Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Transformers på Svenska lanserar "De Primitivas Kall"

Startat av Peter, 15 november 2023 kl. 19:12:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter

Hej allesammans,

På lördag den 17:e november, på vår Youtube-kanal, släpper Transformers på Svenska avsnittet "De Primitivas Kall", som är ett gammalt Transformers-avsnitt från originalserien som visades under 80-talet.

Så denna helg, på datumet exakt 37 år efter att det visades på amerikansk TV, kommer avsnittet men nu på svenska, nyproducerat!

Så håll utkik på vår Youtube-kanal!

----
Peter

Peter

----
Peter

Peter

----
Peter


Peter

----
Peter


Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 november 2023 kl. 18:18:33Är den Daniel Hofverberg samma som @Daniel Hofverberg ?
Absolut, det är min måttligt ljuva stämma ni kan höra...

Och mig veterligen finns det bara en enda person som heter Daniel Hofverberg i Sverige, eller åtminstone finns det bara en i den publikt tillgängliga folkbokföringen (där personer med skyddad identitet och personer under 16 år är undantagna).

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 november 2023 kl. 20:35:22Får man fråga vem han spelar?
Jag spelar Primacron. :)

Jag har inte själv haft tid att se det färdiga resultatet än, men jag blev inte riktigt helt nöjd själv...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 november 2023 kl. 21:04:19Jag spelar Primacron. :)

Jag har inte själv haft tid att se det färdiga resultatet än, men jag blev inte riktigt helt nöjd själv...
Jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv, Det är lät bra och påminner lite om en knasig röst Hasse Jonsson skulle kunna ha gjort.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 november 2023 kl. 21:17:30Jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv, Det är lät bra och påminner lite om en knasig röst Hasse Jonsson skulle kunna ha gjort.
Men det är svårare än jag trodde att få till en bra inlevelse, så nu förstår jag hur tufft det måste vara för professionella dubbare. Även när jag tagit i från tårna hör jag ändå en bristande inlevelse när jag lyssnar på det i efterhand, och jag lyckades aldrig bli helt nöjd...

Men det är möjligt att det främst är jag som hör, så det är inte säkert att utomstående kommer uppleva det som lika dålig inlevelse som jag upplever det som...

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 november 2023 kl. 21:26:21Men det är svårare än jag trodde att få till en bra inlevelse, så nu förstår jag hur tufft det måste vara för professionella dubbare. Även när jag tagit i från tårna hör jag ändå en bristande inlevelse när jag lyssnar på det i efterhand, och jag lyckades aldrig bli helt nöjd...

Men det är möjligt att det främst är jag som hör, så det är inte säkert att utomstående kommer uppleva det som lika dålig inlevelse som jag upplever det som...
Tycker också att du är för hård mot dig själv - du gjorde en riktigt fin insats.

Vilket förstås även resten av gänget också gjorde. Ser även fram emot fler fandubbade avsnitt. :)

Peter

Daniel gjorde en jättebra insats - det är inte heller första gången han är med i våra projekt, men det är ett av hans mer framträdande. Men det är en kul grej och dörren står alltid öppen för fler som vill vara med och prova, vi har många avsnitt kvar som ska göras om till svenska.

För er som inte vet så jobbar jag, tillsammans med flera ur Transformers-communityt, med att dubba om Transformers G1 originalseriens tredje säsong, som aldrig fick en svensk dubb (borträknat två-tre avsnitt som ingick i G2-svängen).

Vi började med Transformers The Movie (som är en brygga mellan säsong 2 och 3) och sen har vi fortsatt, vi har också gjort några avsnitt ur Beast Wars samt det udda japanska avsnittet Scramble City.
----
Peter