Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneyfantastens Dubbningskollage

Startat av Disneyfantasten, 9 juli 2020 kl. 23:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 15:28:50
På Dubbningshemsidan creditslista står det dock att han spelar Gusto i både dubbningen gjord på 90-talet och tilläggsdubbningen från 2000-talet.

Kolla på creditlistan som finns på Alexanders blogg!  ;)

Steffan Rudvall

#1231
Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 15:30:41
Kolla på creditlistan som finns på Alexanders blogg!  ;)
Jag ser nu att det är Ulf Källvik och Anders Öjebo som spelar Gusto i 90-talets dubbning men det är konstigt att en officiell creditslista från Disney skulle ha så fel.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 15:58:30
Jag ser nu att det är Ulf Källvik och Anders Öjebo som spelar Gusto i 90-talets dubbning men det är konstigt att en officiell creditslista från Disney skulle ha så fel.

Det är precis så som även är fallet med Zootropolis, där Benke Skogholt står angiven som Konstapel McHorn, den rollen gör han dock endast i trailern, i filmen spelas han av Adam Fietz för det låter mer som honom!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 16:03:46
Det är precis så som även är fallet med Zootropolis, där Benke Skogholt står angiven som Konstapel McHorn, den rollen gör han dock endast i trailern, i filmen spelas han av Adam Fietz för det låter mer som honom!
Det är samma sak även i Farbror Joakim och Knattarna i jakten på den försvunna lampan den enda skillnaden är väl att Gunnar Ernblad faktiskt var den officiella rösten.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 16:08:40
Det är samma sak även i Farbror Joakim och Knattarna i jakten på den försvunna lampan den enda skillnaden är väl att Gunnar Ernblad faktiskt var den officiella rösten.
Hur vet du att han var officiell röst?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2020 kl. 16:13:10
Hur vet du att han var officiell röst?
För att Gunnar spelar Albert i alla sammanhang förutom Farbror Joakim och Knattarna i jakten på den försvunna lampan.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 16:14:22
För att Gunnar spelar Albert i alla sammanhang förutom Farbror Joakim och Knattarna i jakten på den försvunna lampan.

Jag tror att Sten Carlberg hade varit mycket bättre som inhoppare då hans röstläge är någorlunda likt Gunnar Ernblad! (han är förvisso inte längre i livet, men han var det när filmen kom ut!)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 15:06:25
Därför att nöden inte har någon lag!  ;)
Ja men de e knappt ett collage om de bara e en grön bild

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 11 december 2020 kl. 23:37:16
Ja men de e knappt ett collage om de bara e en grön bild
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 23:40:15
Jag håller faktiskt med dig om man inte vet vilka karaktären person har spelat och inte heller har en bild på personen så är det bästa att helt enkelt inte lägga upp något.

Tänk efter lite, jag kommer att uppdatera när jag vet mer!  ;)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 23:41:31
Tänk efter lite, jag kommer att uppdatera när jag vet mer!  ;)
Ja vänta tills du hittat bild på personen & respektive karaktärer innan du publicerar collage

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 23:43:41
Ja det förstår jag men du behöver väl inte lägga upp en grön bild på forumet för det.
Citat från: MOA skrivet 11 december 2020 kl. 23:46:46
Ja vänta tills du hittat bild på personen & respektive karaktärer innan du publicerar collage

Men jag vill ju ha kollage på personerna, om jag hoppar över dem så blir ju min ordning förstörd för det är jobbigt att byta plats på och/eller flytta/skjuta upp personer hela tiden och det är också tråkigt att hoppa över personer... (vissa personer har jag dock "tvingats" att hoppa över p.g.a. säkerhetsinställningar, men det är en helt annan femma)

Steffan Rudvall

#1241
Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 23:50:26
Men jag vill ju ha kollage på personerna, om jag hoppar över dem så blir ju min ordning förstörd för det är jobbigt att byta plats på och/eller flytta/skjuta upp personer hela tiden och det är också tråkigt att hoppa över personer... (vissa personer har jag dock "tvingats" att hoppa över p.g.a. säkerhetsinställningar, men det är en helt annan femma)
Ja då förstår jag, du vill alltså lägga upp bilden så att du senare kan lägga upp de riktiga kollaget utan att tappa ordning som du följer. Nu när du förklarar så håller jag med dig om att det är nödvändigt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 december 2020 kl. 23:54:47
Ja då förstår jag, du vill alltså lägga upp bilden så att du senare kan lägga upp de riktiga kollaget utan att tappa ordning som du följer. Nu när du förklarar så håller jag med dig om att det är nödvändigt.

Och jag har 10 kvar i ordningen (d.v.s. om man inte räknar de som blev över) innan jag sedan kan övergå till Sun Studio gänget som här består av 20 stycken (d.v.s. om man inte räknar de som blev över), de som blivit över tänkte jag ta efter nyår, då jag gärna vill göra uppdateringar på några av mina kollage samt skapa nya av de som hindrades p.g.a. säkerhetsinställningar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 december 2020 kl. 23:57:33
Och jag har 10 kvar i ordningen (d.v.s. om man inte räknar de som blev över) innan jag sedan kan övergå till Sun Studio gänget som här består av 20 stycken (d.v.s. om man inte räknar de som blev över), de som blivit över tänkte jag ta efter nyår, då jag gärna vill göra uppdateringar på några av mina kollage samt skapa nya av de som hindrades p.g.a. säkerhetsinställningar...
Jag ber om ursäkt för att jag inte förstod det direkt... :-\

MOA