Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster på Luftens Hjältar + Darkwing Duck

Startat av Igthorn, 23 april 2013 kl. 12:06:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Kanske bara är jag som hör det, men är inte Ratso Ratskiwatskis röst väldigt likt Anders "Petter" Lönnbro?
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Daniel Hofverberg

Jag är inte alls säker, och visst har Ratso Ratskiwatskis röst vissa drag av Stephan Carlsén, men personligen lutar jag nog ändå åt jimstroms idé om Anders Lönnbro.

Igthorn

Det har du rätt i när du säger det, påminner mycket om Anders Lönnbro när du säger det.Men är inte helt övertygad..

ddubbning

Ratso Ratskiwatskis röst låter absolut en del som Anders Lönnbro, men jag är långt från säker. Håller med om att vissa drag påminner om Stephan Karlsén men tror inte att det är han. Min spontana tanke var dock om det kan vara Roger Storm som gör även Ratso Ratskiwatskis röst? Tycker att det låter en del som han ibland.

Erika

Jag tycker nog både Klara och Galna Edna låter lite som Gunilla Orvelius, men jag måste nog ta och jämföra rösten (rösterna) med något annat hon har gjort i dubbningsväg för att vara riktigt säker.

Ratso är också en riktig luring, periodvis låter det lite som Stephan Karlsén men även Anders Lönnbro. Jag vet att jag är lite jobbig nu, men kan inte du lägga ett eller två ljudklipp till? :)

Igthorn

Ar lite for inaktiv for att hanga med. Jag ska aterkomma med fler ljudklipp sa snart jag kommer hem till Sverige i juni. Gunnilla Orvelius har jag bara "tillganglig" via Simpsonsdubben men antar att hon forstaller sin rost ordentligt for att lika Marge (?).

GaBBe

Jag tycker också Ratzo låter som Lönnbro, kan nästan svära på att det är han. Kolla detta:
http://www.youtube.com/watch?v=dEpbL762pSM

Igthorn

Erika: Då är jag på plats igen. Vilka röstprov ville du höra mer av? Var det både Galna Edna och Ratskivatski?

Erika

Citat från: Igthorn skrivet 22 juni 2013 kl. 13:59:49
Erika: Då är jag på plats igen. Vilka röstprov ville du höra mer av? Var det både Galna Edna och Ratskivatski?

Ratso Ratskiwatski. :)

Anders M Olsson

Någon som har avsnittet From Here to Machinery (Piloter av plåt) av Luftens hjältar inspelat med svensk dubbning?

Jag skulle vilja veta
1) Vad robotarnas uppfinnare (Professor Martin Torque i original) heter i den svenska dubbningen.
2) Vad robotarna (Auto Aviators i original) kallas på svenska.

Igthorn

Erika: Nu har jag äntligen kommit ihåg att fixa ljudklipp. Jag laddar upp dem här så får vi se om du blir klokare. Jag tyckte att han på något av röstklippen lät nästan lite avlägset som Ulf Källvik men jag tror inte han har sådan basröst annars...




Anders: Jag ska kika på det och återkomma. Jag har ett svagt minne av att de heter typ Autopiloter eller Flygarrobotar men du får ta det med en nypa salt. Vad uppfinnaren hette kommer dock inte fram i minnet tyvärr.

Erika

Igthorn: Det första ljudklippet fungerar inte, men det gör de andra och efter ha lyssnat igenom dem ett par gånger så är i alla fall jag övertygad om att Stephan Karlsén gör Ratso Ratskiwatskis röst.

Igthorn

Gött gött. Tack så mycket för hjälpen Erika. Då slår vi klubban i bordet. Kanske ska skrivas in i creditslistan i sådana fall.

TonyTonka

Först tyckte jag att det lät som Anders Lönnbro i klippen du just postade, med sedan så var det ingen tvekan om att det är Stephan Carlsén som hörs i ljudklippen.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Igthorn

Då har jag kikat på avsnittet Piloter Av Plåt. Uppfinnaren heter professor Martin Kvark och uppfinningen Autoflygaren    (hade dock tyckt Autopiloten hade låtit bättre...)