Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 15 juli 2022 kl. 23:08:42
Som jag sa till Steffan så kommer det att åtgärdas. Det är inte min avsikt att sprida falsk information men ibland sker det mänskliga misstag
Det låter bra.

Ja, absolut - ingen är vi mer än människa. T.o.m. "Ovanliga dubbningar" har ju gjort misstag ibland, trots att hon verkar lägga ner väldigt mycket tid på det mesta...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2022 kl. 23:51:55
Det låter bra.

Ja, absolut - ingen är vi mer än människa. T.o.m. "Ovanliga dubbningar" har ju gjort misstag ibland, trots att hon verkar lägga ner väldigt mycket tid på det mesta...
Nu är det fixat

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 16 juli 2022 kl. 00:29:53
Nu är det fixat
Snyggt jobbat! Hur har du kunnat ordna det så snabbt? För senast jag laddade upp något till Archive.org så tog bara själva uppladdningen 4 - 5 timmar...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2022 kl. 01:39:39
Snyggt jobbat! Hur har du kunnat ordna det så snabbt? För senast jag laddade upp något till Archive.org så tog bara själva uppladdningen 4 - 5 timmar...
Det har aldrig tagit någon vidare värst lång tid för mig att ladda upp saker på archive.org aldrig behövt vänta 4 - 5 timmar ??? Det kanske beror på hur stor filen är dock.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 16 juli 2022 kl. 01:50:57
Det har aldrig tagit någon vidare värst lång tid för mig att ladda upp saker på archive.org aldrig behövt vänta 4 - 5 timmar ??? Det kanske beror på hur stor filen är dock.
För mig har det som snabbast tagit 3 timmar, och som långsammast över två dygn. Min senaste uppladdning Jan Långbens olympiska spel tog nog runt 5 timmar - då var den visserligen på 2,4 GB, så lite större än din fil, men ändå inte särskilt stor i jämförelse med många andras.

Det mest irriterande av allt är att man ganska ofta mitt under uppladdningen får meddelande att uppladdningen avbrutits med en knapp med "Resume" - och när man trycker där så återupptas inte uppladdningen utan den börjar om från början igen; så man vackert får vänta fem timmar igen - vilket är måttligt roligt om man var på 90% innan... :(

Adam Larsson

Citat från: BPS skrivet 15 juli 2022 kl. 22:46:57
Jag har försökt efterlikna de svenska creditsen som fanns på VHS-utgåvan men inte satt de på samma ställe utan nu ersätter de franska röstcredits.

Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag har gjort förändringar.
Fast helt och hållet har du inte följt VHS utgåvan med dina svenska credits.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 juli 2022 kl. 10:07:10
Fast helt och hållet har du inte följt VHS utgåvan med dina svenska credits.
Jag tycker det liknar VHS utgåvans credits väldigt mycket.

Adam Larsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 juli 2022 kl. 10:09:33
Jag tycker det liknar VHS utgåvans credits väldigt mycket.
Men BPS har också lagt till saker som inte finns med på VHS

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 juli 2022 kl. 10:09:33
Jag tycker det liknar VHS utgåvans credits väldigt mycket.
Vad gäller just dubbcredits, ja - men däremot inte övriga eftertexter eller förtexter.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2022 kl. 10:29:40
Vad gäller just dubbcredits, ja - men däremot inte övriga eftertexter eller förtexter.
Är det dåligt?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 juli 2022 kl. 10:33:20
Är det dåligt?
Det har jag aldrig sagt, jag bara konstaterade fakta. Vad man tycker om det är upp till var och en att ta ställning till.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2022 kl. 10:34:36
Det har jag aldrig sagt, jag bara konstaterade fakta. Vad man tycker om det är upp till var och en att ta ställning till.
Eftersom att jag utgick från orginalbilden så blev det så att svenska credits fick ersätta franska.

TonyTonka

Om någon har något komplett avsnitt av den gamla Simpsons-dubbningen från TV3, snälla lägg upp det på archive.org, det hade varit guld. Tror inte det kommer hända, men man kan väl få drömma. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

#568
Citat från: TonyTonka skrivet 16 juli 2022 kl. 15:46:07
Om någon har något komplett avsnitt av den gamla Simpsons-dubbningen från TV3, snälla lägg upp det på archive.org, det hade varit guld. Tror inte det kommer hända, men man kan väl få drömma. ^^

Varför vill du se simpsons dubbat ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

BPS

Citat från: BPS skrivet 15 juli 2022 kl. 21:23:24
Stort tack till Goliat som delade sin synkning, Det är tack vare honom denna uppladdningen är möjlig!

https://archive.org/details/lucky-luke-i-broderna-daltons-hamnd
Nu har jag lagt till en ny version, Goliat har varit så snäll och arbetat lite med scenen på kinesen så nu är den med igen. Ljudet är lånat från den danska dubbningen men det är inget som märks.