Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Twlight

Startat av gstone, 27 juli 2019 kl. 02:20:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag gillar boken Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer.

Vist är den ganska melodramatisk

Men Fast and the Furious är nästan skämt som mest bara är biljakter och Vin Diesel som håller överdrivet känslosamma tal om familj och många älskar dom filmerna.

Så allt man gillar behöver inte vara typ Ingmar Bergman filmer och liknade 🙂
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Så du gillar boken Twilight eller som den då heter på svenska Om Jag Kunde Drömma? Men vad du har för åsikter om filmen skriver du inget om. Jag antar att du använder melodramatiskt i samma syfte som uppstyltad.
Fast & Furious var först om gaturacing och mindre kupper, kupperna blir ännu större från film 4 och framåt, senare blir de så sjuka att det nu finns virus som kan döda halva planeten och övermänskliga elitsoldater, men i grunden handlar Fast & Furious om familjen. Det är inte Vin Diesels tal som gör filmerna det de är, det är de spännande och roliga sakerna som sker under filmens gång och det att filmernas kärna är en story om en helgalen familj ger den väl ändå ett plus i kanten.
Själv hatar jag Bergman...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 10:59:12
Så du gillar boken Twilight eller som den då heter på svenska Om Jag Kunde Drömma? Men vad du har för åsikter om filmen skriver du inget om. Jag antar att du använder melodramatiskt i samma syfte som uppstyltad.
Fast & Furious var först om gaturacing och mindre kupper, kupperna blir ännu större från film 4 och framåt, senare blir de så sjuka att det nu finns virus som kan döda halva planeten och övermänskliga elitsoldater, men i grunden handlar Fast & Furious om familjen. Det är inte Vin Diesels tal som gör filmerna det de är, det är de spännande och roliga sakerna som sker under filmens gång och det att filmernas kärna är en story om en helgalen familj ger den väl ändå ett plus i kanten.
Själv hatar jag Bergman...

Jag bara läst boken jag har inte sett filmen.

Finns det äns folk i Sverige som ogillar Bergman filmer ?

Det är väl som att ogilla Astrid Lindgren ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag trodde var en svensk utom kanske kristna gillade Bergen ? 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Jag är svensk, inte kristen, gillar inte Bergman och inte heller Lindgren, men jag föredrar Lindgren då några av grejerna hon har gjort är lite underhållande och lättare att skämta om än Bergman. Vad är det för konstigt med att ogilla Bergman och Lindgren? Det är ju bara stereotypiskt att påstå att alla svenskar gillar Bergman och Lindgren
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 11:31:33
Jag är svensk, inte kristen, gillar inte Bergman och inte heller Lindgren, men jag föredrar Lindgren då några av grejerna hon har gjort är lite underhållande och lättare att skämta om än Bergman. Vad är det för konstigt med att ogilla Bergman och Lindgren? Det är ju bara stereotypiskt att påstå att alla svenskar gillar Bergman och Lindgren

Jag gillar inte Lindgren.

Men jag gillar dom två Bergman filmer jag sätt.

Men det är långt i från alla han gjord.


Jag antog att folk gillar Bergman av svensk national stolthet.

Och Lindgren för många svenska barn blev på tvinga hennes värk när dom var små och har nostalgi.

Känns ibland som om svenska förädrae i en viss ålder trycker på Astrid Lindgren böcker och filmer på sina barn trots att barn inte har något intresse.

Men om jag ska vara ärlig känns det lite föräldrar idag bara gjer sina barn en IPad och går och gör vad dom själva vill.

Det värkar som du typ säger här har du en IPad eller mobil gör vad du vill med den medan jag går och har kul och roar mig själv.

Men får hoppas att barn inte råkar streama något med Blod , Sex, Svordomar eller våld i.


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 17:20:03
Jag gillar inte Lindgren.

Men jag gillar dom två Bergman filmer jag sätt.

Men det är långt i från alla han gjord.


Jag antog att folk gillar Bergman av svensk national stolthet.

Och Lindgren för många svenska barn blev på tvinga hennes värk när dom var små och har nostalgi.

Känns ibland som om svenska förädrae i en viss ålder trycker på Astrid Lindgren böcker och filmer på sina barn trots att barn inte har något intresse.

Men om jag ska vara ärlig känns det lite föräldrar idag bara gjer sina barn en IPad och går och gör vad dom själva vill.

Det värkar som du typ säger här har du en IPad eller mobil gör vad du vill med den medan jag går och har kul och roar mig själv.

Men får hoppas att barn inte råkar streama något med Blod , Sex, Svordomar eller våld i.

Våld, blod, svordomar och sex är ju asnajs, speciellt om man med sex menar något i stil med humorn i American Pie.
Visst kan man ha blivit påtvingad Astrid Lindgrens verk, men det betyder inte att man gillar det. "Svensk national stolthet", vad i helvete ska det betyda? Är det inte lite som att påstå att alla amerikaner gillar American Pie eller att alla britter gillar Doctor Who eller The Beatles. Jag uppfattar Bergman som tråkig och hemsk, min familj verkar tycka detsamma.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Ska inte den här tråden egentligen ta och handla om Twilight filmerna?
För att Ingemar Bergman och Astrid Lindgrens filmer och sånt kan väl ha en egen tråd?^^  :P ::)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 27 juli 2019 kl. 18:00:17
Ska inte den här tråden egentligen ta och handla om Twilight filmerna?
För att Ingemar Bergman och Astrid Lindgrens filmer och sånt kan väl ha en egen tråd?^^  :P ::)

Jo, det trodde jag också när jag först upptäckte den, sen märkte jag att gstone endast läst boken och inte har någon åsikt om filmerna och hellre klagar på Fast & Furious än faktiskt diskuterar ämnet. Visst, jag kanske inte gjort något särskilt angående ämnet heller, men vad ska jag göra när jag inte sett Twilight? Jag kommenterade på vad gstone skrev och han fortsätter med att i princip fråga varför jag inte gillar något som han gillar och därifrån strävande vi oss långt ifrån ämnet. Min fråga till gstone är: varför döpa ett ämne till något som man själv inte väljer att starta diskussion om?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 17:49:06
Våld, blod, svordomar och sex är ju asnajs, speciellt om man med sex menar något i stil med humorn i American Pie.
Visst kan man ha blivit påtvingad Astrid Lindgrens verk, men det betyder inte att man gillar det. "Svensk national stolthet", vad i helvete ska det betyda? Är det inte lite som att påstå att alla amerikaner gillar American Pie eller att alla britter gillar Doctor Who eller The Beatles. Jag uppfattar Bergman som tråkig och hemsk, min familj verkar tycka detsamma.

Välidigt Knotigt exempel American Pie !

Jag  skulle säja att de vore mer pasande att fråga om alla amerikaner gillade It's a wonderful , A christmas Story, Borta med vinden elller Trollkarlen från Ox.

Dessa är mycket mer filmer som man just körknipar med Amerika.

Valade du American Pie bara för att American var i tiien.

E T hade passat bättre som en film typ man tror att amerikaner gillar.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 18:19:42
Jo, det trodde jag också när jag först upptäckte den, sen märkte jag att gstone endast läst boken och inte har någon åsikt om filmerna och hellre klagar på Fast & Furious än faktiskt diskuterar ämnet. Visst, jag kanske inte gjort något särskilt angående ämnet heller, men vad ska jag göra när jag inte sett Twilight? Jag kommenterade på vad gstone skrev och han fortsätter med att i princip fråga varför jag inte gillar något som han gillar och därifrån strävande vi oss långt ifrån ämnet. Min fråga till gstone är: varför döpa ett ämne till något som man själv inte väljer att starta diskussion om?

Jag menar inget illa.

Jag gillar inte heller Astrid Lindgren som jag sa.


Jag använda  Fast and the Furious som ett exempel på att allt man gillar inte behöver hög konst, Super djupt eller prefect.

Jag menade att man kan gilla trashiga saker melodramtiska saker som inte är så djupa eller väll skrivan.

Det var min poäng !

Jag skrev Bergman för det var det första som kom up i mitt huvud när jag tänkte på djupa, seriösa alvaliga bitae av media.

Kankse jag borde skrivt Woody Allan isället eller avänt  Clint Eastwoods filmer som en kontrast.

Jag vill bara säja att du kan gilla Ttashiga saker och inte seriös konst !

Hoppas alla fattar vad jag menar nu !


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 18:55:08
Välidigt Knotigt exempel American Pie !

Jag  skulle säja att de vore mer pasande att fråga om alla amerikaner gillade It's a wonderful , A christmas Story, Borta med vinden elller Trollkarlen från Ox.

Dessa är mycket mer filmer som man just körknipar med Amerika.

Valade du American Pie bara för att American var i tiien.

E T hade passat bättre som en film typ man tror att amerikaner gillar.

Jag tror jag använde American Pie som exempel av impuls och det att den har just American i titeln, det kändes typiskt Amerikanskt, men jag förstår att E.T. hade varit ett mer passande exempel.
Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 19:05:43
Jag menar inget illa.

Jag gillar inte heller Astrid Lindgren som jag sa.


Jag använda  Fast and the Furious som ett exempel på att allt man gillar inte behöver hög konst, Super djupt eller prefect.

Jag menade att man kan gilla trashiga saker melodramtiska saker som inte är så djupa eller väll skrivan.

Det var min poäng !

Jag skrev Bergman för det var det första som kom up i mitt huvud när jag tänkte på djupa, seriösa alvaliga bitae av media.

Kankse jag borde skrivt Woody Allan isället eller avänt  Clint Eastwoods filmer som en kontrast.

Jag vill bara säja att du kan gilla Ttashiga saker och inte seriös konst !

Hoppas alla fattar vad jag menar nu !




Borde inte ämnet vara något mer likt "Filmsmak" då? Twilight känns inte som det ämnet du försöker diskutera.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 19:11:51
Jag tror jag använde American Pie som exempel av impuls och det att den har just American i titeln, det kändes typiskt Amerikanskt, men jag förstår att E.T. hade varit ett mer passande exempel.
Borde inte ämnet vara något mer likt "Filmsmak" då? Twilight känns inte som det ämnet du försöker diskutera.

Jag vill från början bara säja att jag gillar Twilight. Men efter som jag var rädd att bli hånad tänkt jag att jag skulle skriva ett försvara av att jag gillar Twilight.

Så ingen kallade mig dum eller en idiot eller sa att jag hade dålig smak.

Jag många personer hatar Twilight en del för att dom tror att det luft att bra skit om Twilight.

En sammhälsforskare skulle kunna  säja det bror på in bygged Sexism i samhället,

Då skulle han mena att media menat för kvinnor oftast  ses som lägre eller sämre på ground patrikatet.

Tänk på hur många" seriösa film fans" som älskar att tal skit om Titanic. Bara för att Titanic är en film särklit riktade mot kvinnor och har distinkta femmina attribut.

Jag hittar inte på allt det här jag får mycket av det jag skrev från video analys av Titanic jag såg på Youtube av en utbilade och välinformerad film kritker vars videos jag brukar se.


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Folks hat mot Twilight rör dock knappast böckerna, se på filmerna och forma en åsikt kring dem om du nu ska försvara din åsikt om dem. Jag har uppfattat det som att anledningen till att folk hatar Twilight är för att de finner karaktärerna rätt så dumt skrivna, Edward är la ändå rena pedofilen egentligen, likaså Jacob från det lilla jag sett och Bella relativt korkad, författaren uppfattas relativt mesig som inte vågar döda några betydelsefulla karaktärer och slutet av serien dumt som fan, allt avslutas med en freaking drömsyn och ett hejdå, ingen fajt på riktigt eller så.
Det gör ju inte saken bättre att ett stort antal av skådisarna avskyr filmerna, Anna Kendrick ska ha sagt "fan också" när hon på nytt insåg att hon är med i dem redan i höstas, Robert Pattinson önskade att han var kvar i Harry Potter och Taylor Lautner verkar älska att driva med filmerna. Kristen Stewarts åsikt om sin medverkan känner jag inte till. Det blir nog heller inget bättre när man får veta att Fifty Shades of Gray är Twilight fan-fiction, association till något annat hatat gör hatet för de båda grejerna större.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 19:29:57
Jag vill från början bara säja att jag gillar Twilight. Men efter som jag var rädd att bli hånad tänkt jag att jag skulle skriva ett försvara av att jag gillar Twilight.

Så ingen kallade mig dum eller en idiot eller sa att jag hade dålig smak.

Jag många personer hatar Twilight en del för att dom tror att det luft att bra skit om Twilight.

En sammhälsforskare skulle kunna  säja det bror på in bygged Sexism i samhället,

Då skulle han mena att media menat för kvinnor oftast  ses som lägre eller sämre på ground patrikatet.

Tänk på hur många" seriösa film fans" som älskar att tal skit om Titanic. Bara för att Titanic är en film särklit riktade mot kvinnor och har distinkta femmina attribut.

Jag hittar inte på allt det här jag får mycket av det jag skrev från video analys av Titanic jag såg på Youtube av en utbilade och välinformerad film kritker vars videos jag brukar se.

Kritiken jag hört mot Titanic har rört vad dum Jack är som inte inser att de båda får plats på dörren, men det kanske finns mer kritik som jag inte hört
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats