Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 17:02:01
För många mainstream media personer idag lägger fokus på Walt som en affärsman och captitaist.


Men många glömer att han var också konstnär. Innovatör och visionär.

Han hade många ider om hur man kounde göra en bättee fram tid för mänskligheten.

Därför bygged han tomorrowland och det är därför  epcot I Florida finns.

Jag gillar Walt Disney mer än Ghandi.

Och mer än Malcom X

Jag är osäker på hur det är med Jesus.

Vi vet egentligen välidigt lite fakta om hur Jesus va och vad han gjord.

Förlåt om jag förolämpade någon kristen.

Det var inte min åsikt.
Vad har detta med Frost 2 att göra ???

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 juli 2019 kl. 17:04:03
Vad har detta med Frost 2 att göra ???

Förlåt gick lite off topic.

Jag kan göra det ibland. 

Jag ber om ursäkt !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Min poäng är att efter det är allmänhet känt att Walt inte gillade ide med uppföljares.

Tycker jag det finns all anledning att i fråga att studio gör så många nu.


Någon slags respekt borde man ha för mannen som skapade bolaget !

Men Frost 2 kommer nog bli trevlig. Jag hoppas vi har en ren skurk och inte någon som avslöjas i slutet som en twist,

Men jag hoppas Frost 2 blir Walt Disney Animation Studios sista uppföljare på ett tag. Kankse  typ 7 år eller så.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 17:10:42
Men Frost 2 kommer nog bli trevlig. Jag hoppas vi har en ren skurk och inte någon som avslöjas i slutet som en twist,

Jag tror också att Frost 2 kommer att bli bra utan tvekan!  :) (precis som du hoppas jag att det inte blir fler "gömda skurkar" på länge, som det varit lite för många av i rad på senare år, efter både första Röjar-Ralf, första Frost, Big Hero 6, Zootropolis, Coco och Superhjältarna 2)

Jag har som sagt höga förväntningar med denna film...

Disneyfantasten

I skrivande stund gissar jag att de redan har påbörjat rollbesättningen för filmen inför den svenska biopremiären...

Disneyfantasten

En sak som jag inte förstår är varför Jennifer Lee (som var Drottning Iduna i första filmen) bytts ut mot Evan Rachel Wood i 2an, för enligt min sökning lever Jennifer Lee fortfarande, plus att hon är 16 år yngre än Evan Rachel Wood (Jennifer är född 1971 och Evan är född 1987)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 augusti 2019 kl. 23:14:41
En sak som jag inte förstår är varför Jennifer Lee (som var Drottning Iduna i första filmen) bytts ut mot Evan Rachel Wood i 2an, för enligt min sökning lever Jennifer Lee fortfarande, plus att hon är 16 år yngre än Evan Rachel Wood (Jennifer är född 1971 och Evan är född 1987)

Evan är väl bättre som röst och Jennifer kanske inte har tid? Inte vet jag, de kanske vill ha större skådisar?

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 augusti 2019 kl. 22:58:34
I skrivande stund gissar jag att de redan har påbörjat rollbesättningen för filmen inför den svenska biopremiären...

Vilka tror du kommer dubba de nya karaktärerna? Antar att de som medverkade i förra filmens dubbning återvänder.



"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 augusti 2019 kl. 23:17:49
Vilka tror du kommer dubba de nya karaktärerna? Antar att de som medverkade i förra filmens dubbning återvänder.

Jag skulle också tro att skådespelarna från originalfilmen återkommer i den svenska dubbningen...

Hittills har bara EN ny karaktär avslöjats, nämligen Lieutenant Mathias, som i original kommer att spelas av Sterling K Brown, bland svenska röster har jag ännu inga bra gissningar, då jag ännu inte hört rösten i och med att ingen trailer med honom har tillkommit på YouTube ännu... (i första teasern förekom dessutom två andra karaktärer en kort stund som inte har avslöjats vid namn ännu)

Förhoppningsvis får vi veta mer om de nya karaktärerna redan i september-oktober när det börjar närma sig...

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 augusti 2019 kl. 23:17:49
Evan är väl bättre som röst och Jennifer kanske inte har tid? Inte vet jag, de kanske vill ha större skådisar?

Jag har ingen koll på hur kända de är... (originalversionen brukar ta längre tid att spelas in och brukar dessutom ofta spelas in längre i förväg än svenska dubbningar, jag tror det iallafall)

Det är en annan femma vid TV-serier och hemvideoformat-produktioner, exempelvis skulle jag gissa att Eddie Murphy byttes ut i Mulan 2 just för att han antagligen ofta är väldigt upptagen på annat håll...

moviefan

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 22:28:26
Bli inte arg snälla. Men jag tar hellre 20 mer live action remakes än en ända animerad uppföljare till.

Det är kul att se hur dom gör om filmerna i live action.

Men dom borde verkligen börjar göra nya berättelser i animation.

Vad är det som är så kul med det  ? 

Dessa disneyklassiker är så fina som de är, jag ser också framemot Frost 2.

Simon Axelsson

Sterling K. Brown har tidigare bara medverkat i en dubbad film, The Angry Birds Movie 2 där han spelade Garry som dubbades av Björn Bengtsson. Jag vet inte om Björn Bengtsson skulle passa eller ej.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 augusti 2019 kl. 23:17:49
Evan är väl bättre som röst och Jennifer kanske inte har tid? Inte vet jag, de kanske vill ha större skådisar?

Vilka tror du kommer dubba de nya karaktärerna? Antar att de som medverkade i förra filmens dubbning återvänder.

Jinnerfer är faktiskt regisören av båda Frost filmerna !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det kan ju vara så att jennifer inte var en tillräckligt bra  skådespelerska och att mamman har mycket större roll in den här filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2019 kl. 13:32:36
Jinnerfer är faktiskt regisören av båda Frost filmerna !

Jag vet om det.

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2019 kl. 15:32:02
Det kan ju vara så att jennifer inte var en tillräckligt bra  skådespelerska och att mamman har mycket större roll in den här filmen.

Det första nämnde jag ju, det andra är ju kopplat till det jag sa och skulle vara en rätt trolig anledning till att att byta skådis, större roll leder ju ofta till att en större skådis tas in.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 augusti 2019 kl. 16:11:18
större roll leder ju ofta till att en större skådis tas in.

Du kan faktiskt ha en poäng där, ex.vis. Anden har en stor roll i Aladdin och spelas där av Robin Williams, likaväl som Eddie Murphy som Mushu i Mulan som jag nämnde tidigare...

Men eftersom mamman dog i första filmen så antar jag att detta kommer att vara flashback...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 augusti 2019 kl. 16:36:22
Du kan faktiskt ha en poäng där, ex.vis. Anden har en stor roll i Aladdin och spelas där av Robin Williams, likaväl som Eddie Murphy som Mushu i Mulan som jag nämnde tidigare...

Men eftersom mamman dog i första filmen så antar jag att detta kommer att vara flashback...

Eller så är inte död på rikigt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.