Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nickelodeon

Startat av Scoobydoofan1, 11 mars 2020 kl. 21:59:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Man får hoppas att Nicktoons visar de äldre Nickeloodeon serierna igen.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 16 mars 2020 kl. 17:28:23
Man får hoppas att Nicktoons visar de äldre Nickeloodeon serierna igen.
Dom visas inte häller där, bättre att man bara spelar dom in och bevarar dom, vad annars kan dom göra, eller släpps dom på dvd vilket dom sällan gör, kolla bara på vad dom har för dvd utgåvor i Sverige, den enda serien dom har släppt med alla avsnitt är avatar den sista luftbändaren sen så tappade dom intresse.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Vet nån om Nickelodeon håller på med att skapa sin egen streaming service som har sina klassiska serier från Nickelodeon så att dom kan konkurrera mot Disney+?

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 mars 2020 kl. 19:46:28
Vet nån om Nickelodeon håller på med att skapa sin egen streaming service som har sina klassiska serier från Nickelodeon så att dom kan konkurrera mot Disney+?

Jag tror inte de gör det. Deras filmer är ju gjorda av en mängd olika filmbolag, främst Paramount, men även Sony minst två gånger. Deras föräldrabolag är i princip Paramount och jag vet inte om Paramount planerar någon streamingtjänst.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Alexander

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 mars 2020 kl. 19:46:28
Vet nån om Nickelodeon håller på med att skapa sin egen streaming service som har sina klassiska serier från Nickelodeon så att dom kan konkurrera mot Disney+?

Nickelodeon samarbetar med Netflix för att göra serier tillsammans, som har exklusivt premiär på Netflix för att konkurrera mot Disney+

gstone

Jag undrar fortfarande om Invader Zim gått i Sverige eller ej ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Citat från: Alexander skrivet 19 mars 2020 kl. 20:12:22
Nickelodeon samarbetar med Netflix för att göra serier tillsammans, som har exklusivt premiär på Netflix för att konkurrera mot Disney+

Jag tror också de har ett brett samarbete med Viaplay.

Samlaren

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2020 kl. 11:43:53
Jag undrar fortfarande om Invader Zim gått i Sverige eller ej ?

Tror att de flesta Nickeloodeon serier gått i Sverige.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 20 mars 2020 kl. 12:13:58
Jag tror också de har ett brett samarbete med Viaplay.
Men kommer dom visa sina klassisk serier? Rugrats, all grown up, gingers dagbok och hej Arnold?

gstone

Citat från: Samlaren skrivet 20 mars 2020 kl. 12:14:29
Tror att de flesta Nickeloodeon serier gått i Sverige.

Men Invader Zim är ju VÄLDIGT MÖRK och rätt grotesk.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 mars 2020 kl. 12:24:10
Men kommer dom visa sina klassisk serier? Rugrats, all grown up, gingers dagbok och hej Arnold?

Det är nog bara upp till Paramount att svara på det. Tror inte Nickeloodeon själva har så mycket att säga till om, tror det är Paramount som bestämmer.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 20 mars 2020 kl. 14:01:37
Det är nog bara upp till Paramount att svara på det. Tror inte Nickeloodeon själva har så mycket att säga till om, tror det är Paramount som bestämmer.
Synd, om dom visade sina serier så skulle dom säkert locka så många som Disney, Nickelodeon har också många bra serier som kan konkurrera med Disney serier.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 mars 2020 kl. 14:10:23
Synd, om dom visade sina serier så skulle dom säkert locka så många som Disney, Nickelodeon har också många bra serier som kan konkurrera med Disney serier.

Fast Disney har ju MYCKET MER MATERIAL eftersom dom äger mer och har funnits MYCKET LÄNGRE.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

#29
Citat från: gstone skrivet 20 mars 2020 kl. 18:24:12
Fast Disney har ju MYCKET MER MATERIAL eftersom dom äger mer och har funnits MYCKET LÄNGRE.
Du har rätt men Nickelodeon har också vissa bra serier dom jag nämnde innan, Disney har en stor mängd material som du säger, jag bara tycker också att dom borde vara som Disney och gå in i streaming service, visa dom klassiska serierna som gjorde Nickelodeon stor under tidigare 2000 talet jämfört med deras skräp som visas nu på tv. Till en vis punk så ser det ut som om Nickelodeon hamnar med back jämfört med Disney.