Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem gör Kalkyl bäst?

Startat av TonyTonka, 2 november 2011 kl. 22:24:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vem har gjort den bästa insatsen som Professor Kalkyl?

Dan Bratt
3 (27.3%)
Lars Edström
8 (72.7%)
Jan Nygren
0 (0%)
Annan
0 (0%)

Antal personer som röstat: 11

Omröstningen har avslutats: 30 juli 2014 kl. 23:24:48

Elios

Citat från: Anders skrivet 15 augusti 2024 kl. 20:51:52Lars Edström, helt klart. Han är mest ikonisk i den rollen och får honom att låta gaggigare och mer tankspridd. Tycker inte Dan Bratt passar speciellt bra i den rollen.
Vad tycker du han kunnat göra bättre?^^

Anders

Citat från: Elios skrivet 15 augusti 2024 kl. 22:30:34Vad tycker du han kunnat göra bättre?^^
Jag tror Bratt hade gjort karaktären bättre om han använde en ljusare röst och inte lät så lågmäld. Det hade gjort honom marginellt bättre, men fortfarande inte i klass med Edström. Sedan tycker jag även att Åke Lindströms brummande röst slår Kenneth Milldoff med hästlängder i rollen som Kapten Haddock. Den enda i det andra gänget jag faktiskt tycker är väldigt bra i sin roll är Mats Qvistström som Tintin, men det är för att han låter så pass lik Tomas Bolme.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Om någon fortfarande vill höra röstprov på Lars Edström som Kalkyl.

Tintin's äventyr av Herge - Rackham den rödes skatt (Belvision) del 11 (sista delen) (youtube.com)

Kalkyl kommer in efter ca 40 sekunder i klippet.

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Undrar vem som skulle spelat honom på svenska om det grjorts entåa till Speilberg/Peter Javkson filmen ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

hmmm bra fråga där, mina förslag, Dan Ekborg, Bengt Järnblad, Per Sandborgh, Per Myrberg.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)