Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneyfantastens Dubbningskollage

Startat av Disneyfantasten, 9 juli 2020 kl. 23:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 maj 2021 kl. 19:29:45
Vill ni att jag ska göra det?

Det tycker jag definitivt, längtar efter att få se alla dina kollage!  :D


Disneyfantasten


Disneyfantasten

Jag kommer förhoppningsvis att börja med kollage igen (både uppdateringar och nya) nu i juni månad!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 16:17:05
Jag tror att Sten Carlberg hade varit mycket bättre som inhoppare då hans röstläge är någorlunda likt Gunnar Ernblad! (han är förvisso inte längre i livet, men han var det när filmen kom ut!)

Jag kom på att Jan Koldenius också hade varit en mycket bättre inhoppare då hans röstläge också är likt Gunnar Ernblads, han har också dubbat en hel del för KM Studio och var fortfarande aktiv på den tiden då filmen släpptes, både i USA och Sverige!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2021 kl. 22:53:18
Jag kom på att Jan Koldenius också hade varit en mycket bättre inhoppare då hans röstläge också är likt Gunnar Ernblads, han har också dubbat en hel del för KM Studio och var fortfarande aktiv på den tiden då filmen släpptes, både i USA och Sverige!
Jan hade ju ett litet uppehåll efter problemen med Danny men han skrev nog på de där papprena för Disney ändå eftersom att han kom tillbaks för att tilläggsdubba Disney serier på 2000-talet. Så som du säger borde det inte ha någon effekt på hans medverkan I den filmen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 22:59:41
Jan hade ju ett litet uppehåll efter problemen med Danny men han skrev nog på de där papprena för Disney ändå eftersom att han kom tillbaks för att tilläggsdubba Disney serier på 2000-talet. Så som du säger borde det inte ha någon effekt på hans medverkan I den filmen.

Jag kom även på att Hans Gustafsson hade kunnat vara en bättre inhoppare...

Så hade jag varit i studion och Gunnar Ernblad fått någon form av förhinder eller liknande så skulle jag välja mellan Sten Carlberg, Jan Koldenius eller Hans Gustafsson...

Disneyfantasten

Jag vill tillkännage att jag stämplat det datum då jag kommer att påbörja igen; 2021-06-14!  :) (först uppdateringar och sedan fler nya!)

Disneyfantasten

Någon som har bild på Morfar i Familjen Valentin? (till min uppdatering av Rolf Lydahl)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 juni 2021 kl. 22:51:59
Någon som har bild på Morfar i Familjen Valentin? (till min uppdatering av Rolf Lydahl)
Även fast att jag inte är säker på att det är Rolf som spelar honom så bifogar jag en bild.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juni 2021 kl. 23:02:57
Även fast att jag inte är säker på att det är Rolf som spelar honom så bifogar jag en bild.

Tackar!

Jag tycker att röstläget påminde en del om Lydahl iallafall...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 juni 2021 kl. 23:06:22
Tackar!

Jag tycker att röstläget påminde en del om Lydahl iallafall...
Jag kan hålla med om att det påminner om honom, men det låter inte som sådana röster han brukar använda i dubbningar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juni 2021 kl. 23:07:57
Jag kan hålla med om att det påminner om honom, men det låter inte som sådana röster han brukar använda i dubbningar.

Brukar du tänka på hans prestation som Tiger i Nalle Puh?

Det gjorde jag också ursprungligen och tyckte att insatsen som Reggie i Prinsessan och Grodan lät likadan medan han varierade sina stämmor som Gargamel i Smurfarna, i Deckar-Jack förställde han sin röst till andra stämmor till flera olika karaktörer...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 juni 2021 kl. 23:12:23
Brukar du tänka på hans prestation som Tiger i Nalle Puh?

Det gjorde jag också ursprungligen och tyckte att insatsen som Reggie i Prinsessan och Grodan lät likadan medan han varierade sina stämmor som Gargamel i Smurfarna, i Deckar-Jack förställde han sin röst till andra stämmor till flera olika karaktörer...
Gargamel har inte samma röst som tiger Men det går ju absolut att höra det samma person som gör rösterna

Disneyfantasten

#1769
Jag måste tyvärr tillkännage att jag skjutit upp det ännu mera, jag kommer alltså inte att göra det imorgon, men jag lovar att jag kommer att börja igen tids nog, jag kan bara inte säga exakt när!