Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Änglahund (All Dogs Go To Heaven)

Startat av moviefan, 6 maj 2016 kl. 20:29:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2022 kl. 23:15:41
Tittar man noga på den här så står det att det är stereo...

https://www.tradera.com/item/302150/536744957/anglahund-1989-exrental-hyrfilm-sandrews-all-dogs-go-to-heaven-vhs-
Det står det dock även på mitt exemplar, trots att det är i mono utan HiFi-spår, så det säger inte så jättemycket.

Men just för att det är ett hyrexemplar, så finns det en chans; i och med att det är en köputgåva jag har som definitivt är i mono. Det kan nog vara värt att chansa på att lägga bud på den för att se om det är stereoversionen. Fast risken finns förstås att priset skenar iväg när det är en auktion, och jag inte hur mycket det är värt att lägga ner på något som eventuellt kan vara rätt utgåva...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2022 kl. 23:19:03
Det står det dock även på mitt exemplar, trots att det är i mono utan HiFi-spår, så det säger inte så jättemycket.

Men just för att det är ett hyrexemplar, så finns det en chans; i och med att det är en köputgåva jag har som definitivt är i mono. Det kan nog vara värt att chansa på att lägga bud på den för att se om det är stereoversionen. Fast risken finns förstås att priset skenar iväg när det är en auktion, och jag inte hur mycket det är värt att lägga ner på något som eventuellt kan vara rätt utgåva...
Men tänk om Du slösar bort dina pengar Vad händer då?

Daniel Hofverberg

Citat från: nu Mathilda Gustafsson skrivet 21 april 2022 kl. 00:39:36
Men tänk om Du slösar bort dina pengar Vad händer då?
Ja, precis - det är en svår avvägning, då rätt utgåva i stereo är värt mycket pengar medan "fel" utgåva är meningslös när man redan har ett exemplar i mono...

Just för att det verkar vara så svårt att få tag i stereoversionen, så känner jag väl att det kan vara värt 200 kr för att kanske få tag i rätt utgåva - men den stora frågan är hur mycket högre än så man vågar gå och lägga bud på...?

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 april 2022 kl. 00:42:31
Ja, precis - det är en svår avvägning, då rätt utgåva i stereo är värt mycket pengar medan "fel" utgåva är meningslös när man redan har ett exemplar i mono...

Just för att det verkar vara så svårt att få tag i stereoversionen, så känner jag väl att det kan vara värt 200 kr för att kanske få tag i rätt utgåva - men den stora frågan är hur mycket högre än så man vågar gå och lägga bud på...?
Om du minns att du hyrde den i stereoversionen och detta är ett hyrexemplar så måste det ju vara stereoversionen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 21 april 2022 kl. 00:54:56
Om du minns att du hyrde den i stereoversionen och detta är ett hyrexemplar så måste det ju vara stereoversionen.
Inte nödvändigtvis - det kan finnas mer än en utgåva i stereo; jag hittar inga säkra uppgifter på nätet om hur många utgåvor som egentligen släpptes av Änglahund.

Sen är det ju också möjligt att jag minns fel, och att det faktiskt inte var stereo på versionen jag hyrde. Även om jag känner mig ganska säker, så kan ju minnet ha en tendens att spela en ett spratt ibland. Ett av mina starkaste minnen som barn var exempelvis när jag gick på bio och såg Kalle Ankas skrattkalas, och jag var 100% säker på att den filmen var dubbad till svenska - men i själva verket var inte en enda av kortfilmerna i den samlingsfilmen svenskdubbad...

Det enda jag är helt säker på är att versionen av Änglahund som jag hyrde som barn hade hela låten "Änglahund" med Hasse Andersson, som fortsatte mot en svart skärm efter att sluttexterna rullat färdigt - jag minns nämligen att jag som barn undrade om det hade blivit något fel på kassetten eller TV-apparaten, varför TV:n plötsligt blev svart trots att musiken fortfarande spelades...
(Det är inget fel utan fullt avsiktligt, i och med att man i Sverige har ersatt instrumental musik under eftertexterna med en betydligt längre svensk låt; varför filmen även på bio fortsatte med musik i ett par minuter mot en helt svart bioduk - men som barn var det förstås inte så lätt att inse det)

Mathilda Gustafsson

Hade hyr utgåvan som du minns svensk bildversion?

Daniel Hofverberg

Citat från: nu Mathilda Gustafsson skrivet 21 april 2022 kl. 01:16:45
Hade hyr utgåvan som du minns svensk bildversion?
Ja, utan tvekan - men det har även köputgåvan, så det säger inte så mycket.

Mathilda Gustafsson

Det verkar inte finnas något intresse för den så om någon lägger ett bud om två dagar så lär det nog vinna den.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 april 2022 kl. 00:20:35
Det verkar inte finnas något intresse för den så om någon lägger ett bud om två dagar så lär det nog vinna den.
Det brukar vara vanligt på Tradera att lägga bud i sista minuten, så det säger inte så mycket.

Men auktionen går ju ut ikväll, så jag ska lägga ett bud och hoppas att det inte är så stort intresse för den så att jag kan få den. :)

Men som sagt, det är svårt att bestämma vad man ska sätta som maxbud, när man nu inte vet om det är utgåvan i stereo eller inte...

Jabberjaw

9 stycken som har sparat annonsen bådar inte gott dock. Brukar bli budkrig och skulle inte förvåna mig om det sista 1-2 sekundrarna skenar iväg upp mot 500:-
Det är ju trots allt ingen jättevanlig film, men endå ganska känd inom dom som tycker on barnfilmer och samlar på fysiska objekt i sin hylla.

Men hoppas du vinner den Daniel. Om man följer dessa tips så har man rätt stor chans.

* Inte uppdatera annonsen
* Spara den som bokmärke och inte på Traderas hjärta.
* Lägg ditt maxtak <5 sek
håll tummarna.


Mathilda Gustafsson

Vad hände? Varför har den förlängts? Det verkar ju inte ha blivit någon budgivning på slutet för det står samma pris fortfarande. Skulle inte Daniel lägga ett bud?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 april 2022 kl. 02:56:48
Vad hände? Varför har den förlängts? Det verkar ju inte ha blivit någon budgivning på slutet för det står samma pris fortfarande. Skulle inte Daniel lägga ett bud?
Tyvärr dog mitt internet strax innan auktionen skulle avslutas, så jag kunde inte lägga bud... Jag försökte att få igång WiFi-hotspot via mobilen för att komma åt internet den vägen, men hann inte i tid. :(

Men dessbättre var det tydligen ingen annan som heller lade bud, och personen ifråga har startat om annonsen - därför får jag alltså en ny chans, så måste jag se till att inte vänta till sista minuten med att lägga bud ifall det skulle strula med internet igen...

Så det är bara att hålla tummarna att det inte blir någon annan som lägger bud då heller.

Disneyfantasten

Igår såg jag om filmen på Facebook och där hade eftertexterna Hasses klassiska låt men när eftertexterna tog slut så försvann den så jag hörde bara första biten...  :(

Goliat

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 april 2022 kl. 07:55:31
Igår såg jag om filmen på Facebook och där hade eftertexterna Hasses klassiska låt men när eftertexterna tog slut så försvann den så jag hörde bara första biten...  :(

Länk?