Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

DVD Djungelboken (Nippon Animation)

Startat av gstone, 22 januari 2024 kl. 08:26:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är rösterna på denna dvd ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


MOA

Citat från: MOA skrivet 22 januari 2024 kl. 13:13:58Nippon Pippon, aldrig sett
Nu när jag tittar på detta så byter Mowgli som spelas av Nina Gunke röst. Låter som han kommit in i målbrottet. Tror inte att Ninas röst blivit mörkare, måste vara en annan VA som jag inte känner igen
52:08 in i videon

https://www.youtube.com/watch?v=GuYwcjSdcAQ

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  6 februari 2024 kl. 20:40:06Nu när jag tittar på detta så byter Mowgli som spelas av Nina Gunke röst. Låter som han kommit in i målbrottet. Tror inte att Ninas röst blivit mörkare, måste vara en annan VA som jag inte känner igen
52:08 in i videon

https://www.youtube.com/watch?v=GuYwcjSdcAQ
Är det möjligtvis Gizela Rasch? Jag vet ju att de flesta såna här VHS dubbningarna endast hade en kvinnlig röstskådespelerska som oftast var Nina Gunke och i vissa fall Helen Sjöholm men här tycker jag det låter lite mer som Gizela Rasch.

Erika

Citat från: MOA skrivet  6 februari 2024 kl. 20:40:06Nu när jag tittar på detta så byter Mowgli som spelas av Nina Gunke röst. Låter som han kommit in i målbrottet. Tror inte att Ninas röst blivit mörkare, måste vara en annan VA som jag inte känner igen
52:08 in i videon
Tror rösten tillhör Jannike Grut.

MOA

Citat från: Erika skrivet  6 februari 2024 kl. 20:49:26Tror rösten tillhör Jannike Grut.
Den k*******n har jag aldrig hört talas om, har hon dubbat nåt annat? Lite könstigt att röstbyte uppstår mitt i en film. Vill tro att Mowgli kom in i målbrottet

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet  6 februari 2024 kl. 20:49:26Tror rösten tillhör Jannike Grut.
Ja det verkar stämma och Helen Sjöholm ska tydligen också medverka.
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 11 april 2020 kl. 17:50:34Det finns bara en dubbning av serien på svenska och det rör sig om lite mer än 40st avsnitt utgivna på VHS.

Anja Schmidt var regissör.
Som redan konstaterat var de svenska rösterna från början: Nina Gunke, Kenneth Milldoff och Håkan Mohede.
Nina Gunke ersattes senare av Jannike Grut och Helen Sjöholm.
Citat från: MOA skrivet  6 februari 2024 kl. 20:59:35Den k*******n har jag aldrig hört talas om, har hon dubbat nåt annat? Lite könstigt att röstbyte uppstår mitt i en film. Vill tro att Mowgli kom in i målbrottet
Det är ju inte en film dock och varför sån hård ton man kan väl fråga snällt "Henne har jag aldrig hört talas om, har hon dubbat något mer?" Svaret på den frågan är att ja det har hon.

Erika

Citat från: MOA skrivet  6 februari 2024 kl. 20:59:35har hon dubbat nåt annat?
Jo, hon var med i exempelvis Pinocchio och mörkrets furste

Som Steffan redan har påpekat, använd en trevligare ton.

A

Citat från: Erika skrivet  6 februari 2024 kl. 21:16:27Jo, hon var med i exempelvis Pinocchio och mörkrets furste.

Som Steffan redan har påpekat, använd en trevligare ton.
Är inte hon mamman i Hank Zipzer också det låter i alla fall som henne när man jämför med hennes showreel

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 februari 2024 kl. 21:01:39Ja det verkar stämma och Helen Sjöholm ska tydligen också medverka.Det är ju inte en film dock och varför sån hård ton man kan väl fråga snällt "Henne har jag aldrig hört talas om, har hon dubbat något mer?" Svaret på den frågan är att ja det har hon.
Hon kände jag inte igen, troligen för att hon inte sjöng något

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  6 februari 2024 kl. 21:42:32Hon kände jag inte igen, troligen för att hon inte sjöng något
Det stod ju i det citerade inlägget att hon och Jannike ersatte Nina Gunke och det här är ju trots allt en serie så det är ju mycket möjligt att Helen inte är med i det där länkade youtubeklippet.

gstone

CitatDet finns bara en dubbning av serien på svenska och det rör sig om lite mer än 40st avsnitt utgivna på VHS.

Anja Schmidt var regissör.
Som redan konstaterat var de svenska rösterna från början: Nina Gunke, Kenneth Milldoff och Håkan Mohede.
Nina Gunke ersattes senare av Jannike Grut och Helen Sjöholm.
Så det är samma dubbing/ serie ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.