Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2024 kl. 09:29:21Det vill jag med, men jag har tyvärr inte hört något mer från Njutafilms/Studio S. :(

Hör de inte av sig inom några dagar, så får jag kanske skicka ett nytt mail och påminna. Det borde ju inte ta så lång tid att få tag i dubbningsstudion och få dubbcredits...

(För övrigt är det märkligt att inte distributören redan har fått kompletta dubbcredits, då kollektivavtalet från Scen & Film uppger som en punkt att dubbningsstudiorna har skyldighet att skicka creditlista till kunden i samband med att ett dubbningsprojekt avslutas.)
Vill gärna ha credis innan jag ser filmen 🫤😠
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2024 kl. 16:49:09Vill gärna ha credis innan jag ser filmen 🫤😠
Det vill jag också, men jag kan tyvärr inte trolla fram något jag inte har. :(

Jag har själv tänkt att gå och se filmen imorgon, och hade själv gärna önskat dubbcredits innan dess; men det är ju knappast troligt att det kommer ske då jag betvivlar att personalen på Njutafilms jobbar så här sent på kvällen...

Det jag tycker verkar lite oroväckande är att jag ser att Sirocco och vindarnas rike tydligen visades på BUFF i Malmö (Barn- och ungdomsfilmfestivalen) i år med informationen: "Talat språk: Franska med svensk voice over" - jag har inte själv varit där, men det borde kunna tolkas som lektordubbning; antagligen med bara någon enstaka röst över originaltalet. Men filmen borde väl ha fått en riktig dubbning sedan dess, för en lektordubbning borde väl ändå inte vara gångbart på bio år 2024...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2024 kl. 20:52:37Det jag tycker verkar lite oroväckande är att jag ser att Sirocco och vindarnas rike tydligen visades på BUFF i Malmö (Barn- och ungdomsfilmfestivalen) i år med informationen: "Talat språk: Franska med svensk voice over" - jag har inte själv varit där, men det borde kunna tolkas som lektordubbning; antagligen med bara någon enstaka röst över originaltalet. Men filmen borde väl ha fått en riktig dubbning sedan dess, för en lektordubbning borde väl ändå inte vara gångbart på bio år 2024...?
trailerm verkar inte vara lektrudubbade ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 augusti 2024 kl. 20:52:37Det jag tycker verkar lite oroväckande är att jag ser att Sirocco och vindarnas rike tydligen visades på BUFF i Malmö (Barn- och ungdomsfilmfestivalen) i år med informationen: "Talat språk: Franska med svensk voice over" - jag har inte själv varit där, men det borde kunna tolkas som lektordubbning; antagligen med bara någon enstaka röst över originaltalet. Men filmen borde väl ha fått en riktig dubbning sedan dess, för en lektordubbning borde väl ändå inte vara gångbart på bio år 2024...?
Jag har också funderat över detta ordval

kan det verkligen röra sig om en lektrodubbningen på bio i nutid ?! ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2024 kl. 20:56:36Jag har också funderat över detta ordval

kan det verkligen röra sig om en lektrodubbningen på bio i nutid ?! ???
Nu har jag sett Sirocco och vindarnas rike, och som jag trodde var det en "riktig" professionell dubbning; ingen lektordubbning. Den förmodade lektordubbningen visades nog bara på BUFF, innan den riktiga dubbningen var inspelad.

En bra film, men tyvärr fanns inga utsatta dubbcredits alls. Det enda som stod under eftertexterna var att den svenska textningen för hörselskadade gjordes av Fredrik Hultgren för June First. Men känner jag Njutafilms rätt tror jag inte det är någon alltför vågad gissning att dubbningen gjorts av Nordic United, så om inte distributören hör av sig borde det kunna gå att få fram credits från dubbningsstudion direkt. :)

gstone

Önskar fortfarande röster till Sylvanian Families - Filmen  ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 september 2024 kl. 13:00:11Önskar fortfarande röster till Sylvanian Families - Filmen  ?
Jag ska skicka ett nytt mail till Noble Entertainment och påminna - kanske föll det mellan stolarna, i och med att presskontakten hade semester när jag skickade det förra mailet. :)
(Lätt hänt, då man ju efter några veckors semester ibland har hundratals mail att gå igenom; och det har hänt mig också att jag missat något viktigt kundmail i samband med det...)

gstone

Hittat inga credits för Cleo löser fallet på hemsidan  :(

Kan du ordna det ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 september 2024 kl. 23:41:59Hittat inga credits för Cleo löser fallet på hemsidan  :(

Kan du ordna det ?
Jag har frågat Eurotroll för ett tag sedan om creditlista till Cleo löser fallet, men fick tyvärr inget svar - och i vanlig ordning vill jag helst få fram mer utförliga uppgifter än SVTs kraftigt ofullständiga credits i grupp. :(

Jag ska ändå kontakta Eurotroll nu för att fråga om Magisk ballerina, så jag passar på att fråga om Cleo löser fallet igen. Jag vill dock helst få fram credits även till Silverpoint och Home Sweet Rome, och fyra serier tycker jag är att utmana ödet; så jag kommer förmodligen bara fråga om två av dem åt gången. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2024 kl. 01:00:14Jag har frågat Eurotroll för ett tag sedan om creditlista till Cleo löser fallet, men fick tyvärr inget svar - och i vanlig ordning vill jag helst få fram mer utförliga uppgifter än SVTs kraftigt ofullständiga credits i grupp. :( 
Trist 

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2024 kl. 01:00:14Jag ska ändå kontakta Eurotroll nu för att fråga om Magisk ballerina, så jag passar på att fråga om Cleo löser fallet igen. Jag vill dock helst få fram credits även till Silverpoint och Home Sweet Rome, och fyra serier tycker jag är att utmana ödet; så jag kommer förmodligen bara fråga om två av dem åt gången. :)
Lycka till 🤞🍀
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Önskar credits till Musses Makalösa Äventyr 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 september 2024 kl. 12:11:50Önskar credits till Musses Makalösa Äventyr
Jag sammanställde creditlista till Musse Pigg: Makalösa äventyr i oktober 2021, så jag trodde att den legat ute sedan dess - men jag hittar inga spår av den på servern. Så antingen har den försvunnit, eller också klantade jag mig och missade att lägga ut den... :(

Jag lägger ut den vid nästa uppdatering. :)

gstone

Jag skulle väldigt gärna vilja vet dom svenska rösterna i den norska animerad filmen Trollkungens Svans ?

Snälla kan någon hjälpa mig ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2024 kl. 14:51:04Jag sammanställde creditlista till Musse Pigg: Makalösa äventyr i oktober 2021, så jag trodde att den legat ute sedan dess - men jag hittar inga spår av den på servern. Så antingen har den försvunnit, eller också klantade jag mig och missade att lägga ut den... :(

Jag lägger ut den vid nästa uppdatering. :)
När kommer nästa uppdatering?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games