Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2020 kl. 18:00:59
När jag såg Själen idag så reagerade jag att Joe hade en kvinnoröst, vad är det här för dubbning egentligen där en man har en kvinnoröst, Disney brukar ju vara noggranna med sånt här, det har ju t.o.m. bekräftats att John Alexander Eriksson är karaktärens svenska röst...

Det är likadant i de danska och norska versionerna. Han har en kvinnoröst även där. Så jag förmodar att det hör till filmens handling och att vi får veta hur det ligger till i morgon.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2020 kl. 18:00:59
När jag såg Själen idag så reagerade jag att Joe hade en kvinnoröst, vad är det här för dubbning egentligen där en man har en kvinnoröst, Disney brukar ju vara noggranna med sånt här, det har ju t.o.m. bekräftats att John Alexander Eriksson är karaktärens svenska röst...
Jag missade tyvärr överraskningarna i år men det låter konstigt att Joe spelas av en kvinna vi får väl se imorgon när filmen kommer på Disney +. Det är nog inte samma dubbning som i filmen för Johan Alexander Eriksson har till och med gjort intervjuer om att han är  med i Själen.
Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 december 2020 kl. 18:35:03
Det är likadant i de danska och norska versionerna. Han har en kvinnoröst även där. Så jag förmodar att det hör till filmens handling och att vi får veta hur det ligger till i morgon.
Det är väldigt konstigt då vi ju vet att Johan Alexander Eriksson kommer göra den svenska rösten och på engelska är det ju en man som gör Joe.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 18:39:41
Jag missade tyvärr överraskningarna i år men det låter konstigt att Joe spelas av en kvinna vi får väl se imorgon när filmen kommer på Disney +. Det är nog inte samma dubbning som i filmen för Johan Alexander Eriksson har till och med gjort intervjuer om att han är  med i Själen. Det är väldigt konstigt då vi ju vet att Johan Alexander Eriksson kommer göra den svenska rösten och på engelska är det ju en man som gör Joe.

Ja, men filmens handling bygger ju på att Joes själ blir skild från hans kropp, så det är väl fullt möjligt att hans kropp har tagits över av någon annan själ och därför (tillfälligt) har en annan röst.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 december 2020 kl. 18:48:19
Ja, men filmens handling bygger ju på att Joes själ blir skild från hans kropp, så det är väl fullt möjligt att hans kropp har tagits över av någon annan själ och därför (tillfälligt) har en annan röst.
Vi får vänta tills imorgon.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 24 december 2020 kl. 18:48:19
Ja, men filmens handling bygger ju på att Joes själ blir skild från hans kropp, så det är väl fullt möjligt att hans kropp har tagits över av någon annan själ och därför (tillfälligt) har en annan röst.

Låter som du inte har sett trailern, den förklarar nämligen vad som egentligen händer;

www.youtube.com/watch?v=4TojlZYqPUo

www.youtube.com/watch?v=xOsLIiBStEs

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 18:54:11
Vi får vänta tills imorgon.

Eller i mitt fall tills början av nästa år...

Jag ser tills vidare mest framemot att se rollistan till sen svenska dubbningen, men jag misstänker att det lär dröja till efter nyår då många är lediga under julveckan...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 18:54:11
Vi får vänta tills imorgon.

Går det inte att se en trailer till just att detta handlar om just det.  ???

moviefan


gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 18:39:41
Jag missade tyvärr överraskningarna i år men det låter konstigt att Joe spelas av en kvinna vi får väl se imorgon när filmen kommer på Disney +. Det är nog inte samma dubbning som i filmen för Johan Alexander Eriksson har till och med gjort intervjuer om att han är  med i Själen. Det är väldigt konstigt då vi ju vet att Johan Alexander Eriksson kommer göra den svenska rösten och på engelska är det ju en man som gör Joe.

Spoiler varning  22 hamnar i Joes kropp. Och Joe hamnar i Kattens kropp !

Det är nog det som händer,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2020 kl. 19:05:11
Eller i mitt fall tills början av nästa år...

Jag ser tills vidare mest framemot att se rollistan till sen svenska dubbningen, men jag misstänker att det lär dröja till efter nyår då många är lediga under julveckan...

Disney Plus kommer nog ha en rollista i slutet !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 december 2020 kl. 19:15:01
Spoiler varning  22 hamnar i Joes kropp. Och Joe hamnar i Kattens kropp !

Det är nog det som händer,
Hur vet du det? Filmen har ju inte släppts någonstans ännu.

Disneyfantasten

#416
Citat från: moviefan skrivet 24 december 2020 kl. 19:14:55
De kanske visar klipp från Raya nästa år.  ;)

Osannolikt då filmen har premiär i mars och troligen släpps på DVD & Bluray i sommar, så det blir riktigt onödigt att visa Raya och Den Sista Draken som inslag den kommande julen...

Jag tycker att de ska visa Encanto nästa år... (efter att de visat både Superhjältarna 2 och Toy Story 4 nästa som inslag de senaste åren trots att filmerna hade premiär 1 september respektive 30 augusti i Sverige då filmerna gavs ut på DVD & Bluray i december så misstänker jag att Luca lär visas som inslag nästa år)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 19:16:58
Hur vet du det? Filmen har ju inte släppts någonstans ännu.

Jag gissar. Jag tycker det är väldigt tydligt i den scenen att 22 äre i Joes kropp.

Och det verkar som katten har Joe's själ med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 19:16:58
Hur vet du det? Filmen har ju inte släppts någonstans ännu.

Jag är ju inte gstone, men kattens röst i klippet gjordes ju av John Alexander Eriksson och Joes röst av Emma Molin som vi sedan tidigare vet spelar Joe respektive 22...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 december 2020 kl. 20:46:07
Jag är ju inte gstone, men kattens röst i klippet gjordes ju av John Alexander Eriksson och Joes röst av Emma Molin som vi sedan tidigare vet spelar Joe respektive 22...
Gstones teorin verkar stämma.