Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2019 kl. 22:03:05
Det är viktigt att skilja mellan lågbudget-uppföljare som görs av DisneyToon Studios (Lejonkungen 2, Djungelboken 2, Jafars Återkomst, Peter Pan 2, Den Lilla Sjöjungfrun 2, ect.) som är exklusivt producerade för hemvideoformat och högbudget-uppföljare producerade av Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios (Pixar-uppföljare, Bernard och Bianca i Australien, Röjar-Ralf Kraschar Internet, Frost 2), som är mer genomarbetade...

(hos Bernard och Bianca och framförallt Nalle Puh så föredrar jag faktiskt uppföljarna, men för det mesta tycker jag att originalfilmerna är bättre)

Själv har jag ingenting emot uppföljare, många av dem är bra, de är inte så farliga för de berättar bara nya historier!
(men Pocahontas 2 är den värsta av alla, då Pocahontas inte alls blir ihop med John Smith som det är tänkt, även om filmen bygger på verkligheten så känns det ändå onödigt att göra såhär!)

Däremot avskyr jag Disneys nya remake-filmer, särskilt Djungelboken (2016) och Lejonkungen (2019) som nästan bara består av datorteknik! (de klår ju t.o.m. Pocahontas 2) Jag är så trött på det här! Hoppas att de slutar med det efter 2022! (dessutom så har Djungelboken använt tre utdöda arter; Grottbjörn, Gigantopithecus och Titanboa! Jag förstår inte hur filmens regissör kunnat ha sådana idéer om det godkändes av filmbolaget! De arterna har ju varit utdöda i tusentals år!) Inga fler remakes! Det räcker!
(de tecknade är tidslösa och roligare och har minnesvärda sånger! Att göra remake-filmer förstör allt som är bra och spännande med såväl karaktärerna som filmernas sätt! Karaktärerna blir helt förstörda! Dessa remakes är enorma problem enligt min åsikt!)

Har inte sett Aladdin (2019) ännu, men Will Smith passar inte som Anden, det är svårt att fylla Robin Williams (och Dan Ekborgs) skor! Hos Skönheten och Odjuret (2017) så tycker jag att Odjuret och föremålen ser fula ut!

Spelfilmerna har mörkare ton än de tecknade som är helt tidslösa!

Dumbo (2019) var faktiskt bra tycker jag, då den inte är någon regelrätt nyfilmatisering (men 101 Dalmatiner (1996) och 102 Dalmatiner (2000) var faktiskt bättre)

Maleficent (2014) och Berättelsen om Askungen (2015) är helt okej...

Tim Burton's Alice i Underlandet är inte så dålig, men på några ställen känns den gräslig...

Jag hoppas iallafall verkligen på både Zootropolis 2 och möjligen rentav även Zootropolis 3! (för jag älskar verkligen Zootropolis) Det är spännande att se fortsättning på karaktäerer!  :)

Jag föredrar utan tvekan uppföljare framför remake-filmer!

Men nu kommer vi lite utanför ämnet! Jag ser som sagt grymt framemot Frost 2! Filmen har premiär juldagen, men jag lär inte kunna se den förrän i januari, dels för att det är överbefolkat under premiären och dels för att Disney inte lär lämna ut uppgifter om creditlistan förrän under januari...

Bli inte arg snälla. Men jag tar hellre 20 mer live action remakes än en ända animerad uppföljare till.

Det är kul att se hur dom gör om filmerna i live action.

Men dom borde verkligen börjar göra nya berättelser i animation.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 22:14:37
Disney och Pixar brukade bry sig om konsten med.

Det gör de nu också. Disney är otroligt ambigösa i vad de gör, titta på hur mycket arbete och research som ligger bakom deras orginalfilmer så ser du det. Bara för att de väljer att satsa på filmer de vet de kommer tjäna på betyder inte det att de inte gör orginalfilmer med otroligt mycket hjärta i samtidigt. Disney är ett enormt stort företag, de har råd att satsa både på kvalité och lönsamhet.

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 22:14:37
Säjer att Disney är så himla snåla att dom inte kan göra en enda film som inte är säkra på kommer bli en hit ?

Har inget med snålhet att göra. De tjänar nog lika mycket som de sedan lägger på att göra nya filmer. Allt Disney gör kostar ofantliga summor. De måste också kunna hålla allt rullande. Ingen studio tjänar på att göra två riktigt stora filmer och sedan livnära sig endast på vad dessa får in.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 22:28:26
Bli inte arg snälla. Men jag tar hellre 20 mer live action remakes än en ända animerad uppföljare till.

Det är kul att se hur dom gör om filmerna i live action.

Men dom borde verkligen börjar göra nya berättelser i animation.

Jag håller med om att det är intressant med nya berättelser i animering! (Pixar kommer att släppa både Frampt och Soul nästa år)

Själv tar jag hellre över 40 uppföljare än en enda remake-film till! (och ändå har Disney kvar minst 10 eller fler remake-filmer att släppa)

(en del av dem kan fungera, men det hos de som nästan saknar mänskliga detaljer, såsom Lejonkungen, lär det inte kunna bli något annat än dömt att misslyckas! De som har prinsessor/hjältinnor är okej! Dumbo fungerar då de flesta ledande karaktärerna är människor och inga djur där talar!)

Jag tycker dock att Disney borde återgå till originella spelfilmer!

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 22:14:37
Disney och Pixar brukade bry sig om konsten med.

Jag önskar verkligen att Walt Disney Animation studios gjord tio orginal filmer mellan varje uppföljare.

Får dom inte in nog med Pengar alla Marvel filmer Live Action Remakes och Star Wars filmerna ?

Dom måsta ofantligt mycket pengar vid det här laget. 

Säjer att Disney är så himla snåla att dom inte kan göra en enda film som inte är säkra på kommer bli en hit ?

Driver Joakim von Anka studion nu eller Mr Burns ?

Och om du vill ha en film med en inbyggde publik.

Ta någon jätte populär bok göt en animerad film av den !

Disney samt Pixar bryr sig fortfarande om konsten, animationen de gör är ju otrolig. Det släpps ju inte bara uppföljare, men Pixar gör fler originalfilmer än Disney själva nu för tiden. Pengarna Disney drar in på Marvel och Star Wars-filmer går till sina respektive studior, Marvel Studios får pengarna för nästan alla Marvel-filmer, Sony får dock pengarna för Spider-Man och LucasFilm får väl pengarna för Star Wars. Disney tjänar bra med pengar på allt de gör, de har väl flera projekt att välja mellan och väljer nog oftast det som de tror flest kommer att betala för att se på, en bokadaption kostar ju ytterligare lite pengar att få rättigheterna till att göra, men de skulle säkert kunna adaptera Percy Jackson med tanke på att de äger rättigheterna att distributera böckerna, åtminstone i USA. De har ju dessutom nyss köpt FOX vilket kostade en hel del pengar.

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2019 kl. 22:29:27
Det gör de nu också. Disney är otroligt ambigösa i vad de gör, titta på hur mycket arbete och research som ligger bakom deras orginalfilmer så ser du det. Bara för att de väljer att satsa på filmer de vet de kommer tjäna på betyder inte det att de inte gör orginalfilmer med otroligt mycket hjärta i samtidigt. Disney är ett enormt stort företag, de har råd att satsa både på kvalité och lönsamhet.

Har inget med snålhet att göra. De tjänar nog lika mycket som de sedan lägger på att göra nya filmer. Allt Disney gör kostar ofantliga summor. De måste också kunna hålla allt rullande. Ingen studio tjänar på att göra två riktigt stora filmer och sedan livnära sig endast på vad dessa får in.

Lilla My har rätt
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag förstår inte är alla ni här bara helt okej med att Disney och Pixar nästan bara gör uppföljare nu ?

Jag kan knappt tror vad jag läser ?

Betalar Disney för att sprida propaganda för dom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 23:30:43
Jag förstår inte är alla ni här bara helt okej med att Disney och Pixar nästan bara gör uppföljare nu ?

Jag kan knappt tror vad jag läser ?

Betalar Disney för att sprida propaganda för dom ?

De gör ju inte bara uppföljare, de kommer också att göra originella filmer!  :) (som jag skrivit tidigare så kommer både Framåt (Onward) och Soul att släppas av Pixar nästa år)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 23:30:43
Jag förstår inte är alla ni här bara helt okej med att Disney och Pixar nästan bara gör uppföljare nu ?

Jag kan knappt tror vad jag läser ?

Betalar Disney för att sprida propaganda för dom ?

Disney vet vad som säljer, originalfilmer överlåter de till Pixar så att de själva kan bygga upp franchises. Det här har inget med propaganda att göra, jag tror att det är du som inte har koll på hur Disney opererar. De senaste "originalfilmerna" Disney gjorde var ju egentligen bokadaptioner, men det gick ju inget vidare för dem, så varför skulle de våga sig på det igen om det inte finns särskilt stor chans för vinst där? Som sagt vet Disney vad som säljer. Live Action är inne just nu så Disney gör Live Action-adaptioner av sina klassiker för att de vet att de flesta av dem kommer sälja bra.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 23:42:34
Disney vet vad som säljer, originalfilmer överlåter de till Pixar så att de själva kan bygga upp franchises. Det här har inget med propaganda att göra, jag tror att det är du som inte har koll på hur Disney opererar. De senaste "originalfilmerna" Disney gjorde var ju egentligen bokadaptioner, men det gick ju inget vidare för dem, så varför skulle de våga sig på det igen om det inte finns särskilt stor chans för vinst där? Som sagt vet Disney vad som säljer. Live Action är inne just nu så Disney gör Live Action-adaptioner av sina klassiker för att de vet att de flesta av dem kommer sälja bra.

Borde ingen protestera mot det ? Bolag ska inte bara bryr sig om pengar. Det oetisk och grigt .

Någon borde göra något !

Och jag är rätt säker på att bolaget som äger Marvel studios knappast kan ha ont om pengar och vara för fattiga ör ta risker !

Vet du hur galet mycket pengar varenda Marvel fim dra in ? !!!

Kometerna i den här tråd börja låta som skämt eller propaganda för Disney. Kanske lite av båda. Hur mycket bettlar Disney er ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#53
Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 00:04:58
Borde ingen protestera mot det ? Bolag ska inte bara bryr sig om pengar. Det oetisk och grigt .

Någon borde göra något !

Och jag är rätt säker på att bolaget som äger Marvel studios knappast kan ha ont om pengar och vara för fattiga ör ta risker !

Vet du hur galet mycket pengar varenda Marvel fim dra in ? !!!

Kometerna i den här tråd börja låta som skämt eller propaganda för Disney. Kanske lite av båda. Hur mycket bettlar Disney er ?

Hur många gånger ska jag behöva säga att Disney inte får pengarna för Marvels filmer, de pengarna får Marvel Studios. Detta har jag nu sagt tre gånger och börjar fan undra hur många gånger till det behöver sägas innan du förstår.
Disney ger oss underhållning, för att fortsätta med det behöver de pengar och de tjänar mer på pengar på tidigare kända varumärken än originalfilmer nu för tiden och dessutom kanske inte de som försöker sälja in sina filmidéer har idéer som Disney vill köpa. Sen när är det oetiskt för företag att vilja tjäna pengar? Det är fan så industrier funkar, sörru. Visst skulle de kunna göra något vågat och det har de flera gånger gjort, de tar dock och gör det steg för steg, lite i taget. Pixar gör originalfilmer och Disney gör fler uppföljare numera, så verkar det vara fördelat.
Förresten, har du hört talas om uttrycket "if it ain't broke, don't fix it"? Det verkar funka. Ta och jämför inkomsten på Disneys uppföljare och remakes och jämför dem med deras senare eller någon annan studios originalfilmer, där ser du med störst sannolikhet vad Disney är rädda för, förlust, precis som alla andra.
Att du tror att vi sprider propaganda är ju rena skämtet.

PS: Jag skojade...




Inte
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 juli 2019 kl. 00:27:20
Hur många gånger ska jag behöva säga att Disney inte får pengarna för Marvels filmer, de pengarna får Marvel Studios. Detta har jag nu sagt tre gånger och börjar fan undra hur många gånger till det behöver sägas innan du förstår.
Disney ger oss underhållning, för att fortsätta med det behöver de pengar och de tjänar mer på pengar på tidigare kända varumärken än originalfilmer nu för tiden och dessutom kanske inte de som försöker sälja in sina filmidéer har idéer som Disney vill köpa. Sen när är det oetiskt för företag att vilja tjäna pengar? Det är fan så industrier funkar, sörru. Visst skulle de kunna göra något vågat och det har de flera gånger gjort, de tar dock och gör det steg för steg, lite i taget. Pixar gör originalfilmer och Disney gör fler uppföljare numera, så verkar det vara fördelat.
Förresten, har du hört talas om uttrycket "if it ain't broke, don't fix it"? Det verkar funka. Ta och jämför inkomsten på Disneys uppföljare och remakes och jämför dem med deras senare eller någon annan studios originalfilmer, där ser du med störst sannolikhet vad Disney är rädda för, förlust, precis som alla andra.
Att du tror att vi sprider propaganda är ju rena skämtet.

PS: Jag skojade...




Inte

Du är otrevlig mot mig !

Disney är Marvel ! Marvel pengar är Disneys pengar.

Varföt skulle jag tror att du kan något hur filmindustrin funkar ?


Är du är för vara Disneys lilla   submissive föt avända en sec trem.

Du bara skriv masa propaganda för Disney och blir arg när folk har kritik mot dom.

Ska inte bolag hållas ansvariga för vad dom gör.

Du bara sitter här och hyllar girighet och comicalism medan konst dör omkring dig.

Det här är INTE vad Walt skulle ha velat och Walt gjotd aldrig en uppföljare någonsin.

Det är allmänt känt att Walt Disney förkastad idéen av uppföljare.

Han gjord en uppföljare tidigt i studions historia och insåg efter det att det inte var något han vill göra igen. Han såg ner på idéen.

Så det känns extremt respektlöst mot Walt.

Och han skapade företaget och hans namn i i företags namn. Bolaget heter WALT Disney Pictures!!

Borde ma då inte ha respekt för själva Walt God Dam Disney !

Walt var inte bara en smart affärsman.

Han var en konstnär och visionär.

Han såg det han gjord som konst inte bara som ert sätt art tjäna pengar.


På många sätt var Walt Disney som Jesus en stor man med stora drömma som spred glädje förändrad världen för alltid med det han åska kom i livet och spred moraliska lärdomar.

Men inte lika dräkt som
Jesus. Han väved in don i Filmer.

It's A small World  i Disneyland visar också att han trode på en
Enad värld.

Walt hade en vision om hur världen skulle vara och folk skulle agera.

Om Walt's idéer om hur skulle se ut var hur världen såg ut skulle vi leva en utopi.

Walt Disney har gjord mer bra saker för världen än Gandhi och hade mycket bättre åsikter än Gandhi med.



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Det hade väl dem kunnat enats om vem som skulle producera uppföljare osv.  :P

E

Kan vi snälla fokusera på FROST 2 i detta ämne, det känns som att tusen trådar har gått off topic dom senaste dagarna

Hursomhelst: Jag kanske ska se Frost 2 tillsammans med en tjej i min klass som jag är kär i❤️, vi får se om det blir av

Lilla My

Disney var också affärsman och en jävligt bra sådan, och gjorde vad som krävdes för att hålla sitt företag flytande. Han gjorde ju inte propaganda-filmer under andra världskriget för att han ville direkt.

Tror Walt absolut hade stöttat idén med uppföljare om det ligger hjärta och tanke bakom, som med Frost.

Simon Axelsson

Tänkte skriva ett svar åt gstone, men jag får väl antingen hitta ett mer passande ämne att skriva det i eller bara skicka det direkt till honom. Om någon är intresserad av svaret får ni gärna "höra av er".

Ja, just det, Frost 2. Animationen ser utmärkt ut, filmen verkar bättre än föregångaren som förstördes för mig när min syster överspelade den när vi var ute med båten, otroligt irriterande att behöva höra "slå dig loss, slå dig fri" typ två gånger per kväll. Jag vill gärna se mer av filmens story, vet ju inte särskilt mycket om den än så länge, vill gärna höra någon låt också. Har de åkt till Kanada, men tanke på löven alltså? Varför finns det ingen svensk text eller dubb till Disneys senaste trailers på deras svenska Youtube-kanal?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

För många mainstream media personer idag lägger fokus på Walt som en affärsman och captitaist.


Men många glömer att han var också konstnär. Innovatör och visionär.

Han hade många ider om hur man kounde göra en bättee fram tid för mänskligheten.

Därför bygged han tomorrowland och det är därför  epcot I Florida finns.

Jag gillar Walt Disney mer än Ghandi.

Och mer än Malcom X

Jag är osäker på hur det är med Jesus.

Vi vet egentligen välidigt lite fakta om hur Jesus va och vad han gjord.

Förlåt om jag förolämpade någon kristen.

Det var inte min åsikt.


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.