Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Alexander

Om någon är intresserad av Ratchet och Clank (2016) finns credits uppe på bloggen Dubbox.  :)


Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2019 kl. 18:33:35
Kommer du see Toy Story 4 på Pressvisning i augusti ?

Och Frost 2 på pressvisning i december, samt Onward på pressvisning i mars?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2019 kl. 18:33:35
Kommer du see Toy Story 4 på Pressvisning i augusti ?
Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juni 2019 kl. 23:17:01
Och Frost 2 på pressvisning i december, samt Onward på pressvisning i mars?
Det är omöjligt att svara på så här dags. Pressvisningar vet man sällan om förrän 2 - 3 dagar innan premiären; definitivt inte mer än en vecka innan i alla fall.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2019 kl. 23:56:31
Det är omöjligt att svara på så här dags. Pressvisningar vet man sällan om förrän 2 - 3 dagar innan premiären; definitivt inte mer än en vecka innan i alla fall.

Om du ser Toy Story 4 på pressvisning. Kan du berätta vilka som gör några roller ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle gärna vilja veta Vilka dom övriga rösterna i Mysteriet om herr Länk är ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

#935
Citat från: gstone skrivet  9 juni 2019 kl. 01:19:51
Jag skulle gärna vilja veta Vilka dom övriga rösterna i Mysteriet om herr Länk är ?
Creditlista kommer publiceras nu under söndagen, eller senast måndag. :)

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 juni 2019 kl. 17:59:26
Har du credits till Flygplan
Jag har hittat creditlistan till Flygplan, och den kommer publiceras vid nästa uppdatering. :)

gstone

Hur går det med credits till Mysteriet om herr Länk ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är Credits för Tot Story of terror


Woody Jan Mybrand

Buzz Lightyear Fredrik Dolk

Jessie Anna Book

Combat Carl och Combat Carl Jr Johan Jern

Herr Kotte Björn Gedda

Rex  Stefan Frelander

Trixie Martina Haag

Pez Katten Saana Martin

Bonnies mamma Jennie Jahns

Transltron Stefab Freander

Kvinnligt bud Sharon Dyall

Vampyr Daniel Sjöberg

Packmannen Henrik Ståhl

Betty Sanna Martin

Bärgarkille Henrik Ståhl

Kvinnlig Datorröst Sharon Dyall

Polis Wilson Per Sandborgh

Polis Philps Göran Berlander
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel' Om du ser Angry Birds 2 kan du berätta vilka som gör 9 rollerna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2019 kl. 02:05:57
Jag ska ta en titt när filmen sänds, och se vad jag kan göra. :)
Så där ja, nu har filmen gått upp på plejen. https://www.svtplay.se/video/11027521/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama-avsnitt-1

Konstigt nog så har är inte dom svenska creditsen närvarande i textningen här :/
Houba !

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 juni 2019 kl. 10:40:50
Hur går det med creditsen till Buzz Lightyear - Rymdjägare och Postis Per - Filmen

Men Buzz Lightyear finns där redan eller menade du någon särskild karaktär som skulle läggas till:


https://www.dubbningshemsidan.se/credits/buzzlightyear/

Eller menade du serien!?^^  :P ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 16 juni 2019 kl. 10:47:49
Kan du fixa detta Daniel, jag är 100% säker på att det Peter Harryson för det låter helt klart som honom ;)

Och det står också på creditlistan till Katten Gustaf att Orson dubbas av Linus Wahlgren men egentligen är det ju Joakim Jennefors och det är jag också 100% säker på ;) Så det kan du väl också fixa
Jag vill kolla upp båda dessa med egna ögon/öron innan jag ändrar i creditlistorna, i och med att det låter mycket märkligt om officiella creditlistor för så pass nya produktioner skulle innehålla så grova fel...

Vad gäller Katten Gustaf - har du sett och granskat alla 121 avsnitten, eller kan det vara så att Orson byter röst under seriens gång?

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juni 2019 kl. 14:43:25
Jag vill kolla upp båda dessa med egna ögon/öron innan jag ändrar i creditlistorna, i och med att det låter mycket märkligt om officiella creditlistor för så pass nya produktioner skulle innehålla så grova fel...

Vad gäller Katten Gustaf - har du sett och granskat alla 121 avsnitten, eller kan det vara så att Orson byter röst under seriens gång?

Om jag inte minns helt fel, det är ett tag sedan jag såg tv-serien, så gjordes Orsons röst av Joakim Jennefors i de avsnitt som Eurotroll dubbade någon gång i mitten av 90-talet.


Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 15 juni 2019 kl. 14:56:04
Så där ja, nu har filmen gått upp på plejen. https://www.svtplay.se/video/11027521/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama/kapten-sabeltand-och-skatten-i-lama-rama-avsnitt-1

Konstigt nog så har är inte dom svenska creditsen närvarande i textningen här :/
Även på TV-sändningen på Barnkanalen saknades helt svenska dubbcredits. :(

Jag har tagit mig en snabbtitt, men blev ärligt talat inte så mycket klokare. Den enda jag är 100% säker på är att Tuva Novotny utan tvekan dubbar sig själv.

Jag ska kontakta Disney Character Voices International, och fråga om dubbningen gått genom dem så att man i så fall kan få en komplett svensk creditlista. Väldigt svårt att säga om dubbningen gått via dem, när nu filmen distribueras av Disney men inte är producerad av Disney - då kan det vara vilket som...