Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelares versioner på andra dubbningsbolag

Startat av Adam Larsson, 18 september 2020 kl. 19:57:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 19:50:26
Då kanske Stefan Frelander är Sun Studios Bo Maniette eftersom bägge dessa är de enda som enligt egen utsago lämnat branchen...
Ja det låter bra. Anja kan också vara Sun Studios version av Monica då de har spelat samma roll i olika dubbningar

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 19:57:54
Ja det låter bra. Anja kan också vara Sun Studios version av Monica då de har spelat samma roll i olika dubbningar

Vilka versioner är då Thomas Engelbrektson, Olli Markenros och Gizela Rasch hos Sun Studio?

Jag tänker att Therese Reuterswärd kan vara Sun Studios variant av Maria Kihl, Mariam Wallentin och/eller Hanna Storm-Nielsen eftersom hon ofta spelas flickor...

Själv skulle jag också säga att Håkan Mohede är Sun Studios variant av Anders Öjebo eftersom Håkan ofta spelat mängder av roller i flera dubbningar, när jag såg Mary Poppins räknade jag till att Håkan spelade ca 15-20 olika roller...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 20:12:54
Vilka versioner är då Thomas Engelbrektson, Olli Markenros och Gizela Rasch hos Sun Studio?

Jag tänker att Therese Reuterswärd kan vara Sun Studios variant av Maria Kihl, Mariam Wallentin och/eller Hanna Storm-Nielsen eftersom hon ofta spelas flickor...

Själv skulle jag också säga att Håkan Mohede är Sun Studios variant av Anders Öjebo eftersom Håkan ofta spelat mängder av roller i flera dubbningar, när jag såg Mary Poppins räknade jag till att Håkan spelade ca 15-20 olika roller...
Olli kan vara sig själv då han dubbade för KM Studio. Thomas Engelbrektsson kan vara Bertil Engh. Gisela kan vara Birgitta Fernström

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 20:16:35
Olli kan vara sig själv då han dubbade för KM Studio.

Justé, han var körsångare i 1989-års dubbningar av Tomtens Verkstad och En Vintersaga, spelade Nalle Puh i samtliga dubbningar 1990-1998, spelade några av Kung Valdemars Vakter i Bumbibjörnarna, gjorde en del mindre roller i några avsnitt av såväl DuckTales som Luftens Hjältar samt Gasten i musiksagan EuroDisney Den Tjuvaktiga Papegojan...

Vilka Sun Studio veteraner kan vara varianter av Hasse Andersson, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Stefan Berglund, Gunilla Orvelius, Hans Gustafsson och Ulf Källvik?

Jan Modin har dubbat både hos KM Studio och Sun Studio så han kan vara sig själv, samma med Johan Hedenberg...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 20:23:58
Justé, han var körsångare i 1989-års dubbningar av Tomtens Verkstad och En Vintersaga, spelade Nalle Puh i samtliga dubbningar 1990-1998, spelade några av Kung Valdemars Vakter i Bumbibjörnarna, gjorde en del mindre roller i några avsnitt av såväl DuckTales som Luftens Hjältar samt Gasten i musiksagan EuroDisney Den Tjuvaktiga Papegojan...

Vilka Sun Studio veteraner kan vara varianter av Hasse Andersson, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Stefan Berglund, Gunilla Orvelius, Hans Gustafsson och Ulf Källvik?

Jan Modin har dubbat både hos KM Studio och Sun Studio så han kan vara sig själv, samma med Johan Hedenberg...
Jag skulle säga att Ingemar skulle kunna vara Mikael då båda är berättade i flera dubbningar



Adam Larsson


Disneyfantasten


Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 20:30:12
Kan du förklara så att man förstår?
Kan till exempel Thomas Engelbrektsson var både Bertil Engh och Hans Gustafsson

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 20:31:55
Kan till exempel Thomas Engelbrektsson var både Bertil Engh och Hans Gustafsson

Definitivt, alla tre kan ändra rösten så att de blir skrovliga...

På samma sätt skulle Håkan kunna vara både Anders och Ulf Källvik (då Håkan ibland påminner om Ulf i rösten)

Kom på att jag glömde fråga Ulf Peder Johansson...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 20:38:18
Definitivt, alla tre kan ändra rösten så att de blir skrovliga...

På samma sätt skulle Håkan kunna vara både Anders och Ulf Källvik (då Håkan ibland påminner om Ulf i rösten)

Kom på att jag glömde fråga Ulf Peder Johansson...
Stefan Frelander kan väl vara Ulf
Gisela kan vara Myrra Malmberg

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 20:41:55
Stefan Frelander kan väl vara Ulf
Gisela kan vara Myrra Malmberg

Fast Myrra Malmberg har dubbat en del hos Sun Studio så hon kan vara sig själv...

Däremot kan Gisela vara Jasmine Wigartz-Göthman...

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2020 kl. 20:42:50
Fast Myrra Malmberg har dubbat en del hos Sun Studio så hon kan vara sig själv...

Däremot kan Gisela vara Jasmine Wigartz-Göthman...
Jag tänkte att Gisela kunde vara Myrra eftersom att de båda två har dubbat Andys mamma

Disneyfantasten

På vissa ställen tycker jag att Olli Markenros, Jan Sjödin och Magnus Ehrner påminner en del om varandra, så man skulle kunna säga att Markenros är Sun Studios variant av bägge dessa två...

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 20:44:06
Jag tänkte att Gisela kunde vara Myrra eftersom att de båda två har dubbat Andys mamma

Alla tre har liknande röster, därför kom jag på att Gisela kunde Jasmine...

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 20:44:06
Jag tänkte att Gisela kunde vara Myrra eftersom att de båda två har dubbat Andys mamma

Jag förstår hur du tänker men eftersom hon som sagt spelar titelrollen i både Mary Poppins och Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot så tänker jag att hon kan vara sig själv, precis som Andreas Nilsson (som även han dubbat hos både KM Studio och Sun Studio)

Adam Larsson