Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 februari 2021 kl. 11:39:26
Börjar det inte bli dags att försöka få tag på credits till Raya och den sista draken (den släpps ju på fredag nästa vecka) eller väntar ni bara tills den redan släppts?

Eftersom filmen produceras och släpps av Disney kan vi nog inte räkna med credits förrän efter premiären...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 februari 2021 kl. 12:01:45
Eftersom filmen produceras och släpps av Disney kan vi nog inte räkna med credits förrän efter premiären...

Just det... Dock lär ju credits vara utsatta både på bio och Disney+ när den släpps, så vi skulle ju kunna få dem på premiären om någon vågar betala för den.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 februari 2021 kl. 12:49:04
Just det... Dock lär ju credits vara utsatta både på bio och Disney+ när den släpps, så vi skulle ju kunna få dem på premiären om någon vågar betala för den.
Vågar?
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 26 februari 2021 kl. 11:45:43
Vågar?

Tja, "vill" kanske stämmer bättre. Jag hade väl tänkt gå och se den på bio, så om ingen annan bestämmer sig för att köpa tidig tillgång till den på Disney + kan ju lika gärna jag fota av credits om de listas.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Med risk få att låta otrevlig så vill jag säja att jag tycker v Daniel Hofverberg borde betala 250 Kr(om han har råd :-\) för att se Raya och den sista draken på Disney plus så han kan skriva av credits !!

Det är i alla fall vad jag tycker  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2021 kl. 21:23:23
Med risk få att låta otrevlig så vill jag säja att jag tycker v Daniel Hofverberg borde betala 250 Kr(om han har råd :-\) för att se Raya och den sista draken på Disney plus så han kan skriva av credits !!

Det är i alla fall vad jag tycker  :D
I den senaste trailern säger de faktiskt på bio och Disney + 5 mars

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 februari 2021 kl. 21:25:02
I den senaste trailern säger de faktiskt på bio och Disney + 5 mars

Men finns det några öppna biografer där Daniel  bor ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2021 kl. 21:27:38
Men finns det några öppna biografer där Daniel  bor ?
Vad jag vet så är Filmstadens biografer stängda.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2021 kl. 21:27:38
Men finns det några öppna biografer där Daniel  bor ?
Jag bor i Skellefteå, och här finns Svenska Bio och inte Filmstaden. Biostaden Aveny i Skellefteå (som ägs av Svenska Bio) har öppet, men i dagsläget bara på helger - sedan ett par veckor tillbaka har de börjat att ha stängt på vardagar, och bara öppet på lördagar och söndagar.

Utbudet är också minst sagt bristfälligt, där de just nu visar sex filmer varav tre är tämligen gamla. Förutom Roald Dahls Häxorna, Relic och The Marksman (som haft premiär under februari i år) består repertoaren i övrigt av Trolls 2: Världsturnén (premiär i oktober 2020), Familjen Bigfoot (premiär i oktober 2020) och Trubbel (premiär i september 2020) - alla dessa tre har nyligen släppts på DVD och Blu-Ray (förutom Trubbel som bara släppts på DVD och inte Blu-Ray), så det lär ju vara ett begränsat antal personer som vill se dessa på bio nu...

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2021 kl. 21:23:23
Med risk få att låta otrevlig så vill jag säja att jag tycker v Daniel Hofverberg borde betala 250 Kr(om han har råd :-\) för att se Raya och den sista draken på Disney plus så han kan skriva av credits !!

Det är i alla fall vad jag tycker  :D
Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra med Raya och den sista draken. Jag vill verkligen se filmen, men jag tycker ärligt talat att 250 kr är för dyrt för att få tillgång till filmen på en streamingtjänst - för de pengarna tycker jag att man borde få en digital kopia av filmen, och inte bara få tillfällig tillgång på en streamingtjänst, som kräver tillgång till Internet. :(

Som läget är just nu är jag också lite tveksam till om jag vågar se filmen på bio, i och med att smittspridningen är rekordhög i Västerbotten just nu (högst i landet i förhållande till antalet invånare, åtminstone delvis på grund av utbrottet vid Northvolts batterifabrik). :( Nog för att smittorisken förmodligen är minimal på bio, som bör vara tämligen säkert, men den blir ju ändå aldrig noll...

Frågan är också huruvida man får samma bildversion på bio och på Disney+, eller om filmen på bio har svensk bildversion och på Disney+ bara engelsk...? Man blir ju helt klart lite fundersam, när Själen bara hade engelsk bildversion fastän det finns tydliga indicier på att det har producerats en svensk bildversion...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2021 kl. 01:29:46
Jag bor i Skellefteå, och här finns Svenska Bio och inte Filmstaden. Biostaden Aveny i Skellefteå (som ägs av Svenska Bio) har öppet, men i dagsläget bara på helger - sedan ett par veckor tillbaka har de börjat att ha stängt på vardagar, och bara öppet på lördagar och söndagar.


Kan du se och recenserar  Roald Dahls Häxorna och Trolls 2: Världsturné för dubbningshemsidan  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2021 kl. 01:29:46
Jag bor i Skellefteå, och här finns Svenska Bio och inte Filmstaden. Biostaden Aveny i Skellefteå (som ägs av Svenska Bio) har öppet, men i dagsläget bara på helger - sedan ett par veckor tillbaka har de börjat att ha stängt på vardagar, och bara öppet på lördagar och söndagar.

Utbudet är också minst sagt bristfälligt, där de just nu visar sex filmer varav tre är tämligen gamla. Förutom Roald Dahls Häxorna, Relic och The Marksman (som haft premiär under februari i år) består repertoaren i övrigt av Trolls 2: Världsturnén (premiär i oktober 2020), Familjen Bigfoot (premiär i oktober 2020) och Trubbel (premiär i september 2020) - alla dessa tre har nyligen släppts på DVD och Blu-Ray (förutom Trubbel som bara släppts på DVD och inte Blu-Ray), så det lär ju vara ett begränsat antal personer som vill se dessa på bio nu...
Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra med Raya och den sista draken. Jag vill verkligen se filmen, men jag tycker ärligt talat att 250 kr är för dyrt för att få tillgång till filmen på en streamingtjänst - för de pengarna tycker jag att man borde få en digital kopia av filmen, och inte bara få tillfällig tillgång på en streamingtjänst, som kräver tillgång till Internet. :(

Som läget är just nu är jag också lite tveksam till om jag vågar se filmen på bio, i och med att smittspridningen är rekordhög i Västerbotten just nu (högst i landet i förhållande till antalet invånare, åtminstone delvis på grund av utbrottet vid Northvolts batterifabrik). :( Nog för att smittorisken förmodligen är minimal på bio, som bör vara tämligen säkert, men den blir ju ändå aldrig noll...

Frågan är också huruvida man får samma bildversion på bio och på Disney+, eller om filmen på bio har svensk bildversion och på Disney+ bara engelsk...? Man blir ju helt klart lite fundersam, när Själen bara hade engelsk bildversion fastän det finns tydliga indicier på att det har producerats en svensk bildversion...

Om du inte ser filmen, Kanske någon är snäll och skickar en rollista ändå ;D

Du kan ju fråga Disney Character Voices International, efter att filmen kommit ut , Det är väl dom du brukar få svenska credits till Disney filmer av ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2021 kl. 01:56:29
Om du inte ser filmen, Kanske någon är snäll och skickar en rollista ändå ;D

Jag planerar ju att se filmen premiärhelgen, så jag skulle gärna fota och skicka creditslista om det går för sig.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 februari 2021 kl. 02:05:27
Jag planerar ju att se filmen premiärhelgen, så jag skulle gärna fota och skicka creditslista om det går för sig.
Det skulle jag uppskatta om du kunde göra. :)

Håll gärna också ögonen öppna om filmen har svensk bildversion, och i så fall i vilken grad (översatta titlar/förtexter, textskyltar på svenska, när dubbcredits anges, o.s.v.), så att du kan berätta om det senare.

Anders M Olsson

#1978
Citat från: gstone skrivet 26 februari 2021 kl. 21:23:23
Med risk få att låta otrevlig så vill jag säja att jag tycker v Daniel Hofverberg borde betala 250 Kr(om han har råd :-\) för att se Raya och den sista draken på Disney plus så han kan skriva av credits !!

Det är i alla fall vad jag tycker  :D

Du kan ju göra det själv, och lägga upp skärmdumpar som Daniel eller någon annan kan skriva av.

Om du inte har tillgång till Disney+, eller av någon annan anledning inte kan göra det, kan du istället skänka 250 kronor till Daniel. Eller - om du inte har råd med det - skänk ett mindre belopp till Daniel som ett bidrag till avgiften.

Förmodligen kommer väl Daniel ändå förr eller senare att få creditslistan direkt från Disney.

Men har du brått så har du, och i så fall får du ju vara beredd på att bjuda till lite själv, inte bara ställa krav på Daniel och andra.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 februari 2021 kl. 07:15:40
Om du inte har tillgång till Disney+, eller av någon annan anledning inte kan göra det, kan du istället skänka 250 kronor till Daniel. Eller - om du inte har råd med det - skänk ett mindre belopp till Daniel som ett bidrag till avgiften.
Det vore uppskattat. :)

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2021 kl. 01:53:19
Kan du se och recenserar  Roald Dahls Häxorna och Trolls 2: Världsturné för dubbningshemsidan  ?
Tyvärr kommer jag inte få något recensionsexemplar på Trolls 2 - Världsturnén. :)

När ekonomin och tiden så tillåter kommer jag förmodligen att köpa filmen på Blu-Ray, och i så fall ska jag försöka ta mig tid att skriva recension. Det kommer dock inte ske än på ett tag, av den enkla anledningen att jag vanligtvis brukar undvika att köpa Blu-Ray-filmer till fullpris - det är helt enkelt lite tveksamt om det är värt 199 kr för att få tag i en film väldigt snabbt, om det inte är något man verkligen längtar efter, i och med att de flesta Blu-Ray-filmer brukar sjunka i pris relativt fort.

Jag hade hela tiden tänkt att gå och se Roald Dahls Häxorna på bio, då jag länge velat se filmen, men nu är jag som sagt lite tveksam om jag vågar gå på bio, i och med att smittspridningen är högst i landet här i Skellefteå (eller kanske Lycksele har gått om Skellefteå nu?)... :(

Trots allt måste vi alla ta vårt ansvar för att minska smittspridningen så mycket som möjligt. :)