Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbarna Utan Ansikte (Mankell(R) aka Bildtråden

Startat av Kloppstock, 2 april 2006 kl. 00:00:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Jag tror jag träffade Louise på Morgan Kane för länge sen ... och ja .. håller med om att bilden är gammal.

Men Annelie är sig lik kan jag säga :D
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

clash

Jag har sett en bild på LR från 80talet.

Här är Karin Glenmark, Fredrik Evers och Susanna Dilbert
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Igthorn

Citat från: Christian Hedlund skrivet  6 juli 2006 kl. 19:30:11
Jag tror jag träffade Louise på Morgan Kane för länge sen ... och ja .. håller med om att bilden är gammal.

Men Annelie är sig lik kan jag säga :D
Har hon fortrarande samma frissyr menar du? Hon laer aldrig dyka upp utanfoer radio tro? Vore kul att se hur hon ser ut nu foertiden, och inte minst se henne i "verkligheten". Noagon som vet naer den daer bilden aer froan foerresten?

Christian Hedlund

Citat från: Igthorn skrivet  7 juli 2006 kl. 10:30:51
Citat från: Christian Hedlund skrivet  6 juli 2006 kl. 19:30:11
Jag tror jag träffade Louise på Morgan Kane för länge sen ... och ja .. håller med om att bilden är gammal.

Men Annelie är sig lik kan jag säga :D
Har hon fortrarande samma frissyr menar du? Hon laer aldrig dyka upp utanfoer radio tro? Vore kul att se hur hon ser ut nu foertiden, och inte minst se henne i "verkligheten". Noagon som vet naer den daer bilden aer froan foerresten?

Bilden ser gammal ut men hon är sig lik. Samma glada leende. Träffade henne i förrförra veckan så ...
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Igthorn

Glada leenden är alltid trevligt.  ;D
Förresten, ingen som sett bilder på några av de gamla disneydubbare som höll på mycket under 90-talet? (Typ Bertil Engh, Peter Wanngren, Hans Gustafsson, m.m.)

Erika

Citat från: Igthorn skrivet 12 juli 2006 kl. 19:08:27
Glada leenden är alltid trevligt.  ;D
Förresten, ingen som sett bilder på några av de gamla disneydubbare som höll på mycket under 90-talet? (Typ Bertil Engh, Peter Wanngren, Hans Gustafsson, m.m.)

Här finns det en bild (och lite information) på Peter Wanngren och Kerstin Andeby (som också har varit med i någon enstaka dubbning).
http://www.musikrummet.net/skivbolag/biografi.htm
Det finns säkert fler bilder på hemsidan (jag har inte tittat).  :)


clash

Kerstin Andeby känndes på90talet igen från Svingelskogen
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Igthorn

Citat från: Erika skrivet 12 juli 2006 kl. 20:13:40
Här finns det en bild (och lite information) på Peter Wanngren och Kerstin Andeby (som också har varit med i någon enstaka dubbning).
http://www.musikrummet.net/skivbolag/biografi.htm
Det finns säkert fler bilder på hemsidan (jag har inte tittat).  :)


Intressant, hade alltid fått för mig att han hade mustasch av någon anledning..

http://www.musikrummet.net/studio/bilder/bildsid/4.jpg
Hittade en till bild om man kollar in i studion.

GaBBe

Tack för bilden på Peter Wanngren!  Jättekul att se!! =D

Igthorn

Sökte lite spontant på googles bildsökning efter Bertil Engh och fick upp en bild länkad från karlskoga.se som dock bara gick att se från sökresultaten. Jag skulle nog anta att det är han, men har väldigt svårt att koppla samman honom med den Toadie jag hör i huvudet just nu. Hade nog föreställt mig honom lite "rundare om magen", även om man nu bara ser ansiktet.
Om man kikar på svingelskogen.se fanns det en del bilder där man ser honom som "Gnutte Grävling", och en lite mer olik Peter Wanngren som "Smartur Varg". Även Monica Forsberg är med, men de andra känner jag dock inte  igen..

PAAATE

Charlie Elvegård (eller hur han nu stavar det) spelar nån sorts kontrollant i ett avsnitt av komedi-/sketch-serien Kvarteret Skatan.

Tyvärr har jag vissa problem med att ta skärmdumpar av Realplayer. Kan ju förstås testa nån annan mediaspelare, men orkar inte just nu.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

ddubbning

#41
På hemsidan för sånggruppen Pastellerna http://www.pastellerna.se kan man se en bild på Bertil Engh,som ingår i gruppen.Om man tittar på de små ansiktsbilderna är Bertil Engh mannen längst till vänster med glasögon och mustasch.De små bilderna är för övrigt klickbara.

Igthorn

Coolt, provade lyssna på de låtar de hade där, hör Bertil Engh tydligt åtminståne på den första.

Carl Barks lover

Citat från: Paaaatrik skrivet 15 juli 2006 kl. 22:18:08
Charlie Elvegård (eller hur han nu stavar det) spelar nån sorts kontrollant i ett avsnitt av komedi-/sketch-serien Kvarteret Skatan.

Han har även en liten cameoroll i "Jönssonligan får guldfeber". där han är picclo på ett hotell. John Harrysson spelar rysk ubåtskapten i Jönssonligan dyker upp igen, det står det i allafall på rollistan men jag tror det är Peter Harrysson.

Igthorn

Verkar vara många dubbare som har små skumma roller i skumma filmer. Per Sandborgh ska tydligen ha spelat någon "Porr-Bengt" i någon film. Och Roger Storm verkar haft lite småroller här och var. Såg honom dock senast som en "granne" i någon reklam för Hyresgästföreningen (?). Mattias Knave såg jag förresten som en spontan arg förälder på någon tv-serie i våras.

-----
Men för att återuppliva ämnet.

http://www.teaterhogskolan.se/Foton/Studenter/Foton1971/Avgangsklass1971.jpg

Gunnar Ernblad andra raden underifrån i mitten. Lite gammal dock. Enligt uppgift ska han tydligen vara väldigt långhårig och frekvent användare av träningskläder (!), något han tydligen dykt upp i under en tv-intervjuv.
  Och Lena-Pia Bernhardsson i mitten första raden (förvisso inte direkt "utan ansikte" men bara på tal om ingenting).

http://web.telia.com/~u87401955/lenae2.jpg
Lena Ericsson (Iaf första bilden jag sett på henne).

----
Är f.ö. väldigt nyfiken på om någon sitter på en bild på Per Sandborgh eller Hans Gustafsson (som bl.a. spelar samma person som min nuvarande avatar).