Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall


https://youtu.be/EHh2OwkOCHU

Jag hittade den här dubbade kortfilmen på Youtube och undrar var den kommer ifrån.

Jag tycker att det låter som att Snurre Sprätt i början spelas av Staffan Hallerstam men att det sedan blir någon annan.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 23:03:21

https://youtu.be/EHh2OwkOCHU

Jag hittade den här dubbade kortfilmen på Youtube och undrar var den kommer ifrån.

Jag tycker att det låter som att Snurre Sprätt i början spelas av Staffan Hallerstam men att det sedan blir någon annan.

Det där är en av de värdelösa dubbningarna av Ayamonte, så det är därmed inte Staffan Hallerstam.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 18 juni 2021 kl. 23:23:59
Det där är en av de värdelösa dubbningarna av Ayamonte, så det är därmed inte Staffan Hallerstam.
Jag tycker ändå att det låter som honom.

Steffan Rudvall

Var är det som Steve Kratz har spelat Snurre? I alla klipp som jag har hittat är det Staffan Hallerstam... Är det någon som har blandat ihop Sigge med Snurre och att det på det sättet spridit sig att Steve Kratz att Snurre MediaDubbs dubbningar?

jimstrom

Nej Steve har absolut spelat Snurre, i tv1000's (What's Up Doc?" och TV4:as block av Looney Tunes.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juni 2021 kl. 10:13:03
Jag skulle vilja ha ljudklipp på följande;

- Bertil Engh, Niclas Engdahl & Johan Hedenberg som Big Bäng (Björnbuse)

- Gunnar Ernblad, Anders Öjebo, Alex Kantsjö & Steve Kratz som Fläng (Björnbuse)

- Per Sandborgh, Carl-Johan Rehbinder & Anders Beckman som Däng (Björnbuse)

- Per Sandborgh & Tor Isedal som Bergspräng (Björnbuse)

- Sven-Åke Wahlström & Hasse Jonsson som Gamäng (Björnbuse)

- Steve Kratz som Bedop (Björnbuse)

- Bertil Engh som Megabyte (Björnbuse)

- Mattias Knave, Johan Wahlström, Sven-Åke Wahlström, Fredrik Dolk, Stephan Karlsén, Linus Wahlgren, Niclas Wahlgren, Reuben Sallmander, Anders Beckman & Adam Fietz som Batman

- Peter Sjöquist, Dick Eriksson, Staffan Hallerstam, Stefan Frelander, Leo Hallerstam, Anton Olofsson Raeder, Kristian Ståhlgren, Jesper Adefelt & Christian Hedlund som Robin

- Susanne Barklund, Charlotte Ardai Jennefors, Maria Rydberg, Gizela Rasch & Cecilia Wrangel Schoug som Batgirl

- Andreas Nilsson, Steve Kratz & Jan Modin som Butler Alfred

- Per Sandborgh, Gunnar Ernblad, Thomas Engelbrektson, Adam Fietz, Andreas Rothlin Svensson & Jonas Kruse som Jokern

- Annica Smedius, Louise Raeder & Anna Sophocleous som Catwoman

- Vicki Benckert, Pernilla Wahlgren, Ester Sjögren & Josefina Hylén som Harley Quinn

- Vicki Benckert & Mia Hansson som Poison Ivy

(kommer kanske på mer senare)

(vill gärna jämföra rösterna till Batman-karaktärerna och Björnligan så att jag kan få ut recensioner med både dem och Looney Tunes karaktärerna)
Jag gillar Per Sandborgh, Carl-Johan Rehbinder, Anders Beckman,Tor Isedal , Sven-Åke Wahlström , Steve Kratz  Johan Wahlström, Sven-Åke Wahlström, Fredrik Dolk, Stephan Karlsén, Linus Wahlgren, Niclas Wahlgren, Reuben Sallmander,  Susanne Barklund, Maria Rydberg, Andreas Nilsson, Steve Kratz , Gunnar Ernblad,  Jonas Kruse , Vicki Benckert och  Pernilla Wahlgren  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Bara en notis att Robin är mer än en karaktär, exempelvis så var Peter Sjöqvist Dick Grayson Robin/Nightwing, medan Leo Hallerstam var Tim Drake Robin. kan vara en bra idé att skilja på dom.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juni 2021 kl. 10:13:03
Jag skulle vilja ha ljudklipp på följande;

- Bertil Engh, Niclas Engdahl & Johan Hedenberg som Big Bäng (Björnbuse)

- Gunnar Ernblad, Anders Öjebo, Alex Kantsjö & Steve Kratz som Fläng (Björnbuse)

- Per Sandborgh, Carl-Johan Rehbinder & Anders Beckman som Däng (Björnbuse)

- Per Sandborgh & Tor Isedal som Bergspräng (Björnbuse)

- Sven-Åke Wahlström & Hasse Jonsson som Gamäng (Björnbuse)

- Steve Kratz som Bedop (Björnbuse)

- Bertil Engh som Megabyte (Björnbuse)

- Mattias Knave, Johan Wahlström, Sven-Åke Wahlström, Fredrik Dolk, Stephan Karlsén, Linus Wahlgren, Niclas Wahlgren, Reuben Sallmander, Anders Beckman & Adam Fietz som Batman

- Peter Sjöquist, Dick Eriksson, Staffan Hallerstam, Stefan Frelander, Leo Hallerstam, Anton Olofsson Raeder, Kristian Ståhlgren, Jesper Adefelt & Christian Hedlund som Robin

- Susanne Barklund, Charlotte Ardai Jennefors, Maria Rydberg, Gizela Rasch & Cecilia Wrangel Schoug som Batgirl

- Andreas Nilsson, Steve Kratz & Jan Modin som Butler Alfred

- Per Sandborgh, Gunnar Ernblad, Thomas Engelbrektson, Adam Fietz, Andreas Rothlin Svensson & Jonas Kruse som Jokern

- Annica Smedius, Louise Raeder & Anna Sophocleous som Catwoman

- Vicki Benckert, Pernilla Wahlgren, Ester Sjögren & Josefina Hylén som Harley Quinn

- Vicki Benckert & Mia Hansson som Poison Ivy

(kommer kanske på mer senare)

(vill gärna jämföra rösterna till Batman-karaktärerna och Björnligan så att jag kan få ut recensioner med både dem och Looney Tunes karaktärerna)

Jag tror att jag har några Batman-klipp, ska titta efter imorgon.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: TonyTonka skrivet 20 juni 2021 kl. 00:42:56
Jag tror att jag har några Batman-klipp, ska titta efter imorgon.  :)

Tyvärr hade jag inte särskilt många Batman-klipp, de jag har ligger redan ute på forumet.  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juni 2021 kl. 01:22:17
Tyvärr hade jag inte särskilt många Batman-klipp, de jag har ligger redan ute på forumet.  :(

Var någonstans på forumet?

Okej, det var synd...

MOA

E de nån som har ljudklipp på Ren Höek?

Steffan Rudvall

Är det någon som möjligtvis skulle kunna fixa ett klippt på Stefan Frelander som Speedy Gonzales?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juli 2021 kl. 22:20:48
Är det någon som möjligtvis skulle kunna fixa ett klippt på Stefan Frelander som Speedy Gonzales?

Har du inte filmen på dvd ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2021 kl. 22:46:30
Har du inte filmen på dvd ?
Jag äger den men just nu är den inte så lättillgänglig.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 juli 2021 kl. 22:52:31
Jag äger den men just nu är den inte så lättillgänglig.

Har du alltså ingen DVD/Bluray-spelade hemma?