Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Era egna idéer om vad Disney-filmerna ska handla om i framtiden

Startat av E, 22 januari 2019 kl. 17:21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

jag har lärt mig läxan och ring inte till polisen för du har all rätt att vara arga på mig om jag får kontakta disney med svenska medarbetare som kan läsa brevet och översätta åt det på nåt sätt så att de får skapa en ny uppföljare av mulan med mina egna ideer om du inte förlåter mig så tänker jag skapa ett forum till några som är som jag som har önskemål och gillar antropomofiska och civiliserade djur som ii kung fu panda.nu får jag leva resten av mitt liv i en tekanna där jag är drakanden som kan uppfylla finnarens önskningar.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 29 november 2020 kl. 00:23:08
Aladdin 4: Äktenskapstvisten

Aladdin och Jasmine har precis bråkat för att Aladdin har kommit hem sent på kvällarna, på andra sidan stan har Esmeralda zigenarflickan flyttat in och Jasmine börjar få sina misstankar. Jasmine och Aladdin hade nämligen råkat träffa på Esmeralda på Bazaren...

De såg ut så här:


Esmeralda är ju redan gift och har barn!

clara liljeberg

nu förvandlar jag till drakanden inuti tekannan där jag reser till andra världar där det fanns djurversioner av de som t ex att peter parker är en gris och hulken till en kanin och wonder women till en valross där jag kan uppfylla djurfinnarens önskningar.

Disneyfantasten


MOA


Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2021 kl. 12:37:08
Då blir denna filmidé mer osannolik

Men framförallt för att Aladdin och Ringaren i Notre Dame är helt olika filmer och utspelar sig på helt olika platser i världen och kanske t.o.m. är från helt olika tidsepok!

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2021 kl. 12:38:48
Men framförallt för att Aladdin och Ringaren i Notre Dame är helt olika filmer och utspelar sig på helt olika platser i världen och kanske t.o.m. är från helt olika tidsepok!
Det du säger har dock inte hindrat Descendants franchisen.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 juli 2021 kl. 12:50:29
Det du säger har dock inte hindrat Descendants franchisen.

Som är en påhittig spinoff!

Sen har det heller inte hindrat Hos Musse som fungerar utomordentligt!  :)

Erika

#218
Citat från: clara liljeberg skrivet 20 juli 2021 kl. 11:04:58
nu har jag lärt mig läxan så du behöver inte ringa till polisen för den är bara tecknat så man får hitta på precis vad som helst och jag vill att disney skapar en handritad drakkärlekssaga där draktjejen jenny blir störtkär i mushu som var stiligare än nånsin och att kinas invånare är djur istället för människor där vakterna var noshörningar och mulan och shang blir svanar och prinsessorna i kejsarens palats var tranor för tranor är bra på kung fu och att det får plats med palace pets så nu tänker jag skapa ett nytt forum där det bara är folk som jag som är trött på människor kan skriva mina inlägg och nu tänker jag leva livet som drakande i en magisk tekanna om du inte kollade på zootropolis som kan komma på bättre tankar. :'( :'(

Men du kan ju alltid skriva och teckna den själv! Visserligen blir det "bara" en s.k. fan-fic alt. fan-serie, men ändå!

---

Sitter och funderar på vad som skulle kunna fungera som en Disney-klassiker... Spöket på Canterville av Oscar Wilde, kanske? Visserligen har Disney redan varit och nosat på den i form av en serie som fanns med i en KA-pocket för ett gäng år sedan. Tror det ska även finnas en spelfilm som Disney legat bakom, men jag tänkte mig en animerad film.

Sedan kom jag även att tänka på den klassiska serien Alverfolket av Wendy och Richard Pini, fast den skulle nog inte passa som en Disney-film... 

Folksagan Katarina Nötknäppare (finns bl. a. en skotsk variant, men även en nordisk) har jag tjatat om tidigare, men den skulle passa finfint som en Disney-klassiker! Även isländska folksagan Prins Lini skulle passa som en Disney-klassiker. 

clara liljeberg

nu när jag har ina magiska krafter så borde jag ändra på den så att det blir djur istället för människor.och har jag inte redan sagt att jag tänket starta forumet för några som tycker samma saker som jag som gillar civiliserade djur som talar och tänker som människor.

MOA

Citat från: clara liljeberg skrivet 20 juli 2021 kl. 17:35:29
nu när jag har ina magiska krafter så borde jag ändra på den så att det blir djur istället för människor.och har jag inte redan sagt att jag tänket starta forumet för några som tycker samma saker som jag som gillar civiliserade djur som talar och tänker som människor.
Roll With It

Elios

Jag har en perfekt idé! Hade varit kul om man hade kunnat göra nåt liknande som Hos Musse men inte så att det är en slags jätte stor pub för där alla ska titta på film utan att det blir som en spännande handling där många inom Disney världen går ihop med varandra för att stoppa några av skurkarna. Det hade varit jävligt ballt.  ;D

Marcusen

Citat från: Elios skrivet 21 juli 2021 kl. 16:18:59
Jag har en perfekt idé! Hade varit kul om man hade kunnat göra nåt liknande som Hos Musse men inte så att det är en slags jätte stor pub för där alla ska titta på film utan att det blir som en spännande handling där många inom Disney världen går ihop med varandra för att stoppa några av skurkarna. Det hade varit jävligt ballt.  ;D
Så du menar alltså Disney Infinity eller typ Kingdom Hearts?

clara liljeberg

nu tänker jag starta eget forum där bara några är som jag som gillar antropomorfiska djur som kung fu panda och tänker skriva till disney som kanske kan svenska i nån avdelning där de gör filmer där prinsessorna är djur t ex vaiana som katt,anna och elsa som uttrar,raya som elefant,mirabel som papegoja,snövit till en pingvin,törnrosa till sköldpadda,styvmodern och styvsystrar till paddor,belle till en uggla,plumette till en påfågel,ariel till katt eller anka,poncahontas till örn eller uggla,rapunsel till vilken fågel som helst,askungen till en ko,jasmine till en gris,anden till ett vårtsvin enligt ett avsnitt ur timon och pumbaa om vårtsvinsversioner i sagorna,merida till en björn,tiana till några djur som kan lägga ägg än groda och mulan till svan istället för människor och om disney går med på mina ideer så gör de det och kanske till slut göra den nya mulan-uppföljaren där befolkningen är djur istället för människor och att den svarta draktjejen jenny blir störtkär i mushu som kanske var ett besatt fan eftersom hon kanske såg mushu drar trästubben till att göra en skulptur för den kommande drakfestivalen.då är det farväl till er för denna gång.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 24 juli 2021 kl. 22:41:19
nu tänker jag starta eget forum där bara några är som jag som gillar antropomorfiska djur som kung fu panda och tänker skriva till disney som kanske kan svenska i nån avdelning där de gör filmer där prinsessorna är djur t ex vaiana som katt,anna och elsa som uttrar,raya som elefant,mirabel som papegoja,snövit till en pingvin,törnrosa till sköldpadda,styvmodern och styvsystrar till paddor,belle till en uggla,plumette till en påfågel,ariel till katt eller anka,poncahontas till örn eller uggla,rapunsel till vilken fågel som helst,askungen till en ko,jasmine till en gris,anden till ett vårtsvin enligt ett avsnitt ur timon och pumbaa om vårtsvinsversioner i sagorna,merida till en björn,tiana till några djur som kan lägga ägg än groda och mulan till svan istället för människor och om disney går med på mina ideer så gör de det och kanske till slut göra den nya mulan-uppföljaren där befolkningen är djur istället för människor och att den svarta draktjejen jenny blir störtkär i mushu som kanske var ett besatt fan eftersom hon kanske såg mushu drar trästubben till att göra en skulptur för den kommande drakfestivalen.då är det farväl till er för denna gång.

Skulle det inte vara bättre om Snövit, Askungen och Törnrosa alla tre var sångfåglar? (jag menar, alla tre har ju fågelvänner plus att Törnrosa har en så förtrollande sångröst som hörs i fjärran, både Snövit och Törnrosa kan kommunicera med fåglarna genom att vokalisera)