Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dr. Phil

Startat av Vize, 17 juni 2021 kl. 14:09:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vize

Dags att börja svenskdubba Dr. Phil. Tänk Annica Smedius som mamman till ett problematiskt barn. Hur hon låter när det tjafsas :D Ärligt talat tror jag det skulle bli väldigt kul. Att höra hur det bråkas och tjafsas på svenska :D

MOA

Citat från: Vize skrivet 17 juni 2021 kl. 14:09:20
Dags att börja svenskdubba Dr. Phil. Tänk Annica Smedius som mamman till ett problematiskt barn. Hur hon låter när det tjafsas :D Ärligt talat tror jag det skulle bli väldigt kul. Att höra hur det bråkas och tjafsas på svenska :D
Varför skulle man dubba Dr Phil av alla människor?

Erika

Om man nu skulle få för sig att börja dubba Dr. Phil, så skulle nog bara bli en enkel (och rekordbillig) lektordubbning. Har svårt att tro man skulle kosta på sig en riktig dubbning... 

Steffan Rudvall

#3
Citat från: Vize skrivet 17 juni 2021 kl. 14:09:20
Dags att börja svenskdubba Dr. Phil. Tänk Annica Smedius som mamman till ett problematiskt barn. Hur hon låter när det tjafsas :D Ärligt talat tror jag det skulle bli väldigt kul. Att höra hur det bråkas och tjafsas på svenska :D
Citat från: Erika skrivet 17 juni 2021 kl. 16:07:41
Om man nu skulle få för sig att börja dubba Dr. Phil, så skulle nog bara bli en enkel (och rekordbillig) lektordubbning. Har svårt att tro man skulle kosta på sig en riktig dubbning...
Det finns nog inte m&e spår...

Lilla My

Detta kan vara det dummaste jag har hört i hela mitt liv.

gstone

Jag hatar honom >:(

Han tycker man ska döda autistiska barn  :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My



Steffan Rudvall

Om den mot all förmodan skulle dubbas någon dag tror jag att Göran Berlander skulle passa som Dr. Phil.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2021 kl. 16:49:14
Det finns nog inte m&e spår...
Nej, vi kan nog vara ganska säkra på att det inte finns M&E-spår till sådana produktioner, så att det inte kan bli annat än (på sin höjd) lektordubbningar.

Generellt sett brukar ju de flesta talkshows, realityserier, dokusåpor, dokumentärer, tävlingsprogram, matlagningsprogram och liknande inte ha M&E-spår, åtminstone med undantag för speakerröster och dylikt - just för att allt som bygger på att allt ljud spelas in direkt kan ju per definition inte innehålla M&E-spår.

Vid spelfilmer är det nuförtiden inga problem, då man vanligtvis bara spelar in dialog vid inspelningsplatsen, och förlitar sig på så kallad tramp (konstruerade effektljud inspelade i studio i efterhand) för allt annat ljud - således inga problem att lägga ljudet från inspelningsplatsen (dialogen) i ett separat ljudspår, som man kan avlägsna vid dubbning och ändå ha effektljud/musik kvar.

Men den möjligheten finns ju inte vid allt som inte bygger på manus, för då kan man ju inte gärna spela in allt som inte är tal separat. Därav att det också finns ett antal lektordubbade program på Disney+ (och till viss del även Netflix) inom bland annat dokumentärer, realityserier, tävlingsprogram och liknande.

Vid talkshows som Dr. Phil handlar det ju främst om publikljud, men publiken kan ju inte gärna förvänta sig att vara helt tysta under inspelningen för att sen skratta, skrika eller applådera på begäran i efterhand...

Erika

Även om det funnits M&E-spår så skulle nog ett program som Dr. Phil bara fått en simpel lektordubbning, tvivlar åt det starkaste att man hade kostat på sig en riktig dubbning...

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2021 kl. 19:55:40
Han tycker man ska döda autistiska barn  :'( :'(

Är det verkligen sant? Källa?

Doktor Phil har för all del varit inblandad i en del skandaler, och är kanske inte världens mest sympatiska person. Men därifrån är det väldigt långt till att han skulle önska livet av barn.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 juni 2021 kl. 08:39:59
Är det verkligen sant? Källa?

Doktor Phil har för all del varit inblandad i en del skandaler, och är kanske inte världens mest sympatiska person. Men därifrån är det väldigt långt till att han skulle önska livet av barn.
Jag tänkte samma tanke. Dr. Phil verkar helt klart inte vara världens mest sympatiska person, och verkar ha väldigt starka åsikter om det mesta; plus då att han som sagt varit inblandad i en och annan skandal genom åren. Men därifrån är det trots allt ett väldigt långt kliv till att verkligen vilja döda barn...

Vize

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2021 kl. 12:36:36
Jag tänkte samma tanke. Dr. Phil verkar helt klart inte vara världens mest sympatiska person, och verkar ha väldigt starka åsikter om det mesta; plus då att han som sagt varit inblandad i en och annan skandal genom åren. Men därifrån är det trots allt ett väldigt långt kliv till att verkligen vilja döda barn...
Jo men det är ju en anledning till att det varit intressant att se hur en dubbning av Dr Phil hade låtit

Vize

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2021 kl. 12:36:36
Jag tänkte samma tanke. Dr. Phil verkar helt klart inte vara världens mest sympatiska person, och verkar ha väldigt starka åsikter om det mesta; plus då att han som sagt varit inblandad i en och annan skandal genom åren. Men därifrån är det trots allt ett väldigt långt kliv till att verkligen vilja döda barn...
Under antiken var det okej för föräldrar att avliva olydiga barn