Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

RÖSTSKÅDESPELARNA - Kickstarter

Startat av Christian Hedlund, 20 februari 2021 kl. 11:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Nu finns vår LIVESTREAM att se i efterhand!

Här firar vi framgången kring Kickstartern samt berättar vad första steget är!


https://youtu.be/f5MNIbq8peA
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Soscla

Hoppas alla har sett senaste avsnittet eller kollar på det snart! Såååå bra och mysigt! Steve och Jesper är GIGANTER. Alla som vi har sett hittills är givetvis mycket begåvade men jag tänker bara på hur extremt trevliga alla verkar!
It's so fluffy I'm gonna die!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juni 2021 kl. 21:55:47
Jag tycker att Steve Kratz beskriver Doreen Denning väldigt konstigt han säger att hon hade en amerikansk accent och när jag har hört henne tala så är inte det fallet.
Men hon kanske bryter ibland

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 19 juni 2021 kl. 20:27:13
Men hon kanske bryter ibland
Doreen Denning föddes i London och växte upp i Sverige, var skulle den amerikanska accenten/brytningen komma ifrån?

Disneyfantasten


Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2021 kl. 20:28:21
Doreen Denning föddes i London och växte upp i Sverige, var skulle den amerikanska accenten/brytningen komma ifrån?

Ja, det där med att hon bröt starkt på amerikanska är ju en miss till efterkonstruktion så det står härliga till.

Jag vet inte i vilka sammanhang du hört henne

I den handfull av TV och radiointervjuer med henne så kan man höra att hon har ett på sina håll anglifierat uttal på svenskan. Fast när hon skådespelar eller läster texter så hörs inget för då använder hon sin tränade "Dramatenröst".

Som sagt var hon född London, de språk hon kom först i kontakt med var engelska och franska (hon gick i fransk klosterskola i Hampstead) Hon var ungefär runt 10år när hon kom till Sverige. I den åldern är en person redan ganska formad i sitt sätt att tala. Sen vet man ju inte vilket språk som talades i deras hem.

Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juni 2021 kl. 21:37:41
Ja, det där med att hon bröt starkt på amerikanska är ju en miss till efterkonstruktion så det står härliga till.

Jag vet inte i vilka sammanhang du hört henne

I den handfull av TV och radiointervjuer med henne så kan man höra att hon har ett på sina håll anglifierat uttal på svenskan. Fast när hon skådespelar eller läster texter så hörs inget för då använder hon sin tränade "Dramatenröst".

Som sagt var hon född London, de språk hon kom först i kontakt med var engelska och franska (hon gick i fransk klosterskola i Hampstead) Hon var ungefär runt 10år när hon kom till Sverige. I den åldern är en person redan ganska formad i sitt sätt att tala. Sen vet man ju inte vilket språk som talades i deras hem.
Var inte Doreen Dennings far svensk?

Oscar Isaksson


Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juni 2021 kl. 21:42:54
Jo och modern vara engelska.
Så det kan vara möjligt att Doreen växt upp med svenskan också. Så att hon redan kunde tala svenska när hon flyttade hit.

Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2021 kl. 21:44:26
Så det kan vara möjligt att Doreen växt upp med svenskan också. Så att hon redan kunde tala svenska när hon flyttade hit.

Du, det har jag också funderat över men det är inget som har kommit fram direkt, bara att hon var väldigt präglad av sin brittiska uppväxt i språk och liknade. Fast visst vore det konstigt om hon inte hade fått svenskan också.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2021 kl. 20:28:21
Doreen Denning föddes i London och växte upp i Sverige, var skulle den amerikanska accenten/brytningen komma ifrån?
Då borde hon prata med brittisk brytning

jimstrom

Enda gången jag hört hennes röst är hennes lilla insats som en receptionist på flygplatsen i Tintin i Hajsjön och där har hon en tydlig brytning.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: jimstrom skrivet 19 juni 2021 kl. 23:39:29
Enda gången jag hört hennes röst är hennes lilla insats som en receptionist på flygplatsen i Tintin i Hajsjön och där har hon en tydlig brytning.
Jag har hört hennes röst som berättade på olika musiksagor och där kan jag inte höra någon brytning.

jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)