Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill ha credits tillTror du på tomten? / Prancer returns ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill ha credits till Tror du på tomten? / Prancer returns !  ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 november 2020 kl. 13:11:32
Jag vill ha credits till Tror du på tomten? / Prancer returns !  ! >:(
Det skulle jag med, men tyvärr har jag inte haft någon framgång med det. Både VHS- och DVD-utgåvorna saknar helt dubbcredits (eller åtminstone mina exemplar), och distributören Universal Pictures har aldrig behagat sig att svara på mina förfrågningar... :(

Om någon vet vilken dubbningsstudio som gjort filmen, alternativt känner igen någon skådespelare som man skulle kunna fråga, så kan det vara värt ett försök för att kunna komma framåt i efterforskningarna. :) Men annars är nog tyvärr mina möjligheter begränsade...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2020 kl. 21:27:34
Det skulle jag med, men tyvärr har jag inte haft någon framgång med det. Både VHS- och DVD-utgåvorna saknar helt dubbcredits (eller åtminstone mina exemplar), och distributören Universal Pictures har aldrig behagat sig att svara på mina förfrågningar... :(

Om någon vet vilken dubbningsstudio som gjort filmen, alternativt känner igen någon skådespelare som man skulle kunna fråga, så kan det vara värt ett försök för att kunna komma framåt i efterforskningarna. :) Men annars är nog tyvärr mina möjligheter begränsade...

Känner du igen någon av rösterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2020 kl. 21:27:34
Det skulle jag med, men tyvärr har jag inte haft någon framgång med det. Både VHS- och DVD-utgåvorna saknar helt dubbcredits (eller åtminstone mina exemplar), och distributören Universal Pictures har aldrig behagat sig att svara på mina förfrågningar... :(

Om någon vet vilken dubbningsstudio som gjort filmen, alternativt känner igen någon skådespelare som man skulle kunna fråga, så kan det vara värt ett försök för att kunna komma framåt i efterforskningarna. :) Men annars är nog tyvärr mina möjligheter begränsade...

Vem du vem som är röst åt  Old Man Richards ?

Det är mest honom jag undrar över :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 november 2020 kl. 15:56:35
Känner du igen någon av rösterna ?
Jag har ett vagt minne av att jag kände igen Dick Eriksson i någon biroll - men jag har inte sett hela filmen, utan bara kollat några delar här och var, så jag har ingen aning vilken rollfigur det var.

Längre än så kom jag inte, men när jag får tid att se hela filmen bör jag väl förhoppningsvis känna igen någon mer...

gstone

Kan du få fram credits till tv serien Sagoberättaren ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

Jag vill ha credits till Själen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 december 2020 kl. 14:56:29
Jag vill ha credits till Själen !

Jag också, men eftersom filmen hade premiär på juldagen så får vi nog tyvärr räkna med att det inte blir förrän efter nyår...  :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 december 2020 kl. 14:56:29
Jag vill ha credits till Själen !
Det vill jag också, men tyvärr har ju Disney klantat sig rejält så att dubbcreditsen på Disney+ är ofullständiga för samtliga språk. :'(

Jag har påpekat problemet för Disney via deras Feedback-funktion, men jag vet inte hur stor chansen är att de åtgärdar problemet. Har inget hänt innan helgdagarna är över, så kommer jag maila till Disney Character Voices International i Köpenhamn och fråga efter svenska, norska, danska och finska creditlistor - men jag räknar inte med att få något därifrån förrän tidigast efter Trettondagen. :(

Kanske går det snabbare om du och alla andra också använder Disney+ funktion "Skicka feedback", för att anmäla felet med creditlistorna. :)

Mathilda Gustafsson

För er som inte vet vad trettondagen är så vill jag säga att det är 6 januari.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 december 2020 kl. 20:11:14
Det vill jag också, men tyvärr har ju Disney klantat sig rejält så att dubbcreditsen på Disney+ är ofullständiga för samtliga språk. :'(

Jag har påpekat problemet för Disney via deras Feedback-funktion, men jag vet inte hur stor chansen är att de åtgärdar problemet. Har inget hänt innan helgdagarna är över, så kommer jag maila till Disney Character Voices International i Köpenhamn och fråga efter svenska, norska, danska och finska creditlistor - men jag räknar inte med att få något därifrån förrän tidigast efter Trettondagen. :(

Kanske går det snabbare om du och alla andra också använder Disney+ funktion "Skicka feedback", för att anmäla felet med creditlistorna. :)

FAN ! Jag vill ha credits !!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 december 2020 kl. 18:27:47
FAN ! Jag vill ha credits !!!!!!!!!!!!!!!!!! >:( >:(
Har du skickat in feedback till Disney och påpekat felet med dubbcreditsen för Själen? Det bör alla göra, så ökar chansen att Disney åtgärdar problemet.

Gå till https://help.disneyplus.com/csp och klicka på "Lämna feedback" - välj sedan "Berätta för oss om något är fel", och beskriv problemet.

Alexander