Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Oscarsgalan

Startat av gstone, 28 mars 2022 kl. 18:09:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vad tyckte ni om Oscars galan ?

Vad tyckte ni om dom som van?

Var någon flm snuvad ?

Vad säger ni om det som hände med Will Smith ?

Och är ni arga över det Lily James och Naomi Scott om animerad filmer ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag har inte sett den men jag bryr mig inte om vad Lily James och Naomi Scott säger!

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 18:09:27
Vad tyckte ni om Oscars galan ?

Vad tyckte ni om dom som van?

Var någon flm snuvad ?

Vad säger ni om det som hände med Will Smith ?

Och är ni arga över det Lily James och Naomi Scott om animerad filmer ?
Det stämmer ju dock att de flesta animerade filmerna är ju riktade till barn även fast det ju finns familjefilmer också. Men de sa väl inte ens det utan det är väl någon som har missförstått situationen för de sa ju att de hade växt upp med animerad film att de som föräldrar vet att när ett barn gillar en film så ser de barnen filmen om och om igen.

gstone

Jag tycker Dune borde vunnit bästa film.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 mars 2022 kl. 18:20:14
Det som sas om animerade filmer stämmer ju de flesta animerade filmerna är ju riktade till barn även fast det ju finns familjefilmer också.

Vad tyckte du om dom som fann ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 18:21:43
Vad tyckte du om dom som fann ?
I och med coronapandemin så har de ju släppt ganska mycket filmer nu så jag var inte så insatt det här året.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 18:09:27
Vad tyckte ni om Oscars galan ?

Vad tyckte ni om dom som van?

Var någon flm snuvad ?
Jag har sett 8 av de 10 nominerade filmerna för bästa film - jag har ännu inte sett Belfast eller Licorice Pizza, i och med att de bara går på bio vilket inte har varit läge att göra under rådande omständigheter.

Själv tycker jag att japanska Drive My Car verkligen borde ha vunnit bästa film, som var i särklass bäst av de 8 nominerade filmer jag sett. Det var en helt fantastisk film, som man aldrig kommer att glömma - men förmodligen var det för tidigt för Oscarsjuryn att rösta på en icke engelskspråkig film som bästa film bara två år efter att Parasit vann...

Jag blev lite överraskad över att CODA kunde vinna bästa film, som är lite för feel-good jämfört med vad Oscarsjuryn brukar tycka om, men det var för all del en riktigt bra film så om inte Drive My Car kunde vinna så var nog den mitt andrahandsval.

I övrigt blev jag också lite förvånad över att Encanto vann bästa animerade långfilm, som visserligen var riktigt bra, men av de nominerade tycker jag att Luca var klart bättre.

Jag är också lite besviken över att den danska animerade dokumentären Flykt inte vann någonting alls av de tre kategorier den var nominerad i, som den verkligen hade förtjänat att göra - en mycket stark och minnesvärd film, som inte lämnar någon oberörd. Jag förstod att den knappast skulle ha en chans att vinna bästa animerade långfilm med den tuffa konkurrensen, men jag trodde faktiskt att den skulle ta hem bästa dokumentär...

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 18:20:24
Jag tycker Dune borde vunnit bästa film.
Jag var faktiskt inte särskilt förtjust i Dune, som jag tyckte kändes ganska seg och tråkig. Mina bröder tyckte dock om den, så det är möjligt att jag var för trött när jag såg den - jag ska försöka orka ge den en chans till någon gång framöver...

MOA

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 18:09:27
Vad säger ni om det som hände med Will Smith ?

Och är ni arga över det Lily James och Naomi Scott om animerad filmer ?
Fattar hans vrede

gstone

Jag tycker inte  Troy Kutsur borde vunnit.

Jag tycker Oscarn borde gåt till J. K. Simmons.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2022 kl. 21:05:14
Jag har sett 8 av de 10 nominerade filmerna för bästa film - jag har ännu inte sett Belfast eller Licorice Pizza, i och med att de bara går på bio vilket inte har varit läge att göra under rådande omständigheter.


Licorice Pizza var jättebra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2022 kl. 21:05:14
Jag har sett 8 av de 10 nominerade filmerna för bästa film - jag har ännu inte sett Belfast eller Licorice Pizza, i och med att de bara går på bio vilket inte har varit läge att göra under rådande omständigheter.


Hur kan jag se Belfast ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har inte sett någon av filmerna nominerad för Oscar för bästa kvinnliga huvudroll :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

King Richard har jag inte sett.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 21:53:02
Jag tycker inte  Troy Kutsur borde vunnit.

Jag tycker Oscarn borde gåt till J. K. Simmons.
Jag har inte sett alla de nominerade för bästa manliga biroller, men av de jag sett tycker jag att Troy Kutsur var välförtjänt en vinst.

Citat från: MOA skrivet 28 mars 2022 kl. 21:36:16
Fattar hans vrede
Visst gick Chris Rock lite för långt i sitt halvelaka och opassande skämt, men därifrån till misshandel i direktsändning tycker jag är ett ganska stort kliv.

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 21:55:25
Hur kan jag se Belfast ?
Just nu går Belfast bara på bio, men då filmen hade svensk biopremiär den 21 januari finns det absolut en risk att den redan har slutat gå på en del håll i landet - särskilt på mindre orter går ju filmer sällan så länge som två månader.

Jag hoppas att den kommer släppas väldigt snart på antingen DVD/Blu-Ray eller någon streamingtjänst, men jag hittar inga belägg för att något sådant är inplanerat när jag googlar. :(

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 21:58:39
King Richard har jag inte sett.
Den finns att se på HBO Max. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2022 kl. 21:56:58
Jag har inte sett någon av filmerna nominerad för Oscar för bästa kvinnliga huvudroll :(
Jag har faktiskt heller inte sett någon av filmerna nominerad i bästa kvinnliga huvudroll, tyvärr. Men The Eyes of Tammy Faye har släppts på Disney+, så den ska jag försöka se i veckan. :)

Att vara Ricardos har släppts på Amazon Prime Video, så den går också att se.

De andra tre tror jag tyvärr inte har släppts på någon streamingtjänst eller DVD/Blu-Ray än. Parallella mödrar hade biopremiär i februari, så det lär nog dröja ett tag till innan den kommer släppas på något hemmaformat - tyvärr, för den tycker jag verkar väldigt lovande. The Lost Daughter gick upp på bio för bara några veckor sedan, så den lär dröja ännu längre. Spencer hade biopremiär den 7 januari, så där kanske det inte borde dröja länge till innan den släpps någonstans.