Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Prinsen av Egypten & Josef drömmarnas konung

Startat av moviefan, 27 december 2012 kl. 20:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 31 maj 2021 kl. 09:43:44
Det som är förvirrande är varför dom använder 3D animation för att göra serierna.
För att filmerna är i 3D och det är i nuläget standard med 3D.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2021 kl. 09:45:34
För att filmerna är i 3D och det är i nuläget standard med 3D.
Sant, men ändå jobbigt.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2021 kl. 09:45:34
För att filmerna är i 3D och det är i nuläget standard med 3D.

Fast Kapten Kalsong-serien på Netflix är ju 2D-animerad.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 maj 2021 kl. 09:56:40
Fast Kapten Kalsong-serien på Netflix är ju 2D-animerad.
Hela serien och filmen låter helt korkad.

Simon Axelsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 31 maj 2021 kl. 11:12:52
Hela serien och filmen låter helt korkad.

De är baserade på en bokserie där själva grejen är att det är korkat. Jag gillar dem.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 maj 2021 kl. 11:15:20
De är baserade på en bokserie där själva grejen är att det är korkat. Jag gillar dem.
Ändå korkad, själva boken och serien.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Hittade ingen bättre tråd att skriva detta i.

Vilka är resterande röster i Prinsen av Egypten? (utöver Elina Raeder som Miriam som barn)

Det verkar inte stå någonstans trots att det definitivt bör vara fler som medverkar...

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2022 kl. 13:36:30
Hittade ingen bättre tråd att skriva detta i.

Vilka är resterande röster i Prinsen av Egypten? (utöver Elina Raeder som Miriam som barn)

Det verkar inte stå någonstans trots att det definitivt bör vara fler som medverkar...
Finns inte det på dubbningshemsidan röstskådespelare?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 januari 2022 kl. 17:48:07
Finns inte det på dubbningshemsidan röstskådespelare?
Den listan som finns på Dubbningshemsidan är mycket begränsad.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2022 kl. 17:51:07
Den listan som finns på Dubbningshemsidan är mycket begränsad.

Precis, det är många rollistor här på Dubbningshemsidan, det är oerhört synd, men förhoppningsvis har KM Studio svar på den enorma gåtan.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 20:21:44
Precis, det är många rollistor här på Dubbningshemsidan, det är oerhört synd, men förhoppningsvis har KM Studio svar på den enorma gåtan.

Spelar det enns någon störe roll ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2022 kl. 20:37:02
Spelar det enns någon störe roll ?

För mig gör det, ju komplettare rollista desto bättre.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2022 kl. 20:21:44
Precis, det är många rollistor här på Dubbningshemsidan, det är oerhört synd, men förhoppningsvis har KM Studio svar på den enorma gåtan.
Jag skulle inte vilja påstå att det är många rollistor på Dubbningshemsidan som är väldigt ofullständiga, men Prinsen av Egypten är helt klart det. :(

Jag kan fråga KM Studio om de har någon mer komplett creditlista tillgänglig, men tyvärr tror jag risken är ganska stor att den här dubbningen är för gammal för att de ska ha någonting digitaliserat om den - och det är bara i undantagsfall som de har haft tid och möjlighet att leta i deras pappersarkiv (de har gjort det ett par gånger för mig, men det tillhör förstås undantagen)...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2022 kl. 21:17:57
Jag skulle inte vilja påstå att det är många rollistor på Dubbningshemsidan som är väldigt ofullständiga, men Prinsen av Egypten är helt klart det. :(

Jag kan fråga KM Studio om de har någon mer komplett creditlista tillgänglig, men tyvärr tror jag risken är ganska stor att den här dubbningen är för gammal för att de ska ha någonting digitaliserat om den - och det är bara i undantagsfall som de har haft tid och möjlighet att leta i deras pappersarkiv (de har gjort det ett par gånger för mig, men det tillhör förstås undantagen)...

Gammal? Den är ju ändå gjord så sent som 1998?  ???

Förresten så kanske det beror på vad man menar med ufullständoga, inland är kanske inte samtliga karaktärer medstående, ibland står kanske inte alla karaktärers röster utsatta, ibland fattas kanske vissa personer i rollistan, ibland kanske samma personer gör mer än en roll, inland kanske folk som gör större roller också gör mindre roller, osv.

Vet förresten någon vem som skriker repliken "SÄTT FART" i dubbningen?

För bloggaren Alexander Lundahl har de dock ansträngt sig för att leta fram kompletterade rollistor, men han har inte uppdaterat bloggen sedan januari 2021, enligt honom själv beror det på att han i dagsläget vill fokusera på sin illustrationsbyrå och därför har hans två bloggar hamnat lite åt sidan, därför har jag sedan januari beslutat mig att ta saken i egna händer och gräva upp info inom dubbningar genom hjälp från min verksamhet.