Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Homer skrivet  9 april 2021 kl. 12:49:19
Varför serien togs bort? På grund av rättigheter. Jag tror de använde ett antal låtar i serien som gör att SVT inte kan ha kvar den någon längre tid utan att betala licenspengar för musiken.
Men de va tur att du han se de innan de försvann

gstone

Varför ni alla bilder från ?

Några av dessa är ju helt okända personer
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 april 2021 kl. 19:58:30
Varför ni alla bilder från ?

Några av dessa är ju helt okända personer
Jag letar oftast på sociala medier.


Steffan Rudvall

Följande är en en bild på Hans "Hasse" Jonsson som jag lyckats få ihop med hjälp av AI upskalning och som jag sedan färglagt.


MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 juni 2021 kl. 19:08:51
Följande är en en bild på Hans "Hasse" Jonsson som jag lyckats få ihop med hjälp av AI upskalning och som jag sedan färglagt.


Ja den har tidigare funnits i svartvitt

jimstrom

Tack vare Robin Nicklasson så kan vi nu stänga ytterligare ett dubbningsmysterium, då han av en ren slump fick reda på att han bodde granne med Olaf F. Andersen (Ibland är världen verkligen liten)
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Mathilda Gustafsson

Citat från: jimstrom skrivet  6 juni 2021 kl. 21:18:50
Tack vare Robin Nicklasson så kan vi nu stänga ytterligare ett dubbningsmysterium, då han av en ren slump fick reda på att han bodde granne med Olaf F. Andersen (Ibland är världen verkligen liten)
Vem är Robin Nicklasson?

jimstrom

Han och hans fru Fillippa gör podcasten Par i Pixlar, det var även Robin Nicklasson som hittade Cyborg 009 rösten Tim Mehrens.

Dom råkar också bo i mitt kära Nynäshamn.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet  6 juni 2021 kl. 21:18:50
Tack vare Robin Nicklasson så kan vi nu stänga ytterligare ett dubbningsmysterium, då han av en ren slump fick reda på att han bodde granne med Olaf F. Andersen (Ibland är världen verkligen liten)
Då kan man kanske förvänta sig ett avsnitt om/med Olaf F. Andersen.

jimstrom

Jajamän

Bifogar vad Ron Skriver på sin Discord:


I dagarna ska jag intervjua översättaren och dubbaren Olav F Andersen. En man som bor i mina kvarter märkligt nog.

Han har översatt Sailor Moon, My Little Pony, Spirited Away, Denver Den Siste Dinosaurien mm. samt gör en del roller (bland annat Jedyte i Sailor Moon, Fireball i Saber Rider och Mario i Denver).

Jag hittar väldigt lite info om vad denna man jobbat med i övrigt, men det ska vi nog försöka reda ut.

Har ni några frågor ni vill ställa? Eller kanske om ni känner igen hans röst och kan identifiera flera rollen han gjort (infon på nätet är knapphändig).
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet  6 juni 2021 kl. 21:18:50
Tack vare Robin Nicklasson så kan vi nu stänga ytterligare ett dubbningsmysterium, då han av en ren slump fick reda på att han bodde granne med Olaf F. Andersen (Ibland är världen verkligen liten)
Ok,finns de några VA som fortfarande saknar bilder?

jimstrom

Bo Bergstrand saknar bild tror jag?

Asta Bolin saknar bild eller behöver en bättre

Kättie Nilsson saknar också bild.

det är dom jag kommer på just nu.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet  6 juni 2021 kl. 21:52:03
Bo Bergstrand saknar bild tror jag?

Asta Bolin saknar bild eller behöver en bättre

Kättie Nilsson saknar också bild.

det är dom jag kommer på just nu.
Den sistnämnda har jag aldrig hört talas om

MOA