Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

De Mystiska Guldstäderna

Startat av Mr_Khyron, 21 december 2005 kl. 10:15:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mr_Khyron

Är det någon som kommer ihåg vilka som var med i den svenska dubbningen av "De Mystiska Guldstäderna" ?
Jag kommer inte ihåg men efter jul så kommer jag att få ett band som innehåller några avsnitt av den svenska dubben.
Jag tänkte lägga upp några ljudprover från serien här då  :)
Så vi kanske kan lista ut vilka som var med..

Erika

Kanske det till och med står utsatt någon form av credits också?  :)

Det ska bli roligt att lyssna på ljudklipp. :)

Mr_Khyron


Erika

#3
Nu vill jag verkligen lyssna på lite ljudklipp.  :)


AO_ACFC.SAR

Hej jag hetter andreas oswald

Jag vill att du skyndar dig dubbningen av De Mystiska Guldstäderna

Meddela mig så fort som möjligt

Elios

Som det även står på hemsidan så var både Staffan Hallerstam och Gunnar Ernblad.
Men vad är egentligen skillnaden på De gåtfulla guldstäderna och denna?

Elios

Jo jag menar att den första De magiska Guldstäderna är ju från 1982 medans den andra gjordes ju 2012!? Väntade dem på en serie 30 år senare som skulle följa upp den?  ???

Elios


Erika

Citat från: Elios skrivet 12 februari 2020 kl. 08:55:47
Hänger dem båda ihop?  ???

Tv-serierna från 2012 och 2016 är fortsättningar på originalserien från 1982.

Daniel Hofverberg

Produktionsmässigt var 1980-talsserien dessutom en japansk-fransk samproduktion, medan japanerna inte varit inblandade i de två nyare serierna; som istället är huvudsakligen franska produktioner med ett belgiskt TV-bolag som medproducent.

Eller serier och serier - 2012 och 2016 års serie kan väl egentligen snarare ses som olika säsonger av samma serie; medan 1980-talsserien mer bör betraktas som en separat serie med andra regissörer och manusförfattare.

Elios

Vart har man kunnat se dem som gjordes nu på 10-talet?  ???

Alexander


Daniel Hofverberg

Jag tror dock inte att Nickelodeon har sänt 2016 års serie än, utan bara 2012 års serie/säsong; vilket tekniskt sett klassas som säsong 2 då 1980-talsserien räknas som säsong 1...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2020 kl. 09:14:38
Jag tror dock inte att Nickelodeon har sänt 2016 års serie än, utan bara 2012 års serie/säsong; vilket tekniskt sett klassas som säsong 2 då 1980-talsserien räknas som säsong 1...

Känns väldigt rörigt allting sånt. Har dem nya huvudroller i varsinn säsong eller hur ligger det till egentligen?  ???