Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Ikväll tycker jag att Clara Klingenström och The Mamas var bäst. Även Efraim Leo, Eric Saade och Tess Merkel var bra.

Sannex var helt okej, men inga favoriter.

Lovad tyckte jag sämst om i kväll, även om det egentligen inte är en dålig låt. Jag är inget större fan av ballader. ^^

Vilka hoppas ni på i Andra Chansen, nu då? :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Tress Merkel borde gått vidare.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Jag tyckte Clara, The Mamas och Lovad var bäst

Nu har dom också avslöjat duellerna i andra chansen (orättvist som vanligt :()

Duell 1: Alvaro och Lillasyster
Duell 2: Frida och Paul
Duell 3: Eva & Ewa och Clara
Duell 4: Klara och Efraim

Jag hoppas INTE att Eva & Ewa går vidare. Skitlåt

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Nu när vi har hört alla 28 låtarna så undrar jag ju vem ni tror tar hem det i år? :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D


Daniel Hofverberg

Överlägset bäst ikväll var helt klart Clara Klingenström. Jag har ärligt talat inte ens hört talats om henne förut, men hon sjöng bra och hade en oerhört fin och minnesvärd låt - för en gångs skull bra text, och en låt som verkligen växer när man hört den mer än en gång. Hon verkar också proffsig och ett vackert avskalat nummer. Hon hade verkligen förtjänat att gå direkt till final, men hon är väl för okänd för det; då svenska folket verkar rösta mer på artisterna än på låtarna...

Näst bäst tyckte jag om Eric Saade - jag brukar verkligen inte tycka om honom, men han var bättre än väntat ikväll och hade en bra låt och ett läckert nummer.

Tredje bäst tyckte jag om Lovad, som hade en fin låt och sjöng bra, men som kanske inte riktigt var så minnesvärd som jag hade önskat. Inte jätteoriginell, men hade helt klart förtjänat ett bättre öde än att komma näst sist... :(

Jag blev faktiskt besviken på The Mamas, som jag verkligen tycker om som grupp men som inte hade någon alltför suverän låt. Den var långt ifrån dålig och helt okej, men kändes ärligt talat som en lite sämre kopia av fjolårets vinnarlåt - ganska snarlik, men sämre och inte alls lika minnesvärt. Jag har redan nu efter några timmar glömt bort deras nya låt, så den kan ju minsann inte ha varit särskilt minnesvärd...

Efraim Leo var helt okej - varken mer eller mindre, men för all del en ganska fin låt.

Tess Merkel sjunger alltid bra, men hennes låt var högst medioker och påminde för mycket om alla andra låtar; men som passerat bäst före-datum för länge sedan. Sämst var ändå Sannex, som hade en skrattretande usel låt men i och för sig ett läckert nummer - det var nästan så dåligt så att det blev bra, men tyvärr bara nästan... ;)


Irriterande att de ska envisas med dessa orättvisa dueller i Andra Chansen (jag hoppas verkligen att de ändrar på det till nästa år, när Christer Björkman inte längre är inblandad), men jag hoppas verkligen att Clara Klingenström går vidare till final då. Men chansen borde väl vara hyfsad, nu när hon ska möta de skrattretande urusla Eva Rydberg och Ewa Roos - inte ens svenska folket kan väl ha dålig smak, så att de röstar på den "tjollerlåten" när den ställs mot Clara Klingenströms fantastiska låt...?

Synd att Klara Hammarström skulle hamna mot Efraim Leo, då jag hade önskat att båda de två kunnat komma till final. :( Men av dessa två hoppas jag nog ändå på Klara Hammarström.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2021 kl. 02:11:36
Överlägset bäst ikväll var helt klart Clara Klingenström. Jag har ärligt talat inte ens hört talats om henne förut, men hon sjöng bra och hade en oerhört fin och minnesvärd låt - för en gångs skull bra text, och en låt som verkligen växer när man hört den mer än en gång. Hon verkar också proffsig och ett vackert avskalat nummer. Hon hade verkligen förtjänat att gå direkt till final, men hon är väl för okänd för det; då svenska folket verkar rösta mer på artisterna än på låtarna...

Näst bäst tyckte jag om Eric Saade - jag brukar verkligen inte tycka om honom, men han var bättre än väntat ikväll och hade en bra låt och ett läckert nummer.

Tredje bäst tyckte jag om Lovad, som hade en fin låt och sjöng bra, men som kanske inte riktigt var så minnesvärd som jag hade önskat. Inte jätteoriginell, men hade helt klart förtjänat ett bättre öde än att komma näst sist... :(

Jag blev faktiskt besviken på The Mamas, som jag verkligen tycker om som grupp men som inte hade någon alltför suverän låt. Den var långt ifrån dålig och helt okej, men kändes ärligt talat som en lite sämre kopia av fjolårets vinnarlåt - ganska snarlik, men sämre och inte alls lika minnesvärt. Jag har redan nu efter några timmar glömt bort deras nya låt, så den kan ju minsann inte ha varit särskilt minnesvärd...

Efraim Leo var helt okej - varken mer eller mindre, men för all del en ganska fin låt.

Tess Merkel sjunger alltid bra, men hennes låt var högst medioker och påminde för mycket om alla andra låtar; men som passerat bäst före-datum för länge sedan. Sämst var ändå Sannex, som hade en skrattretande usel låt men i och för sig ett läckert nummer - det var nästan så dåligt så att det blev bra, men tyvärr bara nästan... ;)


Irriterande att de ska envisas med dessa orättvisa dueller i Andra Chansen (jag hoppas verkligen att de ändrar på det till nästa år, när Christer Björkman inte längre är inblandad), men jag hoppas verkligen att Clara Klingenström går vidare till final då. Men chansen borde väl vara hyfsad, nu när hon ska möta de skrattretande urusla Eva Rydberg och Ewa Roos - inte ens svenska folket kan väl ha dålig smak, så att de röstar på den "tjollerlåten" när den ställs mot Clara Klingenströms fantastiska låt...?

Synd att Klara Hammarström skulle hamna mot Efraim Leo, då jag hade önskat att båda de två kunnat komma till final. :( Men av dessa två hoppas jag nog ändå på Klara Hammarström.

Vem tror du tar hem hela tävlingen? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Fred

Deltävling 4 var ingen höjdare. Claras låt var bäst men inte ens den var särskilt bra. Då tycker jag är deltävling 2 som jag också såg hade en högre kvalitet på låtarna.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2021 kl. 02:11:36
Irriterande att de ska envisas med dessa orättvisa dueller i Andra Chansen (jag hoppas verkligen att de ändrar på det till nästa år, när Christer Björkman inte längre är inblandad), men jag hoppas verkligen att Clara Klingenström går vidare till final då. Men chansen borde väl vara hyfsad, nu när hon ska möta de skrattretande urusla Eva Rydberg och Ewa Roos - inte ens svenska folket kan väl ha dålig smak, så att de röstar på den "tjollerlåten" när den ställs mot Clara Klingenströms fantastiska låt...?
Skulle du ge upp hoppet om dom 2 gick vidare?

E

#520
I duellerna på lördag tror o hoppas jag på dessa

Duell 1: Lillasyster, (älskar hårdrock)
Duell 2: Frida Green, (jag säger inte att Pauls låt var kass men jag tycker ofta att hans låtar är tråkiga. Sen vet man ju inte om han kommer uppträda eftersom han blivit magsjuk och dom kanske skulle visa hans uppträdande från deltävlingen istället)
Duell 3: Clara Klingenström (hennes låt var väldigt bra och den låg dessutom 1:a på Itunes, den kan garanterat vinna mot den pinsamma skitlåten som Eva & Ewa sjunger)
Duell 4: Klara Hammarström, (Efraim tyckte jag var helt okej men Klara har en starkare låt

Sen tycker jag det är konstigt att Eva & Ewa ens tävlar överhuvudtaget för både är ju i riskgrupp då dom är i 70-årsåldern, Björkman tjatade väl på dom säkert

MOA

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 mars 2021 kl. 17:03:39
I duellerna på lördag tror o hoppas jag på dessa

Duell 1: Lillasyster, (älskar hårdrock)
Duell 2: Frida Green, (jag säger inte att Pauls låt var kass men jag tycker ofta att hans låtar är tråkiga. Sen vet man ju inte om han kommer uppträda eftersom han blivit magsjuk och dom
Hoppas han blir frisk

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 mars 2021 kl. 17:03:39
I duellerna på lördag tror o hoppas jag på dessa

Duell 1: Lillasyster, (älskar hårdrock)
Duell 2: Frida Green, (jag säger inte att Pauls låt var kass men jag tycker ofta att hans låtar är tråkiga. Sen vet man ju inte om han kommer uppträda eftersom han blivit magsjuk och dom kanske skulle visa hans uppträdande från deltävlingen istället)
Duell 3: Clara Klingenström (hennes låt var väldigt bra och den låg dessutom 1:a på Itunes, den kan garanterat vinna mot den pinsamma skitlåten som Eva & Ewa sjunger)
Duell 4: Klara Hammarström, (Efraim tyckte jag var helt okej men Klara har en starkare låt
Jag håller med dig i samtliga fall utom duell 1, i och med att jag verkligen hatade Lillasysters låt... :(

Jag tycker dock det är viktigast att Clara Klingenström vinner i duell 3, för det är nog den enda av låtarna i Andra Chansen som faktiskt skulle kunna ha en chans att vinna i finalen (även om den tyvärr inte lär vara stor)...

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 mars 2021 kl. 17:03:39
Sen tycker jag det är konstigt att Eva & Ewa ens tävlar överhuvudtaget för både är ju i riskgrupp då dom är i 70-årsåldern, Björkman tjatade väl på dom säkert
Det kan man tycka, men sedan i höstas har ju Folkhälsomyndigheten propsat på att hela befolkningen ska hålla sig till samma rekommendationer och restriktioner, så att inte 70+ ska behöva ta något orimligt stort ansvar. Och med tanke på att det har gått ett år nu, så är det ju inte rimligt att alla som är 70+ ska stanna hemma till varje pris; utan de måste ju leva dem också.

Men om det sen nödvändigtvis innefattar medverkan i Melodifestivalen är väl i och för sig en annan femma - framförallt som jag inte tror att vare sig de själva eller Christer Björkman på fullaste allvar någonsin har trott att de skulle ha en chans att vinna...

TonyTonka

Nu hade ju ingen av bidragen i Andra Chansen haft en chans att vinna finalen, men jag tyckte ändå att helt rätt låtar gick vidare, även om jag hellre sett att Efraim Leo gått vidare, då hade jag nämligen fått alla rätt i tippningen i appen. xD

Även om jag älskar Eva och Ewa kan jag dock inte förneka att Clara Klingenströms låt var ljusår bättre än deras.

Så, vem tror ni vinner finalen nästa vecka nu då? Själv tror jag på Tusse. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Jag är jättenöjd över resultaten. Dock väldigt besviken att Lillasyster och Frida åkte ut :(

Jag tror antingen Tusse, Klara, Clara eller Dotter vinner finalen. Vet att Clara kanske inte har en chans mot dom andra men hennes låt hade ett fint budskap. Klaras låt var väldigt och låter litegrann som Dotters låt från ifjol och jag tror den blir omtyckt internationellt

Men jag tror mest på Tusse