Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hos Musse

Startat av TonyTonka, 14 januari 2009 kl. 16:59:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2021 kl. 21:32:21
Själv tycker jag att Disney+ har ett stort och brett utbud, och redan nu finns ju mängder av filmer och serier som aldrig släppts på DVD. :)

Visst är det en del som saknas, och jag hoppas också att Hos Musse dyker upp där snart - men redan nu finns det helt klart mycket på tjänsten, och tillräckligt för att hålla sig sysselsatt i flera månader framåt...

Tittar du på Disney Plus ?



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg


Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2021 kl. 21:32:21
Själv tycker jag att Disney+ har ett stort och brett utbud, och redan nu finns ju mängder av filmer och serier som aldrig släppts på DVD. :)

Visst är det en del som saknas, och jag hoppas också att Hos Musse dyker upp där snart - men redan nu finns det helt klart mycket på tjänsten, och tillräckligt för att hålla sig sysselsatt i flera månader framåt...
Hoppas men dom tar sin tid på det. Nästan ett halvår har gått nu och dom har ännu inte lagt till dom serierna.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2021 kl. 21:32:21
Själv tycker jag att Disney+ har ett stort och brett utbud, och redan nu finns ju mängder av filmer och serier som aldrig släppts på DVD. :)

Ja, jag håller helt med, men om jag nu ska vara lite kritisk tycker jag att det nya som har lagts till på  Disney+ de senaste månaderna har varit alldeles för lite traditionellt Disney-material och alldeles för mycket fokus på "vuxensidan", d.v.s. Star, National Geographic m.m.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2021 kl. 21:32:21
Visst är det en del som saknas, och jag hoppas också att Hos Musse dyker upp där snart - men redan nu finns det helt klart mycket på tjänsten, och tillräckligt för att hålla sig sysselsatt i flera månader framåt...

Ja, det skulle vara väldigt trevligt att se Hos Musse på Disney+!

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 juli 2021 kl. 22:37:02
Ja, jag håller helt med, men om jag nu ska vara lite kritisk tycker jag att det nya som har lagts till på  Disney+ de senaste månaderna har varit alldeles för lite traditionellt Disney-material och alldeles för mycket fokus på "vuxensidan", d.v.s. Star, National Geographic m.m.
Det har onekligen varit lite stort fokus på Star de senaste månaderna, men det kan man väl åtminstone delvis förklara med att det är en ny "avdelning" och som behövde utökas snabbt för att faktiskt tillföra något.

Även där finns det dock en del guldkorn, även fast jag också hade föredragit en jämnare fördelning mellan olika målgrupper. Förhoppningsvis är det här bara en tillfällighet just nu, för att få till ett hyfsat utbud på Star, så att de fokuserar på lite mer traditionellt Disney-material framöver...

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 juli 2021 kl. 09:16:17
Hoppas men dom tar sin tid på det. Nästan ett halvår har gått nu och dom har ännu inte lagt till dom serierna.
Sant, men å andra sidan har mycket annat bra tillkommit senaste halvåret.

Men jag hoppas som sagt också att Hos Musse dyker upp, men jag misstänker att Disney kanske sparar på det för att bättre planera in när de ska "slösa" de pengarna, då det nog kommer kosta en hyfsad slant att utöka rättigheterna till alla världens dubbningar för att innefatta streaming (under förutsättning att det är samma situation i alla andra länder som i Sverige/Norge/Danmark).

clara liljeberg

jag hoppas några i disneyania får lägga till avsnittsbeskrivningar i hos musse.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2021 kl. 23:59:57
Det har onekligen varit lite stort fokus på Star de senaste månaderna, men det kan man väl åtminstone delvis förklara med att det är en ny "avdelning" och som behövde utökas snabbt för att faktiskt tillföra något.

Även där finns det dock en del guldkorn, även fast jag också hade föredragit en jämnare fördelning mellan olika målgrupper. Förhoppningsvis är det här bara en tillfällighet just nu, för att få till ett hyfsat utbud på Star, så att de fokuserar på lite mer traditionellt Disney-material framöver...
Sant, men å andra sidan har mycket annat bra tillkommit senaste halvåret.

Men jag hoppas som sagt också att Hos Musse dyker upp, men jag misstänker att Disney kanske sparar på det för att bättre planera in när de ska "slösa" de pengarna, då det nog kommer kosta en hyfsad slant att utöka rättigheterna till alla världens dubbningar för att innefatta streaming (under förutsättning att det är samma situation i alla andra länder som i Sverige/Norge/Danmark).
Hur kan dom slösa på det? Om man tänker på set så är fet som en tidslinje, ducktales, quack pack, långbens galna gäng, hos Musse, Jane långben, en långben film osv.... har ni märkt att man kan räkna det som en tidslinje? Alla karaktärer växer och Max t.e.x är en chaufför som jobbar med sin far med Musse hos Musse osv, dom la ju också ett avsnitt där roxane var med honom. Säg om nånting saknas.

clara liljeberg

om jag skriver till svt om de tänker lägga upp det på svt och om det inte funkar då blir det dvd med bonusmaterial med recept och pysselhörna.adjö för alltid och evighet.och kanske gör ett annat avsnitt där mushus föräldrar är med och kanske förväntas att föräldrarna skulle ha en draksvärdotter så att föräldrarna kunde bli farmor och farfar till sina barnbarn och det var jenny.nu är det verkligen hej då på riktigt för den här gången.

Steffan Rudvall


TonyTonka

Jag kollar just nu igenom alla avsnitt av Hos Musse som finns på youtube för att identifiera fler röster, och upptäckte att Klarabella har en helt annan röst i ett avsnitt, någon som vet vem det är? Hon låter väldigt bekant.  ???

Edit: Jag såg mer av avsnittet nu, och det rör sig bara om Klarabellas första repliker, i resten av avsnittet är det Anna Norberg som vanligt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Kan även bidra med följande:

Mårten Gås - Gunnar Uddén (endast läten)
Butter - Anders Öjebo (i ett avsnitt, Niclas Ekholm i resten)
Hjärter Kung - Bertil Engh

Sedan spelas Kajsa av en annan skådespelare i vissa avsnitt, gissningsvis Åsa Jonsson.

Sedan är jag också ganska säker på Frank Ådahl faktiskt gör Simbas röst i vissa avsnitt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 28 juni 2021 kl. 15:39:13
Varför finns inte den här serien tillgänglig på streaming service eller på youtube? Vet för ett tag sen då fanns säsong 1 & 2 på youtube. Dom hade efter ett tag tagit bort avsnitt 3 & 5 från säsong 2 så då fanns det bara 24 ut av 26 avsnitt kvar tills hela listan blev borttagen.
Det finns många avsnitt på den här kanalen https://www.youtube.com/channel/UC6qSYOVP5RlsdaeOZB1cweQ

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet  4 januari 2022 kl. 19:15:38
Jag kollar just nu igenom alla avsnitt av Hos Musse som finns på youtube för att identifiera fler röster, och upptäckte att Klarabella har en helt annan röst i ett avsnitt, någon som vet vem det är? Hon låter väldigt bekant.  ???

Edit: Jag såg mer av avsnittet nu, och det rör sig bara om Klarabellas första repliker, i resten av avsnittet är det Anna Norberg som vanligt.

Låter som Jenny Wåhlander tycker jag.  :)

Alexander


TonyTonka

Citat från: Alexander skrivet  4 januari 2022 kl. 23:03:51
Låter som Jenny Wåhlander tycker jag.  :)

Jag tyckte det lät som Isabelle Moreau, men det är möjligt att du har rätt. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D