Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Konserter Och Andra Evenemang

Startat av moviefan, 17 maj 2018 kl. 20:51:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 januari 2019 kl. 23:21:01

Jag nämnde ju en del svar på ovanstående frågor i pm för några dagar sedan, men här är en sammanfattning av rösterna:


Lejonkungen: De flesta är samma som i långfilmen. Jag är något osäker på om Johan Halldén är unga Simba eftersom att rösten skiljer sig en aning från filmen. Mufasa har ingen dialog i föreställningen, övriga är som i originalfilmen, en intressant detalj är att Rafiki sjunger Zazus partier i Snart är det jag som är kung.

Snövit: Alla dvärgarnas röster var utbytta. Jag är 75% säker på att Johan Hedenberg är Butter, Lizette Pålsson var defentivit Snövit, rösten till Glader var inte särskilt lyckad

Aladdin: De flesta var samma som i filmen, undantaget är Aladdin vars introrepliker låter som Jesper Adefelt, men det finns även partier där det låter som Peter Jöback.

Den Lilla Sjöjungfrun: Ariel spelas av Sissel Kyrkjebö och Sebastian av Anders Öjebo

Trassel: Det var snart fem år sedan jag såg filmen på svenska, men jag tror det är samma som i filmen

Toy Story: Woody, Buzz och Jessie spelas i vanlig ordning av Jan Mybrand, Fredrik Dolk och Anna Book

Hitta Doris: De flesta är samma som i filmen, är osäker på Doris röst som i vissa partier påminner om Charlott Strandberg

Frost: Jag har aldrig sett filmen på svenska, men rösterna överrensstämmer med youtube-klippen som jag sett av dubbningen, och Olaf är defentivit Nassim Al Fakir

Och ja, jag menar sergeanten. :)

Finns det klipp med Gladers röst på YouTube så att man kan höra?

Här är klipp med Niclas Ekholm och Joakim Jennefors insatser i rollen;

Niclas Ekholm i Hos Musse; www.youtube.com/watch?v=0kAoALlY7lE (1:27, kanske ingen replik, men rösten hörs iallafall)

Joakim Jennefors i Disney Princess Enchanted Journey; www.youtube.com/watch?v=qhEt6ex2T6Y

För mig ligger Hans Lindgren (RIP) på första platsen som Glader och Joakim Jennefors kommer inte långt efter, Niclas Ekholms tolkning är en godkänd sådan, har hittills inte hört Bertil Engh i den rollen än (som gjorde rollen i "Snövit och Den Magiska Stenen"), men i mina öron låter det inte helt lyckas, samma sak känner jag med Anders Öjebo som Kloker, Jan Koldenius som Butter och Ulf Källvik som Trötter, trots att både Bertil, Anders, Jan och Ulf är skickliga skådespelare...

Däremot tror jag nog att Charlie Elvegård (RIP) möjligen kan passa som Blyger, jag tror att även Anders Öjebo kan passa i den rollen, jag har hittills inte hört någon av dessa, men skulle gärna vilja, jag hoppas att någon lägger upp musiksagan framöver, jag har iallafall DVD-filmen Prinsess-Sagor så att jag kan höra Anders insats... (jag tror att både Charlie och Anders rentav kanske t.o.m. är vassare än Mille Schmidt)

Jag har inte heller hört Adam Fietz och Peter Sjöquist som Trötter och Prosit, men tror att de kan passa... (och ligga nära Stig Grybe och Bert-Åke Vargs nivåer)

För Kloker och Butter tycker jag bäst om John Harryson (RIP) och Olof Thunberg, men Jonas Bergström och Ole Ornered ligger inte långt efter... (Niclas Ekholm gjorde också en godkänd tolkning som Butter i Hos Musse)

Jag är dock ledsen att inte Lizette Pålsson återkom som Snövit i Hos Musse, trots att hon i samma film gör Askungen...

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 januari 2019 kl. 23:21:01
Snövit: Alla dvärgarnas röster var utbytta. Jag är 75% säker på att Johan Hedenberg är Butter, Lizette Pålsson var defentivit Snövit, rösten till Glader var inte särskilt lyckad

Är du säker på att Dvärgarna inte hade samma röster som i Prinsess-Sagor?

Undrar hur Johan Hedenberg skulle låta som Butter...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2019 kl. 23:45:18
Finns det klipp med Gladers röst på YouTube så att man kan höra?

Här är klipp med Niclas Ekholm och Joakim Jennefors insatser i rollen;

Niclas Ekholm i Hos Musse; www.youtube.com/watch?v=0kAoALlY7lE (1:27, kanske ingen replik, men rösten hörs iallafall)

Joakim Jennefors i Disney Princess Enchanted Journey; www.youtube.com/watch?v=qhEt6ex2T6Y

För mig ligger Hans Lindgren (RIP) på första platsen som Glader och Joakim Jennefors kommer inte långt efter, Niclas Ekholms tolkning är en godkänd sådan, har hittills inte hört Bertil Engh i den rollen än (som gjorde rollen i "Snövit och Den Magiska Stenen"), men i mina öron låter det inte helt lyckas, samma sak känner jag med Anders Öjebo som Kloker, Jan Koldenius som Butter och Ulf Källvik som Trötter, trots att både Bertil, Anders, Jan och Ulf är skickliga skådespelare...

Däremot tror jag nog att Charlie Elvegård (RIP) möjligen kan passa som Blyger, jag tror att även Anders Öjebo kan passa i den rollen, jag har hittills inte hört någon av dessa, men skulle gärna vilja, jag hoppas att någon lägger upp musiksagan framöver, jag har iallafall DVD-filmen Prinsess-Sagor så att jag kan höra Anders insats... (jag tror att både Charlie och Anders rentav kanske t.o.m. är vassare än Mille Schmidt)

Jag har inte heller hört Adam Fietz och Peter Sjöquist som Trötter och Prosit, men tror att de kan passa... (och ligga nära Stig Grybe och Bert-Åke Vargs nivåer)

För Kloker och Butter tycker jag bäst om John Harryson (RIP) och Olof Thunberg, men Jonas Bergström och Ole Ornered ligger inte långt efter... (Niclas Ekholm gjorde också en godkänd tolkning som Butter i Hos Musse)

Jag är dock ledsen att inte Lizette Pålsson återkom som Snövit i Hos Musse, trots att hon i samma film gör Askungen...

Jasså, vem gör Snövit där?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 januari 2019 kl. 23:47:01
Jasså, vem gör Snövit där?  ???

Mikaela Tidermark!  ;) (hennes röst är nästintill omöjlig att ta miste på!)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2019 kl. 23:47:43
Mikaela Tidermark!  ;) (hennes röst är nästintill omöjlig att ta miste på!)

Gör verkligen Mikaela Tidermark Snövit i Hos Musse, som du skrev? Mikaela Tidermark var väl inte ens aktiv på den tiden som serien spelades in?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 januari 2019 kl. 23:49:53
Gör verkligen Mikaela Tidermark Snövit i Hos Musse, som du skrev? Mikaela Tidermark var väl inte ens aktiv på den tiden som serien spelades in?  ???

Jag skrev fel i hastigheten, jag menade Röjar-Ralf Kraschar Internet!

Det är Lizette Pålsson som gör rollen i Hos Musse, hon kanske t.o.m. gjorde rollen redan i Disney On Ice föreställningen från 1998, men Pålsson gjorde iallafall rollen i samtliga sammanhang från Hos Musse fram tills nu...

Har du förresten sett klippen jag länkade till dig?

Vad är dina åsikter om Dvärgarnas röster?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 januari 2019 kl. 13:55:10
Lena Ericsson har ju sjungit in de gamla texterna,  så hon borde absolut känna till dem.  ^^

Dessutom så borde också Monica Forsberg absolut känna igen Doreen Dennings sångtexter till Dumbo, i och med att hon sjungit en av dem i en musiksaga av KM Studio...

I vilket fall, många av de inslag som förekommer i Disney On Ice är faktiskt redan inspelade sedan många år tillbaka...

Exempelvis minns jag med all säkerhet att Aladdin-inslaget också visades 2012!  ;)

gstone

Jag ska se Disney on ice på fredag.

Filmerna som är med är Vaiana, Coco, Frost, Aladdin och Skönheten och Odjuret.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Är det mesta ljudet i Disney On ice återavänet från filmerna eller är det mycket ny dialog ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred

Jag har var på musikalen Lejonkungen i Hamburg.

gstone

Ska bli kul att se Disney on Ice imorgon :D

Ska bli intresant att se vilka rösterna är.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka var dom svenska rösterna i Disney Live! Nalle Puh från  2008 ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar vilka rösterna var i den här showen
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Disney100: The Concert är Konser som kommer till Avicii Arena för att fira Disneys 100-årsjubileum :D

https://aviciiarena.se/evenemang/information/disney-100/

Den skulle vara kulatt se.

Men jag skeptisk till om jag kan få biljetter :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Trorni att det här blir den Disney one Ice som kommer till sverige till nästa gång ? https://lumiere-a.akamaihd.net/v1/images/uk_dtg_doi-100-years-of-wonder_synopsis_image_m_7b08265b.jpeg?region=0,0,658,880
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.