Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juli 2022 kl. 20:02:01
Vad?
Du förfalskar historiken och Kulturen! Alla håller väl med mig om att förfalskning är dåligt

Lillefot

Citat från: Znusmumriken skrivet  3 juli 2022 kl. 20:07:31
Du förfalskar historiken och Kulturen! Alla håller väl med mig om att förfalskning är dåligt
Förfalskning (med elak avsikt) är definitivt dåligt, men det kan knappast Steffans verk här räknas som, eller hur menar du?

Jag ser då inget större fel med hans avsikt att retuschera en bild för kollaget, om han har svårt att hinna en bild på Doreen i färg.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Zebastian

Citat från: Lillefot skrivet  3 juli 2022 kl. 20:12:21
Förfalskning (med elak avsikt) är definitivt dåligt, men det kan knappast Steffans verk här räknas som, eller hur menar du?

Jag ser då inget större fel med hans avsikt att retuschera en bild för kollaget, om han har svårt att hinna en bild på Doreen i färg.
Men det är inte bara Doreen Denning! Han är en förfalskare av kultur och historik!

Lillefot

Citat från: Znusmumriken skrivet  3 juli 2022 kl. 20:21:09
Men det är inte bara Doreen Denning! Han är en förfalskare av kultur och historik!
Du får det dock att låta som att han medvetet skulle vilja förstöra både kultur och historia. Och det är knappast troligt. Tvärtom är dessa kollage som Steffan skapat snarare en hyllning till Sveriges skådespelare och kultur.

Sedan är ju också problemet med svartvita bilder att även om kan tyda och gissa på hur färgerna såg ut i verkligheten, så är det svårt (om inte omöjligt) att få till ett 100% "korrekt" resultat. Man kan göra så gott man själv är kapabel till med restaureringen, helt enkelt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  3 juli 2022 kl. 20:36:30
Du får det dock att låta som att han medvetet skulle vilja förstöra både kultur och historia. Och det är knappast troligt. Tvärtom är dessa kollage som Steffan skapat snarare en hyllning till Sveriges skådespelare och kultur.

Sedan är ju också problemet med svartvita bilder att även om kan tyda och gissa på hur färgerna såg ut i verkligheten, så är det svårt (om inte omöjligt) att få till ett 100% "korrekt" resultat. Man kan göra så gott man själv är kapabel till med restaureringen, helt enkelt.
När det gäller färgerna så har jag i detta fallet utgått från en video. Som du säger har jag inte försökt förfalska något bara restaurera.

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juli 2022 kl. 20:40:02
När det gäller färgerna så har jag i detta fallet utgått från en video. Som du säger har jag inte försökt förfalska något bara restaurera.
Så du förfalskar inte, du utgår ifrån verkligheten för att förbättra då måste jag be om ursäkt.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 10:40:00


Thomas Engelbrektson

Shaggy (Sun Studio Köpenhamns Scooby-Doo dubbningar)

Mr Potato Head (Toy Story)

Yogi Björn (Sun Studio)

Kung Eidellig (Omdubbningen av Taran och den magiska kitteln)

Fred Flinta (Sun Studios Flinta dubbningar)

Mandark (Dexters laboratorium)

Jokern (Justice League)

Joe, William & Jack Dalton (Lucky Luke Bröderna Dalton på rymmen)

Swackhammer (Space Jam)
Uppfräsning är bra, men inte bättre än uppdatering

BPS

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 juli 2022 kl. 17:02:33
Uppfräsning är bra, men inte bättre än uppdatering
Vad har han fräschat upp?

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet 19 juli 2022 kl. 17:04:15
Vad har han fräschat upp?
Ny bild på Thomas och ny bild på Daltonbröderna som inte inkluderar Averell.

jimstrom

Mycket bra Kollage på Engelbrektson men jag saknar några.

Lobo i Superman TAS
Deadshot i JLA
Herr Rumpén i Cow & Chicken och I am Weasel.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

#1345
Krister Henriksson
Krister Henriksson.jpg

Ellemeet (Minou - kattflickan)

Babar (Babar- elefanternas konung)

Berättare (De tre vännerna och Jerry)

H.C. Andersen (Sagoberättaren)

Diderot (Lyllo & Zorba)

Uppläsare (Harry Potter 1-7 ljudbok)

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2022 kl. 14:09:40Krister Henriksson
Krister Henriksson.jpg
Ellemeet (Minou - kattflickan)

H.C. Andersen (Sagoberättaren)

Babar (Babar- elefanternas konung)

Berättare (De tre vännerna och Jerry)

Diderot (Lyllo & Zorba)

Uppläsare (Harry Potter 1-7 ljudbok)

Bra första kollage!

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2022 kl. 14:09:40Krister Henriksson
Krister Henriksson.jpg

Ellemeet (Minou - kattflickan)

Babar (Babar- elefanternas konung)

Berättare (De tre vännerna och Jerry)

H.C. Andersen (Sagoberättaren)

Diderot (Lyllo & Zorba)

Uppläsare (Harry Potter 1-7 ljudbok)

Sagoberättaren e ett upplåst minne

Steffan Rudvall

Trevligt men varför skrev du det i citatet?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2022 kl. 19:31:36Trevligt men varför skrev du det i citatet?
Har int vant mig med uppdateringen än