du sa om att det inte blir nån tredje.så har jag rätt och du fel och om jag inte fick svar så blir jag jätteledsen så att jag gråter tårfloder för att du är en elak besserwiser som inte ens vet om mina filmideer att folk är djur istället för människor för då ska jag säga till min bror om att göra en film som kommer få dig att tappa hakan om att det finns djurversioner av kinas invånare som att röjar ralf är en noshörning,vaiana som är en katt i zootropolis.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 18 juni 2021 kl. 23:43:27
du bestämmer inte över mig,om disney sverige såg mitt brev så skickar de över det till usa för att förstå vad min film ska handla om och då kanske disney sverige bara dubbar rösterna och inget mer och nu är jag besviken på dig att den nya filmen inte blir av där befolkningen är djur istället för människor och om disney sverige skriver ett svar till mig att de gillar min filmideer som är mycket bättre än det du sa om att det inte blir nån tredje.så har jag rätt och du fel och om jag inte fick svar så blir jag jätteledsen så att jag gråter tårfloder för att du är en elak besserwiser som inte ens vet om mina filmideer att folk är djur istället för människor för då ska jag säga till min bror om att göra en film som kommer få dig att tappa hakan om att det finns djurversioner av kinas invånare som att röjar ralf är en noshörning,vaiana som är en katt i zootropolis.
Okej Du får tro vad du vill men Disney Sverige kan inte bestämma något om filmerna och visning tar nog inte händer i mot förslag på film idéer från enstaka personer.

clara liljeberg

så hej då för alltid om jag skriver till disney om ett avsnitt där mushu reste bakåt i tiden där han får träffa hans förfäder och tagit reda på hans anfader där de är dinosaurier och kanske en ny disneypedi om dinosauriearterna och drakar och drakarnas historia.averiderci,cest la vi.

Adam

Citat från: gstone skrivet  3 december 2021 kl. 13:32:54
Jag gillar några av dräkt till dvd uppföljarna :D

Mest för at dom har bra röstskådespelri ;)

Mulan 2 är bra dubbade till exempel.

Dock har den uppföljaren ett ganska hypokritiskt budskap, som att "alltid välja känslor och skita i allt som står på spel", och dessvärre lät mina gamla personaler mig och alla andra se på den uppföljaren på dagis. 🤦
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Marcusen

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 13:52:10
Dock har den uppföljaren ett ganska hypokritiskt budskap, som att "alltid välja känslor och skita i allt som står på spel", och dessvärre lät mina gamla personaler mig och alla andra se på den uppföljaren på dagis. 🤦
Fast du är väl inte en prinsessa som ska giftasbort.

Adam

#43
Citat från: Marcus R skrivet  3 december 2021 kl. 15:10:59
Fast du är väl inte en prinsessa som ska giftasbort.
Det här handlar om filmens budskap.
Majoriteten av karaktärerna i Mulan 2 upprepar flertal gånger om hur Kina håller på att invaderas av hemska motståndare, och det slutar med att detta helt enkelt skuffas undan p.g.a. att Mulans och Shangs kärlek tydligen spelar mer roll än att hela deras land förintas.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Adam skrivet  3 december 2021 kl. 16:31:45
Det här handlar om filmens budskap.
Majoriteten av karaktärerna i Mulan 2 upprepar flertal gånger om hur Kina håller på att invaderas av hemska motståndare, och det slutar med att detta helt enkelt skuffas undan p.g.a. att Mulans och Shangs kärlek tydligen spelar mer roll än att hela deras land förintas.

Jag tänker såhär, att filmens budskap bygger på att tvångsgifte aldrig är bra vilket alla lär sig i slutet!  :)