Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Kalle Anka och hans vänner önskar god jul  (läst 91927 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 12 891
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
SV: Kalle Anka och hans vänner önskar god jul
« Svar #420 skrivet: 24 december 2020 kl. 21:00:40 »
Jag är ju inte gstone, men kattens röst i klippet gjordes ju av John Alexander Eriksson och Joes röst av Emma Molin som vi sedan tidigare vet spelar Joe respektive 22...

Okej, det förklarar ju saken...

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 377
    • Visa profil
« Svar #421 skrivet: 25 december 2020 kl. 11:03:21 »
Det var väl inte helt otippat med Själen och Det var en gång en snögubbe som årets Surprise Gifts. Jag hade också gärna sett smakprov ur Raya och den sista draken, men jag hade ärligt talat blivit förvånad om den hade funnits tillgänglig redan nu.

Kruxet är ju att det nuförtiden alltid är samma Surprise Gifts över hela världen, vilket ju alltså förutsätter att filmen dels måste vara färdig och den dels måste vara färdigdubbad i åtminstone de flesta länder - det är trots allt runt 40 - 45 länder i världen som sänder någon variant av Kalle Anka och hans vänner önskar god jul, så mest troligt vill Disney att åtminstone ett 30-tal av dessa länders dubbningar ska vara färdiga för att ämna till att använda det som nyhet. Med nästan tre månader kvar till beräknad premiär är så sannolikt inte fallet...

Så i brist på andra nya filmer att kunna ta med, så blev väl Det var en gång en snögubbe ett logiskt reservalternativ som förstås är färdigdubbad sedan länge överallt. Eller åtminstone i de länder som har Disney+ - jag vet faktiskt inte på vilket sätt den kortfilmen släppts i de (ganska många) länder som inte har fått Disney+ än...?

Årets program blev i alla fall väldigt mycket reklam för Disney+, då båda nyheterna gäller filmer på Disney+...

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #422 skrivet: 25 december 2020 kl. 11:30:14 »
Det var väl inte helt otippat med Själen och Det var en gång en snögubbe som årets Surprise Gifts. Jag hade också gärna sett smakprov ur Raya och den sista draken, men jag hade ärligt talat blivit förvånad om den hade funnits tillgänglig redan nu.

Kruxet är ju att det nuförtiden alltid är samma Surprise Gifts över hela världen, vilket ju alltså förutsätter att filmen dels måste vara färdig och den dels måste vara färdigdubbad i åtminstone de flesta länder - det är trots allt runt 40 - 45 länder i världen som sänder någon variant av Kalle Anka och hans vänner önskar god jul, så mest troligt vill Disney att åtminstone ett 30-tal av dessa länders dubbningar ska vara färdiga för att ämna till att använda det som nyhet. Med nästan tre månader kvar till beräknad premiär är så sannolikt inte fallet...

Så i brist på andra nya filmer att kunna ta med, så blev väl Det var en gång en snögubbe ett logiskt reservalternativ som förstås är färdigdubbad sedan länge överallt. Eller åtminstone i de länder som har Disney+ - jag vet faktiskt inte på vilket sätt den kortfilmen släppts i de (ganska många) länder som inte har fått Disney+ än...?

Årets program blev i alla fall väldigt mycket reklam för Disney+, då båda nyheterna gäller filmer på Disney+...

Ditt resonemang låter någorlunda rimligt, men "färdigdubbad sedan länge" stämmer ju inte riktigt eftersom Det Var En Gång En Snögubbe bör ha dubbats under hösten eller möjligen rentav redan under sommaren eller kanske en kombination av båda...

Dessutom så var ju Själen påtänkt för bio ursprungligen innan den fördömda pandemin drog igång...

Men förhoppningsvis lugnar det ner sig nästa år, så att jag kan se Raya och Den Sista Draken på bio (samt DreamWorks-filmen Croodarna 2 En Ny Tid, som ju förvisso inte alls har någonting med varesig Disney eller Pixar att göra, men iallafall), samt Luca... (och till nästa år även Encanto, Turning Red och Lightyear, då jag förutsätter att Encanto har Sverigepremiär omkring januari-februari 2022 i och med dess urpremiär i USA november 2021, Turning Red lär förmodligen ha Sverigepremiär under mars 2022 liksom över i princip hela världen, eftersom Lightyear har urpremiär i USA juni 2022 lär den förmodligen ha Sverigepremiär augusti-september nästa år, Luca som har urpremiär på bio i USA juni 2021 lär förmodligen ha Sverigepremiär augusti-september samma år)

Encanto lär säkerligen bli nästa års inslag om allt går som planerat, sedan står det mellan Turning Red och Luca, det finns en liten möjlighet att Turning Red visas, men eftersom den som sagt har biopremiär mars 2022 så kanske det finns en risk att den tyvärr inte lär vara färdigdubbad på julafton, så då kanske Luca (som har urpremiär juni 2021 och Sverigepremiär augusti-september samma år) blir nästa års "nödlösning" (precis som fallet med Superhjältarna 2 under 2018 och Toy Story 4 under 2019)

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #423 skrivet: 25 december 2020 kl. 11:55:46 »
Ditt resonemang låter någorlunda rimligt, men "färdigdubbad sedan länge" stämmer ju inte riktigt eftersom Det Var En Gång En Snögubbe bör ha dubbats under hösten eller möjligen rentav redan under sommaren eller kanske en kombination av båda...
Med "färdigdubbat sedan länge" menar jag alltså månader hellre än halvår/år - helt enkelt vad som varit färdigdubbat för "alla" språk i världen runt början/mitten av december, då jag gissar att Disney börjar att klippa ihop årets From All of Us To All of You.

Och utifrån det perspektivet bör det ju ha funnits ganska god marginal för Det var en gång en snögubbe och Själen; men knappast för filmer som ska släppas först i mars månad...

Utloggad TrondM

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 538
    • Visa profil
« Svar #424 skrivet: 26 december 2020 kl. 00:07:34 »
Hvis vi sammenligner med tidligere overraskelser, så tror jeg ikke filmer som skal ha premiere neste mars noensinne har blitt vist som en overraskelse.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #425 skrivet: 26 december 2020 kl. 01:04:51 »
Hvis vi sammenligner med tidligere overraskelser, så tror jeg ikke filmer som skal ha premiere neste mars noensinne har blitt vist som en overraskelse.
Det tror inte jag heller - om jag inte minns fel, så är nog filmer med premiär i februari det längsta i förväg som har förekommit.

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 8 676
    • Visa profil
« Svar #426 skrivet: 4 maj 2021 kl. 09:13:39 »
Disney och SVT har ju förhandlat om Disneydags, Kan de ha förhandlat om Kalle Anka och hans vänner önskar god jul också?

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #427 skrivet: 30 juli 2021 kl. 11:58:42 »
Kanske lite tidigt att ta upp detta ämne men kan vara bra att vara ute i god tid till kommande jul!

Nästa "Surprise Gifts" tror (och hoppas) jag blir Encanto och Röd, eftersom både Raya och Den Sista Draken och Luca redan är utgivna för längesedan, hoppas att inga lättillgängliga kortfilmer visas som förra året!